Elektryczny ciągnik siodłowy Scania w firmie Schavemaker

Scania 45R dołączyła do floty firmy Schavemaker w czerwcu 2024 r. To Nowy elektryczny pojazd we flocie Schavemaker o mocy ciągłej 450 kW (612 KM). Maszyna elektryczna napędzająca ciągnik siodłowy składa się z trzech silników elektrycznych połączonych z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Do jej zasilania wykorzystywany jest zespół akumulatorów trakcyjnych o całkowitej pojemności 624 kWh. – Elektryczna Scania będzie użytkowana na odcinku pomiędzy miejscami załadunku u klienta Schavemaker w okolicy Kalisza oraz Leszna, a terminalem firmy w Polsce. Planowana długość trasy pojazdu to ok. 270 km w celu odebrania załadowanych kontenerów i przywiezienia ich na terminal firmy Schavemaker w Kątach Wrocławskich. Po każdym „kółku” pojazd będzie ładowany przez ok. 50 minut przy użyciu szybkiej ładowarki. Co drugi przejazd nastąpi wymiana kierowców. Dzięki właściwemu zaplanowaniu pracy oraz wykorzystaniu atrybutów ciągnika Scania 45R, pojazd pokona tę trasę cztery razy na dobę – komentuje Michał Kubalok, kierownik oddziału Schavemaker Intermodal Sp. z o.o.

Elektryczne pojazdy Scania do tras regionalnych mogą być dostarczane zarówno z kabiną R, jak i S, co zapewnia kierowcy najwyższy komfort jazdy na rynku. Wśród dostępnych konfiguracji znajdziemy trzy- i dwuosiowe podwozia oraz ciągniki siodłowe przystosowane do realizacji zadań transportowych z dopuszczalną masą całkowitą wynoszącą 64 tony. Maksymalna moc ładowania regionalnych ciężarówek elektrycznych Scania wynosi 375 kW, co pozwala na znaczące skrócenie czasu potrzebnego na uzupełnienie energii. W połączeniu z ładowarką odpowiedniej mocy oznacza to, że godzina ładowania może zwiększyć zasięg o 270-300 km. Systemy transportowe oparte na takim tandemie są jednymi z najbardziej wydajnych, dzięki bezprecedensowej dyspozycyjności pojazdu.

Zasięg pojazdów różni się w zależności od masy, konfiguracji oraz topografii terenu, ale 40-tonowy zestaw może pokonać do 440 km na jednym ładowaniu.

Jesteśmy dumni i szczęśliwi, że pierwszy w Polsce elektryczny ciągnik Scania dołączył właśnie do floty Schavemaker. Współpracujemy od wielu lat, to partnerstwo oparte na zaufaniu, innowacyjności i wspólnych wartościach. Jestem przekonany, że ta elektryczna ciężarówka przyniesie wymierne korzyści nie tylko Schavemaker, ale również całej branży transportowej. Nasze firmy zawsze były na czele wprowadzenia nowych, bardziej zrównoważonych i efektywnych rozwiązań transportowych – komentuje Paweł Kurzawa, dyrektor ds. elektromobilności w Scania Polska S.A.

Elektryczne rozwiązania transportowe Scania łączą klasyczne wartości marki, takie jak modułowość, zrównoważony rozwój oraz optymalna ekonomika eksploatacji.

Schavemaker to rodzinna firma logistyczna założona w 1967 roku w Holandii. Jest to doświadczony dostawca usług z zakresu logistyki magazynowej i przewozów na terenie Europy z wykorzystaniem różnego rodzaju środków transportu. Od 20 lat obecny również na polskim rynku. Schavemaker stawia na rozwój zrównoważonych rozwiązań transportowych poprzez intensyfikację usług transportu intermodalnego oraz wykorzystanie alternatywnych źródeł energii takich jak energia elektryczna, fotowoltaika, HVO100 oraz Bio LNG.

W grupie Schavemaker wykorzystywanych jest 110 pojazdów marki Scania, z tego 60 w Polsce. Współpraca pomiędzy Schavemaker a Scania trwa nieprzerwanie od lat 70-tych.

Tworzymy rozwiązania transportowe przyjazne środowisku dla lepszego jutra kolejnych pokoleń. Zrównoważony rozwój jest kluczowym elementem naszej strategii biznesowej, a wprowadzenie do użytku w Polsce ciągnika elektrycznego to kolejny krok w kierunku ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko, przy zachowaniu najwyższej wydajności i niezawodności usług. To, że jako pierwsza firma w Polsce inwestujemy w elektryczny ciągnik Scania, nie jest przypadkowe. Decyzję tę poprzedziło wiele testów, analiz i spotkań z naszym klientem, który wspiera realizację tego projektu. Zmniejszanie wpływu naszych transportów na środowisko jest procesem ciągłym w naszej strategii zrównoważonego rozwoju. Oprócz transportu nasza firma koncentruje się na zwiększeniu wykorzystania zielonej energii w naszych budynkach poprzez instalację pomp grzewczych i paneli słonecznych – komentuje Rico Schavemaker, prezes spółek Schavemaker Group.

Check Also

Targor-Truck nagrodzony za zrównoważone łańcuchy dostaw

Firma otrzymała Brązowy Medal w najnowszej edycji  „Sustainability Rating  – November 2024” i tym samym …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera aby nie ominęła Cię żadna nowość ze świata dużych samochodów.