Eleport zamknął kolejną rundę finansowania i ogłasza ambitne plany na 2024

Eleport, wiodący operator punktów ładowania dla pojazdów elektrycznych, zakończył zbieranie środków finansowych od obecnych inwestorów, takich jak Ambient Sound Investments i Gren. Eleport przygotowuje się do przełomowego roku, wprowadzając kompleksową strategię, mającą na celu umocnienie swojej pozycji na rynku Europy Środkowej i Wschodnie. Z ambitnymi planami inwestycji przekraczających 20 milionów euro w 2024 roku, estońska firma zamierza znacząco rozszerzyć swoją sieć ładowarek, by na koniec roku posiadać w swojej sieci ponad 1350 punktów ładowania w Polsce, na Litwie, Łotwie i w Estonii. Łączny budżet ELeport na rozwój sieci w kolejnych latach to ponad 100 milionów euro – ponad połowa z tej kwoty zostanie zainwestowana w budowę infrastruktury w Polsce.

Eleport zobowiązuje się do rozbudowy infrastruktury ładowarek dla pojazdów elektrycznych poprzez dodanie 800 nowych punktów ładowania do istniejącej sieci liczącej 550, co przyniesie łączną liczbę ponad 1350 punktów ładowania do końca roku. Plany ekspansji stanowią znaczący wzrost o 145% w porównaniu z poprzednim rokiem, podkreślając zaangażowanie firmy Eleport w wsparcie rozwijającego się rynku pojazdów elektrycznych.

Obecnie sieć zarządzana przez Eleport w Polsce to już ponad 270 punktów ładowania, z których mogą korzystać kierowcy w 19 miastach, w tym m.in. w Warszawie, Szczecinie, Tychach czy Częstochowie. Dodatkowo spółka jest w trakcie realizacji inwestycji w 700 kolejnych lokalizacjach, w których tylko do końca br. planuje otworzyć 400 nowych punktów ładowania.

„Obecnie punkty ładowania w sieci Eleport posiadają moc od 22kW do 120 kW. W ramach budowanej przez nas nowej infrastruktury koncentrujemy się na instalacji szybkich i ultraszybkich ładowarek o mocy od 150kW do 300kW w różnych konfiguracjach w zależności od uzyskanej mocy przyłączeniowej i potencjału lokalizacji” – podkreśla Cezary Kowalczyk, członek zarządu Eleport ds. operacyjnych.

Biorąc pod uwagę efektywność istniejącej sieci oraz bieżący przypływ nowych projektów, firma przewiduje znaczący wzrost przychodów rok do roku, sięgający około 300% w 2024 roku, co odzwierciedla znaczącą ścieżkę wzrostu.

Wobec tak ambitnych planów dla firmy i prognozowanego tempa wzrostu biznesu, kluczowi udziałowcy, w tym Gren oraz współzałożyciele firmy inwestycyjnej Skype Ambient Sound Investments, postanowili wzmocnić swoje zaangażowanie finansowe w firmę.

„Kolejna inwestycja kapitałowa w tych niepewnych czasach nie tylko oznacza pewność ze strony naszych największych udziałowców, ale także stanowi paliwo do umocnienia naszej pozycji na rynku i budowania długoterminowych relacji z kluczowymi partnerami biznesowymi. Naszym celem jest zarówno pozyskiwanie nowych klientów, jak i wzmacnianie naszej obecności na rynku B2B, np. poprzez nowe umowy z operatorami flot korporacyjnych czy porozumienia z dużymi sieciami handlowymi” – powiedział Raul Potissep, prezes Eleportu.

Aby wesprzeć swoje ambitne cele i plany ekspansji, Eleport zamierza zwiększyć liczbę pracowników o imponujące 40%. Ten strategiczny program rekrutacyjny, przyciągając nowe talenty w różnych obszarach, pozwoli firmie Eleport wzmocnić swoje zdolności i napędzać innowacje w branży ładowania pojazdów elektrycznych.

„Aktualny poziom rozwoju infrastruktury ładowania nie spełnia jeszcze rosnącego zapotrzebowania wywołanego wzrostem liczby samochodów elektrycznych. To jeden z powodów, dla których, oprócz rozwijania naszej sieci w Polsce i krajach bałtyckich, aktywnie eksplorujemy możliwości wejścia na nowe rynki i oceniamy szanse rozwinięcia naszych zrównoważonych rozwiązań transportowych w pięciu potencjalnych rynkach: Rumunii, Węgier, Chorwacji, Słowacji i Czechach” – dodaje Raul Potisepp.

Niestety tempo rozwoju naszej sieci jest zależne nie tylko od nas, a w dużej mierze od operatorów sieci dystrybucyjnych, którzy są odpowiedzialni za przyłączanie stacji ładowania do sieci elektroenergetycznej. Średnio ten proces trwa co najmniej 18 miesięcy, a ostatnio coraz częściej terminy jakie słyszymy to nawet 24 miesiące. Jeżeli chcemy realnie przyspieszyć rozwój elektromobilności w Polsce, to musimy poradzić sobie właśnie z tym wyzwaniem – to obecnie jeden z głównych hamulców rozwoju całego sektora” –  podkreśla Cezary Kowalczyk.

Check Also

Zabytkowa taksówka Warszawa M20 znów we flocie krakowskiego MPK

Po kilkudziesięciu latach do floty MPK SA w Krakowie wrócił wyjątkowy pojazd – to licząca …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera aby nie ominęła Cię żadna nowość ze świata dużych samochodów.