30 elektrycznych Solarisów dla firmy Arriva i regionu Brabancji Zachodniej w Holandii

Solaris dostarczy 30 autobusów elektrycznych do przewoźnika Arriva w Holandii. 26 sztuk Urbino 12 electric i cztery przegubowe Urbino 18 electric będą obsługiwać ruch w Brabancji Zachodniej i zostaną włączone do floty Arrivy w 2025 roku. Solaris Bus & Coach dostarczy do przewoźnika Arriva w Holandii łącznie 30 autobusów elektrycznych. 26 sztuk Urbino 12 electric i cztery przegubowe Urbino 18 electric będą obsługiwać transport publiczny w regionie Brabancji Zachodniej. Inwestycja jest częścią planu Arrivy, według którego cała flota autobusowa w regionie będzie zeroemisyjna przed rozpoczęciem nowej koncesji 6 lipca 2025 roku. Pojazdy zostaną dostarczone do Brabancji Zachodniej w 2025 roku. – Zamówienie 30 autobusów elektrycznych przez Arrivę stanowi istotny krok w kierunku bardziej ekologicznych rozwiązań mobilnych w Holandii. Z dużym entuzjazmem kontynuujemy naszą współpracę, wprowadzając kolejną – obok wodorowej – zeroemisyjną technologię do floty Arrivy. E-mobilność jest kluczowa dla globalnej transformacji transportu – powiedział Olivier Michard, Chief Commercial Officer w Solaris Bus & Coach.

Inwestując w te autobusy, inwestujemy w przyszłość. Robimy ogromny krok w kierunku realizacji naszych ambitnych celów związanych z zerową emisją. Ponad 90% autobusowego transportu publicznego w regionie West-Brabant stanowią pojazdy elektryczne i bezemisyjne. To wpisuje się w nasz cel, jakim jest neutralność pod względem emisji CO2 do 2027 roku – powiedział Jan Pieter Been, dyrektor regionalny Arriva Zuid.

Parametry techniczne i komfort pojazdów, które przewoźnik skieruje do Brabancji Zachodniej, oparte są na nowej architekturze modułowego układu napędowego, która eliminuje tzw. wieżę silnika. Taka konstrukcja zwiększa przestrzeń pasażerską, ponadto umożliwia umieszczenie wszystkich baterii wyłącznie na dachu. Zarówno 12-metrowe, jak i 18-metrowe pojazdy będą posiadać baterie o pojemności ponad 400 kWh, ładowane poprzez gniazdo plug-in. Dla zwiększenia wygody obsługi, autobusy będą posiadać po dwa gniazda ładowania – z lewej i z prawej strony autobusu. Każdy z 30 autobusów będzie wyposażony w centralny silnik trakcyjny. Przewoźnik zdecydował się na innowacyjne udogodnienia dla kierowców, zwiększające bezpieczeństwo i komfort jazdy. Na pokładzie każdego autobusu będzie dostępny kompleksowy system monitoringu, kamery Fisheye obserwujące obszary przed pojazdem i po jego prawej stronie, a także kamery w miejscu tradycyjnych lusterek bocznych. Spośród rozwiązań asystenckich warto wymienić system alarmujący kierowcę o pieszych i rowerzystach znajdujących się w otoczeniu autobusu, system ostrzegający o zjeżdżaniu z pasa ruchu czy system monitorujący zmęczenie kierowców. W komfortowym i przestronnym wnętrzu zadbano o wygodnie siedzenia, a pasażerowie będą mogli skorzystać na pokładzie z dostępu do WiFi i podładują telefony poprzez ładowarki USB. Bravo Charakterystyczna dla regionu identyfikacja wizualna Bravo, oprócz wyglądu zewnętrznego, będzie również widoczna we wnętrzu autobusów. Kolory identyfikacji: czerwony, fioletowy i niebieski są widoczne na siedzeniach, podłogach i słupkach autobusów. Widoczne jest również logo Bravo w kształcie serca. Solaris jest europejskim liderem e-mobilności, zajmując pierwsze miejsce pod względem łącznej liczby dostarczonych autobusów zeroemisyjnych od 2012 roku. Bateryjne modele Urbino electric znalazły już setki klientów w całej Europie.

Check Also

Gigantyczne zamówienie od Transdev w Holandii

Transdev Nederland Holding zdecydował o przyznaniu ogromnego zamówienia firmie Solaris Bus & Coach. Producent dostarczy …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera aby nie ominęła Cię żadna nowość ze świata dużych samochodów.