Od 31 grudnia 2024 roku inspekcje transportowe w całej Unii Europejskiej zyskały nowe możliwości nadzoru, które znacząco wpłyną na funkcjonowanie branży zarówno w transporcie międzynarodowym, jak i krajowym. Jednak przez dwa pierwsze miesiące 2025 r., czyli od 1 stycznia do 28 lutego, kierowcy i przewoźnicy drogowi wykonujący międzynarodowe przewozy drogowe po terytorium Unii Europejskiej nie będą karani za brak tachografu inteligentnego wersji drugiej w pojeździe. Kierowcy posiadający karty, które z powodów technicznych uniemożliwiają przechowywanie wydłużonego do 56 dni okresu czasu pracy będą traktowani łagodnie.
Dwukrotne wydłużenie okresu podlegającego kontroli może spowodować zmiany procedur stosowanych w firmach transportowych, a także zwiększyć liczbę wykrytych naruszeń. Szerzej na ten temat przeczytacie w wydaniu 1/25 Polskiego Trakera.

