Opór powietrza jest jednym z najważniejszych czynników zużycia paliwa samochodów. Wartość tego oporu wzrasta wykładniczo z prędkością jazdy, a po przekroczeniu ok . 70 km/h zaczyna ona przewyższać sumę wszystkich oporów powodujących straty paliwa. Dbając o aerodynamikę ciężarówki można w wymiernym stopniu przyczynić się do zwiększenia efektywności transportu. Odpowiednio naciągnięta plandeka naczepy lub prawidłowo ustawiony kąt tzw. spoilera dachowego, to tylko niektóre, choć bardzo ważne aspekty ekonomicznej eksploatacji ciężarówki, a także rzemiosła kierowcy. Scania wprowadziła ostatnio nowe rozwiązanie ułatwiające regulację, która ze względu na niewygodny dostęp do mechanizmów nie była lubiana przez kierowców. Ta nowość, to elektro-mechaniczny podnośnik spoilera sterowany przełącznikiem umieszczonym w kokpicie. Jego działanie prezentujemy na krótkim filmie. Więcej informacji na temat tego rozwiązania, a także ciągnika siodłowego, który był w nie wyposażony przedstawimy w jednym z najbliższych wydań Polskiego Trakera.
Tags Scania Scania Polska S.A. Scania spoiler Scania Trucks Scania V8
Check Also
10 lat PACCAR Connect
Wszystkie pojazdy ciężarowe DAF nowej generacji są objęte 10-letnią subskrypcją PACCAR Connect. Ta nowa internetowa …
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera aby nie ominęła Cię żadna nowość ze świata dużych samochodów.