Im Rahmen der eMobility Days 2.0 in Berlin übergaben Till Oberwörder, CEO Daimler Buses (links), und Mirko Sgodda, Leiter Marketing, Sales und Customer Services Daimler Buses, den 70.000sten Mercedes-Benz Citaro an Karen Bosch, COO bei HTM Personenvervoer N.V. During the eMobility Days 2.0 in Berlin, Till Oberwörder, CEO Daimler Buses (left), and Mirko Sgodda, Head of Marketing, Sales and Customer Services Daimler Buses, handed over the 70,000th Mercedes-Benz Citaro to Karen Bosch, COO at HTM Personenvervoer N.V.

70 000 Citaro od Mercedes-Benz eCitaro wyjeżdża na ulice Holandii

Od czasu premiery w 1997 roku z linii produkcyjnej zjechało już 70 000 egzemplarzy tego najbardziej popularnego autobusu w historii Daimler Buses. W ramach eMobility Days 2.0 w Berlinie, Till Oberwörder, CEO Daimler Buses (na fot. po prawej) i Mirko Sgodda, dyrektor ds. marketingu, sprzedaży i obsługi klienta Daimler Buses (po lewej) przekazali uroczyście symboliczny klucz do w pełni elektrycznego jubileuszowego eCitaro na ręce Karen Bosch, COO w HTM Personenvervoer N.V., Haga, Holandia.

Till Oberwörder: „Możliwość świętowania tego wyjątkowego kamienia milowego razem z HTM Personenvervoer to dla nas powód do radości i dumy. Pochodzący z naszej produkcji 70-tysięczny egzemplarz Citaro to oczywiście model z napędem elektrycznym. Pojazd ten jest nie tylko dowodem siły innowacji Daimler Buses i zaufania naszych klientów, ale pokazuje także nasze zaangażowanie w bardziej zrównoważoną przyszłość. Zasilany wyłącznie elektrycznie eCitaro jest symbolem drogi, którą Daimler Buses zamierza konsekwentnie podążać w nadchodzących latach”.

Karen Bosch, COO w HTM: „Dzięki Mercedes-Benz eCitaro firma HTM będzie wnosić znaczący wkład w zrównoważony rozwój transportu publicznego w regionie Hagi. eCitaro oferuje naszym pasażerom komfortowy i cichy transport. A dla naszych kierowców oznacza to również nowe, nowoczesne miejsce pracy, w którym mogą nadal z przyjemnością i profesjonalizmem dowozić pasażerów do celu”.

Jubileuszowy autobus stanowi część zamówienia na 95 jednostek eCitaro i eCitaro G przeznaczonych do użytku w holenderskiej Hadze. Trzydrzwiowy autobus solo jest wyposażony w baterie NMC 3 najnowszej generacji. Ładowanie odbywa się tu za pomocą pantografu. Podobnie jak wszystkie autobusy eCitaro eksploatowane we flocie HTM, jubileuszowy pojazd wyposażony jest w liczne systemy wspomagające bezpieczeństwo. Obejmują one asystenta skrętu Sideguard Assist 2, Frontguard Assist chroniącego przed zagrożeniami w obszarze przed autobusem, system rozpoznawania znaków drogowych Traffic Sign Assist i system wspomagania koncentracji (Attention Assist; AtAs). Razem tworzą one bezpieczne środowisko zarówno dla pasażerów, jak i innych użytkowników dróg.

Wewnątrz zadbano o przyjazną atmosferę dla pasażerów, którą zapewnia m.in. drewnopodobna podłoga i luksusowo tapicerowane fotele stylizowane indywidualnie dla HTM. Dla pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej lub pasażerów z wózkami dziecięcymi przygotowano w autobusach specjalne strefy przystosowane do ich potrzeb. Supernowoczesny system automatycznej klimatyzacji zapewnia przyjemny, komfortowy klimat w eCitaro.

Przedsiębiorstwo transportowe HTM Personenvervoer N.V. jest podmiotem obsługującym miejską sieć tramwajową i autobusową w Hadze. Oprócz pojedynczych i przegubowych autobusów miejskich Mercedes-Benz eCitaro i eCitaro G, Daimler Buses wraz z ekspertami z Daimler Buses Solutions dostarczył HTM kompletną e-infrastrukturę niezbędną do eksploatacji pojazdów.

70-tysięczny egzemplarz Citaro to kolejny punkt kulminacyjny w wyjątkowej historii sukcesu niskopodłogowego autobusu miejskiego od Mercedes-Benz. Już jego pierwsza generacja zaprezentowana podczas światowej premiery w 1997 roku zapoczątkowała odwrócenie trendu w kierunku przyjaznego dla pasażerów, ekonomicznego i bezpiecznego transportu miejskiego z wykorzystaniem niskopodłogowych autobusów o rewelacyjnym wyglądzie zewnętrznym i wewnętrznym a także innowacyjnej technologii.

Po wprowadzeniu na rynek ponad 32 000 egzemplarzy, druga generacja Citaro produkowana od 2011 roku jeszcze bardziej spotęgowała mocne strony bestsellera. W tym kontekście warto przede wszystkim nadmienić, że był pierwszy na świecie autobus miejski w 2012 roku, który spełniał normę emisji spalin Euro VI. Niezależnie od tego, czy chodzi o ochronę środowiska, technologię bezpieczeństwa czy komfort: Mercedes-Benz Citaro wielokrotnie wyznaczał nowe standardy i odgrywał pionierską rolę – nie tylko dzięki w pełni elektrycznemu eCitaro, który od 2018 roku jest jednym z najpopularniejszych autobusów elektrycznych w Europie.

W trakcie swojej kariery Mercedes-Benz Citaro był wielokrotnie nagradzany. Zdobył między innymi kilkukrotnie ogólnoeuropejską nagrodę „Bus of the Year” a także, i to dwa razy z rzędu, nagrodę „Electric Bus Champion”, którą po raz ostatni przyznano mu w bieżącym roku.

Check Also

Grupa Wielton po trzech kwartałach 2024 

– Zmagająca się z dynamicznymi zmianami i licznymi wyzwaniami branża transportowa obecnie znajduje się w …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera aby nie ominęła Cię żadna nowość ze świata dużych samochodów.