Home / Aktualności / Econic z zabudową betonomieszarki w Bosta-Beton

Econic z zabudową betonomieszarki w Bosta-Beton

Mercedes-Benz Econic to sprawdzony pojazd do zastosowań komunalnych. Przedsiębiorstwo Produkcji Mas Betonowych Bosta-Beton Sp. z o.o., wieloletni klient marki Mercedes-Benz Trucks, uznało jednak, że właśnie ten model, oprócz użytkowanych w firmie Arocsów, również sprawdzi się w jej codziennej działalności.  Kluczowymi kryteriami przy podejmowaniu tej decyzji były bezpieczeństwo oraz chęć rozwoju. – W Bosta-Beton bezpieczeństwo jest naszym najwyższym priorytetem – mówi kierownik jednej z warszawskich wytwórni betonu Dominik Pełka. – Z Mercedesem współpracujemy od wielu, lat stąd olbrzymie zaufanie do marki oraz produktów, które wprowadza na rynek. W ostatnich latach naszą flotę zasiliło kilkadziesiąt Arocsów
z zabudową betonomieszarki. Zakup Econica z taką zabudową nie był decyzją oczywistą, ale ponad 30 lat doświadczenia w branży budowlanej sprawia, że w Bosta-Beton lubimy ciągle podnosić poprzeczkę, oferując rozwiązania innowacyjne, choć czasem nieszablonowe.

Econic to pojazd, który powinien sprawdzić się na budowach w dużych miastach, gwarantując przy tym wysoki poziom bezpieczeństwa pieszym i rowerzystom. Argumenty te zaważyły przy decyzji o jego zakupie.

Transakcja przygotowana przez dealera Mercedes-Benz Trucks Polska, firmę EWT Automotive w Ołtarzewie, została sfinalizowana na początku lipca i pojazd od razu ruszył do pracy.

Econica najczęściej można spotkać na ulicach miast w roli śmieciarki, co wynika między innymi z tego, że pracownicy służb komunalnych najbardziej cenią sobie jego niski próg wejścia do kabiny, zwiększający komfort pracy, oraz doskonałą widoczność pozwalającą lepiej chronić innych użytkowników dróg. Podobne cechy Econica przekonały również Bosta-Beton – największym zagrożeniem w pracy na terenie wytwórni oraz na budowie jest bowiem właśnie ryzyko wypadku z udziałem osób poruszających się pieszo. – Przede wszystkim naszą uwagę zwróciła panoramiczna szyba gwarantująca doskonałą widoczność wokół kabiny, a także przeszklone drzwi od strony pasażera, dzięki którym udało się wyeliminować kolejne martwe strefy, o których, naszym zdaniem, uczestnicy ruchu nadal nie wiedzą tyle, ile powinni – wyjaśnia Dominik Pełka. – Z kolei nisko zawieszona kabina umożliwia wygodne, ergonomiczne wsiadanie i wysiadanie kierowcy. Warto również wspomnieć o kamerach 360 stopni, z których z powodzeniem korzystamy już od wielu lat również w samochodach na podwoziu Arocsa.

Nowa betonomieszarka we flocie Bosta-Beton okazała się również pojazdem komfortowym i funkcjonalnym do pracy w mieście, szczególnie w obszarach wymagających precyzyjnego manewrowania na ograniczonej przestrzeni lub nierównym terenie. – Przydatnym rozwiązaniem, innym niż w dotychczas używanych Arocsach, jest zawieszenie pojazdu na poduszkach umożliwiające sterowanie prześwitem pomiędzy pojazdem a podłożem – mówi Dominik Pełka. – Bardzo pomocna jest także ostatnia oś skrętna, nieoceniona podczas manewrów na wąskich ulicach miasta. Komfort prowadzenia zwiększa dodatkowo niski poziom hałasu w kabinie podczas jazdy.

Econic jest wykorzystywany w Bosta-Beton do codziennych typowych zadań, jakie wykonują też inne samochody we flocie i dowodzi, że jest pojazdem bardzo uniwersalnym. Każdego dnia pokonuje kilka tras. Są to transporty zarówno do ścisłego centrum Warszawy, jak i na budowy odległe kilkadziesiąt kilometrów od miejsca załadunku. Z każdą z tych dostaw samochód radzi sobie zgodnie z naszymi oczekiwaniami – podkreśla Dominik Pełka.

Check Also

Elektryczne VDL Citea podróżują 200 milionów kilometrów: podwojenie w ciągu osiemnastu miesięcy.

W ciągu półtora roku liczba kilometrów przejechanych przez elektryczne autobusy VDL Citea w Europie podwoiła …