eEconic 300L w testach MPO

W kwietniu warszawskie MPO rozpoczęło trwający ponad miesiąc pierwszy w Polsce test pojazdu eEconic L z zabudową śmieciarki EKOCEL model Medium X4 z wrzutnikiem Delta 2322. Firma, po doświadczeniach testów innych pojazdów, wiązała z nim konkretne oczekiwania. – Test powinien dostarczyć nam odpowiedniej ilości danych do analizy porównawczej z innymi tego typu pojazdami. „Chcielibyśmy, żeby eEconic wyposażony m.in. w system ważenia dynamicznego, zgodnie z wymogami m.st. Warszawy, obsłużył dwie pełne zmiany na standardowej trasie normalnego odbioru odpadów zmieszanych” – mówił podczas uroczystego przekazania pojazdu Jacek Goszczyński, dyrektor Działu Technicznego MPO Warszawa.

Ten cel został przez firmę w pełni osiągnięty. eEconic, który odbierał odpady w ścisłym centrum stolicy, pokonał podczas testu łącznie 2825 km ze średnim zużyciem energii na poziomie 157,65 kW/100 km. Pozwoliło to na obsłużenie każdego dnia dwóch pełnych zmian. Przeciętny poziom naładowania baterii po zakończeniu pracy wyniósł 50%, co zapewniało średni pozostały zasięg na poziomie 99 km.

MPO podczas testu korzystało z dwóch ładowarek: nocą z mobilnej o mocy 35 kWh, a w ciągu dnia z szybkiej o mocy 160 kWh w miejscu zrzutu odpadów podczas rozładunku. W zarządzaniu tymi procesami podczas testu firmę wspierał eConsultant Daimler Truck Polska, Damian Rendzikowski: – Dzienna trasa pojazdu wynosiła przeciętnie ok. 80 km, co jest dystansem znacznie poniżej zasięgu eEconica 300, ponieważ jednak jest to samochód komunalny, na zużycie energii wpływ ma także praca zabudowy. Test wykazał, że mimo to pojazd doskonale sprawdza się w użytkowaniu, a zasięg pozwala na normalną realizację codziennych zadań.

Dodatkowo praca eEconikiem przyniosła satysfakcję kierowcom. Komfort pracy wynikający z cichego napędu i braku drgań, lekkość i płynność jazdy to dla nich główne atuty elektrycznej wersji tego modelu. Jednocześnie pojazd zapewnia walory znane z innych wariantów napędu: niskie wejście do kabiny LowEntry, składane drzwi harmonijkowe otwierane przyciskiem, co ułatwia i przyspiesza pracę, doskonałą widoczność i łatwość manewrowania w ciasnych uliczkach. Kierowcy MPO podkreślali też, że na bardzo dobre wyniki zużycia energii w teście wpływ miało także poprzedzające go szkolenie profesjonalnych trenerów TruckTraining. Umiejętne korzystanie z funkcji rekuperacji w mieście pozwoliło im uzyskiwać wysoką wydajność baterii.

Przekazując stołecznemu MPO eEconika 300 jako pierwszej w Polsce firmie komunalnej mieliśmy poczucie, że może to być moment przełomowy dla tej branży – mówi Przemysław Rajewski, prezes Daimler Truck Polska. – Wierzyliśmy w potencjał tego pojazdu i byliśmy przekonani, że może zapewnić nowy standard obsługi dla miast i ich mieszkańców – cichy, bezemisyjny odbiór odpadów. Po ponad miesiącu widzimy, że te założenia się sprawdziły, z czego ogromnie się cieszymy i mamy nadzieję, że już niedługo eEconic stanie się powszechnym rozwiązaniem dla polskich miast.

Check Also

Wodorowe Solarisy dla Kerpen

Odbiorcą jest miejski przewoźnik w Kerpen, który zamówił łącznie aż 26 sztuk Solarisów Urbino 12 hydrogen. Producent …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera aby nie ominęła Cię żadna nowość ze świata dużych samochodów.