Home / Aktualności / Elektryczne VDL Citea podróżują 200 milionów kilometrów: podwojenie w ciągu osiemnastu miesięcy.

Elektryczne VDL Citea podróżują 200 milionów kilometrów: podwojenie w ciągu osiemnastu miesięcy.

W ciągu półtora roku liczba kilometrów przejechanych przez elektryczne autobusy VDL Citea w Europie podwoiła się. W lutym ubiegłego roku przejechany dystans wynosił 100 milionów, a obecnie przekroczono granicę 200 milionów elektrycznych kilometrów.
To kamień milowy, z którego jesteśmy bardzo dumni – mówi Paul van Vuuren, dyrektor generalny VDL Bus &Coach.

W ciągu półtora roku liczba kilometrów przejechanych przez elektryczne autobusy VDL Citea w Europie podwoiła się. W lutym ubiegłego roku przejechany dystans wynosił 100 milionów, a obecnie przekroczono granicę 200 milionów elektrycznych kilometrów.
To kamień milowy, z którego jesteśmy bardzo dumni – mówi Paul van Vuuren, dyrektor generalny VDL Bus &Coach.

VDL Citea SLF-120 Electric został wprowadzony na rynek w 2013 roku, a VDL Bus &Autokar zajął ważną pozycję na europejskim rynku elektrycznego transportu publicznego. W lutym 2020 r. suma odczytów liczników elektrycznych autobusów VDL wynosiła 50 milionów  kilometrów, a w połowie września 2020 r. – 75 milionów. Obecnie 1300 elektrycznych VDL Citea pokonują codziennie ponad 240 000 kilometrów w 11 krajach Europy, 77 miastach i regiony. 200 milionów kilometrów przejechanych na liniach elektrycznych to oszczędność prawie 28 milionów kilogramów emisji CO2.

– W ciągu dziesięciu lat, w dalszym rozwoju naszych VDL Citea, zawsze udało się znaleźć rozwiązania dla wymagań, potrzeb i życzeń rynku europejskiego – wyjaśnia Paul van Vuuren, dyrektor generalny VDL Bus & Coach. VDL demonstruje to ponownie za pomocą wprowadzenie nowej generacji Citea.

Opracowaliśmy wszechstronną platformę mobilności, która spełnia ambicje zrównoważonego rozwoju naszych klientów zajmując pozycję w czołówce rynku transportu publicznego. Nasze doświadczenie czyni nas liderem w Europie.  Trend szybkiego rozwoju zeroemisyjnego transportu publicznego trwa – nawet w czasie kryzysu spowodowanego pandemią – widać spadek popytu na pojazdy z silnikiem Diesla. Udowodniliśmy, że jesteśmy silnym, rzetelnym i doświadczonym partnerem, dlatego przedsiębiorstwa transportu publicznego inwestują w zakup naszych autobusów elektrycznych. Jesteśmy z tego bardzo dumni. Będziemy nadal pracować nad ulepszaniem naszych produktów.

Najwięcej elektrycznych pojazdów VDL jest eksploatowanych w Holandii, a ich sumaryczny przebieg wyniósł prawie 165 milionów. W 35 miastach kursuje około 650 autobusów elektrycznych Citea . Można je zobaczyć  m.in. w Amsterdamie, Rotterdamie, Hadze, Maastricht i Eindhoven. VDL odgrywa również ważną rolę w elektryfikacji coraz większej liczby obszary koncesyjne, z rozmieszczeniem w mniejszych miastach i transportem regionalnym.

Holandia stałą się pionierem w elektryfikacji transportu publicznego za sprawą „Zero
Emission Bus Administrative Agreement”, czyli porozumienia zainspirowanego paryskim porozumieniem klimatycznym. Na mocy holenderskiego porozumienia podpisanego w marcu 2016 r. wszystkie nowe nowe autobusy przeznaczone do transportu publicznego w Holandii muszą być wolne od emisji najpóźniej do 2025 roku.

Pod względem przejechanych kilometrów, VDL Bus & Coach robi błyskawiczne postępy w Niemczech. W lutym 2021 r. 88 autobusów w 6 miastach przejechało łącznie 4,5 mln kilometrów. Latem 2022 r. liczby te gwałtownie wzrosły: ponad 12 milionów kilometry pokonanych przez 358 elektryczne autobusy Citea w 15 miastach.

