Nowa linia może produkować do 50 ładowarek na każdej ośmiogodzinnej zmianie, a liczba ta wzrośnie do 90 sztuk na początku 2025 roku. Firma planuje dalszą automatyzację linii w przyszłym roku, wprowadzając roboty przemysłowe do niektórych elementów procesu produkcyjnego. Inwestycja jest częścią strategicznego planu firmy, mającego na celu zwiększenie możliwości produkcyjnych, podwojenie sprzedaży i zaspokojenie rosnącego popytu.
Po zdobyciu 20% udziału w rynku miejskich stacji ładowania autobusów w Europie, Ekoenergetyka skupiła się na rynku ładowania pojazdów elektrycznych należących do osób prywatnych oraz na potrzeby elektrycznych samochodów ciężarowych.
– Nowa linia montażowa pokazuje nasze zaangażowanie w ciągłe udoskonalanie produktów, ponieważ odpowiadamy na zmieniające się potrzeby tego rosnącego rynku – powiedział Współzałożyciel i Prezes Ekoenergetyki Bartosz Kubik. – Nasz nowy obiekt jest kluczowym krokiem w odchodzeniu od montażu stanowiskowego. Poprawi on wydajność poprzez zwiększenie szybkości, zmniejszenie ryzyka wystąpienia błędów oraz szybsze i tańsze ich korygowanie.
Ekoenergetyka planuje dalsze udoskonalanie nowej linii, w tym poprzez wprowadzenie Systemu Realizacji Produkcji oraz systemu andon, który wykrywa problemy jakościowe i procesowe. Nowe systemy cyfrowe od dostawcy automatyki przemysłowej Raion poprawią precyzję i jakość.
Firma zaprezentowała linię produkcyjną gościom odwiedzającym konferencję CharIN Testival. Ekoenergetyka była gospodarzem najnowszej edycji wydarzenia, które gromadzi firmy ze społeczności e-mobilności i ich ekspertów technologicznych w celu przeprowadzenia testów zgodności i interoperacyjności pojazdów elektrycznych i infrastruktury ładowania.
W ubiegłym roku Ekoenergetyka podpisała kontrakty na dostawę urządzeń dla operatorów punktów ładowania (CPO), w tym z portugalskim Powerdot, który oferuje ponad 3500 punktów ładowania w Europie; Ionity, należącym do producentów samochodów Audi, BMW, Ford, Hyundai-Kia i Porsche; oraz PKN Orlen.
Założona w 2009 roku Ekoenergetyka wyrosła z akademickiego projektu badawczego i zatrudnia obecnie ponad 1000 osób. Jej ekspansja jest wspierana przez Enterprise Investors, wiodący środkowoeuropejski fundusz private equity, który objął znaczący pakiet mniejszościowy w 2022 roku. Fundusz ogłosił plany zainwestowania ponad 45 milionów euro w projekty e-mobilności.