Duże zamówienie na elektryczne autobusy Volvo

Volvo Buses otrzymało zamówienie od Svealandstrafiken na 106 autobusów elektrycznych do eksploatacji w hrabstwach Västmanland i Örebro w Szwecji. Początkowe zamówienie obejmowało 60 egzemplarzy Volvo 8900 Electric – jest to też pierwsze zamówienia od czasu wprowadzenia modelu na rynek – oraz 13 przegubowych autobusów Volvo 7900 Electric. Svealandstrafiken złożyło teraz zamówienie na kolejne 33 przegubowe Volvo 7900 Electric.

Volvo 8900 Electric będzie obsługiwać ruch regionalny w hrabstwach Västmanland i Örebro, a autobusy mają trafić do eksplotacji na początku 2027 roku. Miejskie autobusy Volvo 7900 Electric Articulated, których dostawa planowana jest na 2026 rok, będą obsługiwać trasy ruchu miejskiego w Örebro.

Ostatnie zamówienie nie jest pierwszym razem, kiedy obaj partnerzy współpracują ze sobą – Svealandstrafiken ma już 17 autobusów elektrycznych Volvo w ruchu miejskim w Västerås.

Popyt na autobusy elektryczne do przewozów międzymiastowych i regionalnych rośnie w całej Europie, a Volvo 8900 Electric doskonale nadaje się do tego typu ruchu. Autobus został zbudowany na platformie elektromobilności BZR firmy Volvo, elastycznej platformie, która pozwala klientom optymalizować liczbę akumulatorów i ładowanie niezbędne do wszystkich rodzajów ruchu. Oprócz autobusu miejskiego Volvo 7900 Electric, Volvo Buses oferuje teraz klientom w całej Europie pełną gamę zrównoważonych rozwiązań transportu publicznego dla ruchu miejskiego, międzymiastowego i podmiejskiego.

Przeprojektowane stanowisko kierowcy było kluczowym czynnikiem w wyborze dostawcy przez Svealandstrafiken. Dzięki dynamicznemu zestawowi wskaźników, który obejmuje łatwe do odczytania i logicznie rozmieszczone instrumenty i elementy sterujące, nowa konfiguracja została zaprojektowana tak, aby pomóc kierowcom skupić się zarówno na ruchu drogowym, jak i pasażerach.

Podwozia modeli Volvo 7900 Electric Articulated i Volvo 8900 Electric będą produkowane w zakładach Volvo Buses w Borås i Uddevalla w Szwecji, natomiast nadwozia powstaną w fabryce firmy MCV, partnera Volvo Buses w Egipcie. Tam też powstaje zupełnie nowy zakład produkcyjny kompletnych autobusów elektrycznych Volvo Buses.

– Zamówienie 106 autobusów elektrycznych od Svealandstrafiken pokazuje, że wybraliśmy właściwą drogę w strategicznej zmianie, którą wdrożyliśmy w Europie. Wspólnie z naszymi partnerami będziemy nadal rozwijać rozwiązania dla transportu publicznego, a dzięki współpracy z zewnętrznymi producentami nadwozi możemy również dostosować naszą ofertę do potrzeb klientów i rynku – powiedział Thomas Nylund, wiceprezes ds. klastra europejskiego w Volvo Buses.

Check Also

ReTrailer – kompleksowa renowacja naczep Grupy Wielton

Wychodząc naprzeciw różnorodnym wymaganiom sektora transportowego oraz w trosce o zrównoważony rozwój, Grupa Wielton postanowiła …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, aby nie ominęła Cię żadna nowość ze świata dużych samochodów.