Trwa trzeci sezon wspólnej akcji Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych i Daimler Truck Polska „Actros Team. Ruszamy do szkół”. Spotkania z uczniami szkół branżowych, kształcącymi się w klasach o profilu kierowca-mechanik, odbywają się w całej Polsce, a chętnych wciąż przybywa. 9 maja Adrian „Trucker Paker” oraz Anna Brzezińska, rzecznik prasowa, dyrektor Departamentu Władz Statutowych, Strategii i Komunikacji ZMPD, przybyli do Czernikowa, niedużej miejscowości w powiecie toruńskim.
Pojawienie się nowego ShowTrucka jak zwykle zrobiło spore wrażenie na młodych adeptach zawodu kierowcy-mechanika – najnowszy model Actrosa L w futurystycznej oprawie graficznej przyciąga uwagę od pierwszego spojrzenia, a nowoczesne technologie zastosowane na pokładzie budzą zrozumiałe zainteresowanie wśród przyszłych profesjonalistów. Tak jak w przypadku wszystkich dotychczasowych eventów w ramach akcji, spotkanie z uczniami z Zespołu Szkół w Czernikowie rozpoczęła krótka prezentacja programu wydarzenia i konkursy wiedzy branżowej, które poprowadziła Anna Brzezińska – na chętnych uczestników czekały upominki w postaci zestawów gadżetów Daimler Truck Polska. Pozostały czas uczniowie spędzili na swobodnych rozmowach z Adrianem Truckerem Pakerem, który jako doświadczony kierowca, właściciel firmy transportowej oraz popularny influencer, błyskawicznie odnalazł wspólny język z przyszłymi koleżankami i kolegami po fachu. Pytania dotyczyły zarówno Actrosa L, jak i tajników zawodu kierowcy, praktycznych wskazówek, wrażeń z pracy w ciężarówce Mercedes-Benz. Możliwość zetknięcia się z takimi innowacjami jak system MirrorCam czy Multimedia Cockpit, efektowne reflektory LED i komfortowy pneumatyczny fotel z wielopunktową regulacją, a także prezentacja systemów wspomagających jazdę takich jak Active Drive Assist oraz Active Brake Assist 5 były sporą atrakcją dla młodzieży. Wszyscy też chętnie robili sobie wspólne zdjęcia i filmy z Adrianem Poździejem oraz ShowTruckiem, a później dzielili się nimi w mediach społecznościowych.
Spotkania „Actros Team. Ruszamy do szkół” to szeroko zakrojona, trwająca już trzeci rok akcja zainicjowana wspólnie przez Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych oraz Daimler Truck Polska. W jej ramach w całej Polsce odbyło się już kilkanaście spotkań z młodzieżą zdobywającą zawód kierowcy-mechanika. Kampania ma na celu wspieranie kształcenia w tym kierunku i promowanie zawodu, m.in. dzięki udziałowi popularnych influencerów będących jednocześnie zawodowymi kierowcami. Jednocześnie kontakt z Actrosem L, najnowocześniejszą ciężarówką na rynku, pozwala młodym ludziom zapoznać się z kluczowymi innowacjami technologicznymi w pojazdach ciężarowych. Poprzez wskazywanie pozytywnych wzorców, atrakcyjnych warunków pracy – zaawansowanych narzędzi, a także stabilnych i dobrych zarobków – ZMPD oraz Daimler Truck Polska chcą się przyczyniać do zwiększenia liczby wysoko wykwalifikowanych kierowców zawodowych, których brak jest jednym z większych problemów polskich firm transportowych.