Na Światowym Szczycie Transportu Publicznego 2023 (GPTS) w Barcelonie Mercedes-Benz przedstawia rozwiązania dla obecnych i przyszłych wyzwań, z którymi muszą zmierzyć się operatorzy autobusowi. W centrum uwagi znalazły się przede wszystkim takie zagadnienia jak zrównoważony rozwój, efektywność ekonomiczna i cyfryzacja mobilności elektrycznej w autobusach miejskich. eCitaro fuel cell przejeżdża około 400 kilometrów bez konieczności doładowywania. Przed rozpoczęciem produkcji seryjnej, która czasowo zbiega się z GPTS, nowa wersja eCitaro z ogniwami paliwowymi przeszła liczne testy i szczegółowe badania. Elektromobilność jest odtąd dostępna fabrycznie z jednego źródła, tak jak dostosowane do niej usługi cyfrowe. Nowy znormalizowany interfejs danych TiGR odgrywa ważną rolę w procesie integracji danych w indywidualnym oprogramowaniu klienta.
Mercedes-Benz eCitaro fuel cel w wersji standardowej potrafi na trasie o średnich wymaganiach pokonać ok. 400 km, z kolei w wersji przegubowej osiąga zasięg ok. 350 km. Zaspokaja zatem wysokie wymagania przewoźników dotyczące zasięgu, w związku z czym może bezproblemowo zastąpić autobusy miejskie z silnikami spalinowymi. Podstawą jest tu napęd bateryjno-elektryczny. Ogniwo paliwowe o mocy 60 kW, będące wodorowym generatorem prądu, służy do zwiększenia zasięgu. Dzięki korzystnemu rozkładowi masy technologia ta umożliwia uzyskanie dużej zdolności przewozowej. Ze względu na duży zasięg nie przewiduje się doładowywania baterii na trasie. Ładowanie odbywa się zawsze w zajezdni za pomocą złącza plug-in. Od momentu prezentacji na GPTS eCitaro fuel cell będzie można zamówić w wersji przegubowe.