Dobre wyniki produkcyjne

Spółka Volkswagen Poznań, mimo wielu wyzwań rynkowych, osiągnęła w 2023 roku dobre wyniki produkcyjne wytwarzając blisko 250 000 samochodów. Cały czas solidnym zaufaniem klientów cieszy się VW Caddy oraz Crafter. Dodatkowo odlewnia Volkswagen Poznań wyprodukowała blisko 4 mln komponentów, w tym obudowy silników elektrycznych wykorzystywane przez wszystkie marki Grupy Volkswagen.

Zeszłoroczne wyniki pokazują, że największy producent samochodów w Polsce na dobre wrócił na trwałą ścieżkę wzrostu. W porównaniu do 2022 roku udało się wyprodukować o ponad 10 tysięcy więcej modeli Crafter i blisko 5 tys. więcej samochodów MAN TGE. Caddy powstało zaś ponad 86,5 tys. – to wynik zbliżony do tego z 2022 roku. Łącznie, licząc rok do roku, udało się zwiększyć produkcję aut o ponad 23 tys. tj. blisko 10%. Tym samym spółka osiągnęła wyniki zbliżone do poziomu sprzed pandemii.

Odlewnia VWP z rekordowymi wynikami
Rekordowym wynikiem za zeszły rok może pochwalić się Odlewnia Volkswagen Poznań, która dostarcza komponenty dla wszystkich marek z Grupy Volkswagen. Na poznańskiej Wildzie wytwarzane są głowice cylindrowe, obudowy przekładni kierowniczej, czy skrzyni biegów. Powstają tam również, m. in. elementy układu jezdnego, na przykład wspornik przedniej osi zawieszenia. Łącznie liczba komponentów powstałych w Odlewni jest o 500 tysięcy sztuk większa w 2023 roku niż w roku 2022 i wynosi blisko 4 mln komponentów, w tym ponad 1,8 mln samych głowic cylindrowych. Odlewnia produkuje również obudowy do silników elektrycznych montowanych w autach z Grupy Volkswagen. – Tworzymy najbardziej konkurencyjną odlewnię w regionie – mówi Robert Wielgoss, dyrektor Odlewni VWP. – Bardzo duży nacisk kładziemy na wydajność i innowacyjność oraz wszelkie działania związane z ograniczeniem zużycia wody, energii, emisji dwutlenku węgla, czy ilości wytwarzanych odpadów – dodaje dyrektor Wielgoss.

Rok 2024 pełen wyzwań
Spółka Volkswagen Poznań w 2024 roku będzie się konsekwentnie rozwijała. W drugiej połowie tego roku planowany jest rozruch produkcji hybrydowego modelu Caddy PHEV. Na rynku pojawi się także zapowiadana już wcześniej nowa wersja modelu VW Crafter, która będzie produkowana w zakładzie we Wrześni. Zmiany będą dotyczyły wyglądu kokpitu, czy nowych systemów wspomagania kierowcy. Jednocześnie w połowie roku, zgodnie z planem, zakończy się produkcja modelu T6.1. W zakładach VWP rozpoczną się również przygotowania do produkcji Golfa. Produkcja nadwyżki wolumenu z Wolfsburga ma nastąpić od 2027 roku.

Check Also

Zabytkowa taksówka Warszawa M20 znów we flocie krakowskiego MPK

Po kilkudziesięciu latach do floty MPK SA w Krakowie wrócił wyjątkowy pojazd – to licząca …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera aby nie ominęła Cię żadna nowość ze świata dużych samochodów.