Frigo Logistics, wiodący w Polsce operator logistyczny dla produktów głęboko mrożonych, osiągnął 60% zaawansowania budowy nowoczesnego kompleksu magazynowego w Nowym Dworze Mazowieckim. Frigo planuje oddanie do użytku części obiektów i ich uruchomienie w październiku 2024 roku.
Do tej pory w ramach pierwszego etapu inwestycji – budowy części dystrybucyjnej z jedenastodokową strefą ekspedycji, dwoma budynkami biurowo-socjalnymi oraz obiektem technicznym – zrealizowano prace konstrukcyjne, inżynierskie i budowlane, m.in. wykonano warstwy konstrukcyjne posadzek i wypełnienie ścian. Rozpoczęto również budowę magazynu wysokiego składowania, przygotowując specjalistyczne podłoże pod obiekt i wznosząc jego stalową konstrukcję. W tym celu zakotwiczono fundament za pomocą 735 pali betonowych wierconych na głębokość 6 metrów, a do wykonania płyty fundamentowej wykorzystano 190 ton stali oraz 2 000 metrów sześciennych betonu.
– Zaawansowanie prac w pierwszym etapie inwestycji w Nowym Dworze Mazowieckim, w ramach której na obszarze 24,5 tys. metrów kwadratowych powstanie sześć budynków o łącznej powierzchni 9,5 tys. metrów kwadratowych, wynosi obecnie ponad 60%. Realizację prac budowlanych pierwszego etapu planujemy zakończyć w lipcu – wtedy do użytku zostanie oddany biurowiec, a w październiku – kolejne budynki, w tym magazyn dystrybucyjny. W tym obiekcie przewidzieliśmy magazyn kompletacji i pole odkładcze wraz z infrastrukturą. Niezależenie od tego będą trwały prace drugiej fazy inwestycji – instalacji automatycznego systemu wysokiego składowania – to nasz priorytet – mówi Kris Verbruggen, prezes zarządu Frigo Logistics.
Wykonawcą inwestycji jest firma Kajima Poland. Centrum dystrybucyjne w Nowym Dworze Mazowieckim będzie dysponować łącznie 21 tysiącami miejsc paletowych. Stanie się 11. lokalizacją Frigo Logistics w Polsce oraz istotnym punktem w rozwoju sieci dystrybucyjnej przedsiębiorstwa.
– Budowa nowoczesnego kompleksu magazynowego dla Frigo Logistics w Nowym Dworze Mazowieckim to bardzo ciekawe, ale i wymagające zadanie. Mamy więc świetną okazję, aby wykazać się doświadczeniem w stosowaniu zaawansowanych systemów oraz rozwiązań technologicznych dla mroźni i spedycji towarów mrożonych, jak również sprawną organizacją placu budowy. Tu, na relatywnie niedużym obszarze, powstaje kilka skomplikowanych obiektów połączonych ze sobą, ale różniących się pod względem technologii wykonania oraz przyszłej funkcji. Ich realizacja – jak w kostce Rubika – mocno się zazębia, co wymaga od nas i naszych podwykonawców bardzo precyzyjnego ustawienia harmonogramu dostaw i prac, a następnie jego dotrzymania. Frigo Logistics wie, że może na nas polegać, dlatego to już kolejna nasza realizacja dla tego klienta – powiedział Maciej Runkiewicz, Prezes Kajima Poland.
– Tego rodzaju obiekty pełnią istotną rolę w łańcuchu dostaw naszych klientów, pozwalają rozwijać sieć dystrybucyjną. Lokalizacja kompleksu w niewielkiej odległości od Warszawy wpływa na czas dostawy i koszty. Ten aspekt jest istotny szczególnie dla podmiotów takich jak nasz – które zarządzają produktami spożywczymi w temperaturze kontrolowanej – i podniesie nasze możliwości logistyczne – podsumowuje Kris Verbruggen.
Jako operator logistyczny dla produktów spożywczych wymagających kontrolowanej temperatury Frigo Logistics dysponuje obecnie dziesięcioma lokalizacjami. Kompleksowe usługi logistyczne firmy obejmują: przyjęcie towaru, składowanie, kompletowanie, co-packing, wydanie, transport i dystrybucję. Inwestycja jest kluczowym elementem szerszego planu inwestycyjnego Frigo Logistics o wartości 200 milionów złotych, który zostanie zrealizowany w najbliższych latach.