Skandynawia pozostaje jednym z najważniejszych rynków dla VDL Bus & Coach. W Norwegii, Szwecji, Finlandii i Danii, elektryczne VDL Citea (250 pojazdów) pokonało dystans około 25 milionów kilometrów. Alex de Jong, Business Manager Transportu Publicznego VDL Bus & Coach: – Przyglądamy się również rynkom takim jak Francja i Włochy, gdzie sprzedaż utrzymuje się na wysokim poziomie. Odnieśliśmy już pierwsze sukcesy pozyskując zamówienia na dostawy dla francuskich i włoskich operatorów środków transportu. Naszym celem jest zbudowanie stabilnej pozycji rynkowej w tych krajach.

został wprowadzony na rynek w 2013 roku, a VDL Bus &Autokar zajął ważną pozycję na europejskim rynku elektrycznego transportu publicznego. W lutym 2020 r. suma odczytów liczników elektrycznych autobusów VDL wynosiła 50 milionów  kilometrów, a w połowie września 2020 r. – 75 milionów. Obecnie 1300 elektrycznych VDL Citea pokonują codziennie ponad 240 000 kilometrów w 11 krajach Europy, 77 miastach i regiony. 200 milionów kilometrów przejechanych na liniach elektrycznych to oszczędność prawie 28 milionów kilogramów emisji CO2.

– W ciągu dziesięciu lat, w dalszym rozwoju naszych VDL Citea, zawsze udało się znaleźć rozwiązania dla wymagań, potrzeb i życzeń rynku europejskiego – wyjaśnia Paul van Vuuren, dyrektor generalny VDL Bus & Coach. VDL demonstruje to ponownie za pomocą wprowadzenie nowej generacji Citea.

Opracowaliśmy wszechstronną platformę mobilności, która spełnia ambicje zrównoważonego rozwoju naszych klientów zajmując pozycję w czołówce rynku transportu publicznego. Nasze doświadczenie czyni nas liderem w Europie.  Trend szybkiego rozwoju zeroemisyjnego transportu publicznego trwa – nawet w czasie kryzysu spowodowanego pandemią – widać spadek popytu na pojazdy z silnikiem Diesla. Udowodniliśmy, że jesteśmy silnym, rzetelnym i doświadczonym partnerem, dlatego przedsiębiorstwa transportu publicznego inwestują w zakup naszych autobusów elektrycznych. Jesteśmy z tego bardzo dumni. Będziemy nadal pracować nad ulepszaniem naszych produktów.

Najwięcej elektrycznych pojazdów VDL jest eksploatowanych w Holandii, a ich sumaryczny przebieg wyniósł prawie 165 milionów. W 35 miastach kursuje około 650 autobusów elektrycznych Citea . Można je zobaczyć  m.in. w Amsterdamie, Rotterdamie, Hadze, Maastricht i Eindhoven. VDL odgrywa również ważną rolę w elektryfikacji coraz większej liczby obszary koncesyjne, z rozmieszczeniem w mniejszych miastach i transportem regionalnym.

Holandia stałą się pionierem w elektryfikacji transportu publicznego za sprawą „Zero
Emission Bus Administrative Agreement”, czyli porozumienia zainspirowanego paryskim porozumieniem klimatycznym. Na mocy holenderskiego porozumienia podpisanego w marcu 2016 r. wszystkie nowe nowe autobusy przeznaczone do transportu publicznego w Holandii muszą być wolne od emisji najpóźniej do 2025 roku.

Pod względem przejechanych kilometrów, VDL Bus & Coach robi błyskawiczne postępy w Niemczech. W lutym 2021 r. 88 autobusów w 6 miastach przejechało łącznie 4,5 mln kilometrów. Latem 2022 r. liczby te gwałtownie wzrosły: ponad 12 milionów kilometry pokonanych przez 358 elektryczne autobusy Citea w 15 miastach.

Skandynawia pozostaje jednym z najważniejszych rynków dla VDL Bus & Coach. W Norwegii, Szwecji, Finlandii i Danii, elektryczne VDL Citea (250 pojazdów) pokonało dystans około 25 milionów kilometrów. Alex de Jong, Business Manager Transportu Publicznego VDL Bus & Coach: – Przyglądamy się również rynkom takim jak Francja i Włochy, gdzie sprzedaż utrzymuje się na wysokim poziomie. Odnieśliśmy już pierwsze sukcesy pozyskując zamówienia na dostawy dla francuskich i włoskich operatorów środków transportu. Naszym celem jest zbudowanie stabilnej pozycji rynkowej w tych krajach.

Check Also

Volvo Group rozpoczyna proces tworzenia zakładu produkcji akumulatorów w Szwecji

Aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na akumulatorowe pojazdy i maszyny elektryczne o dużej ładowności, Grupa Volvo …