Alexander Dennis, spółka zależna NFI Group Inc. zaprezentowała pierwszy dwupiętrowy autobus elektryczny zasilany akumulatorem Enviro400EV nowej generacji, zbudowany zgodnie ze specyfikacją Transport for London (TfL).
Enviro400EV dla Londynu jest standardowo wyposażony w akumulatory o pojemności 472 kWh, na które producent może teraz udzielić gwarancji na 14 lat lub 1 milion km, w zależności od tego, co nastąpi pierwsze, w normalnych warunkach eksploatacji w Londynie. Te warunki pozwolą wywiązać się przedsiębiorstwu z dwóch kolejne siedmioletnich kontraktów na obsługę trasy bez konieczności wymiany akumulatora, przyczyniając się do obniżenia kosztów TCO.
Akumulatory można w pełni naładować w ciągu zaledwie trzech godzin za pomocą złącza DC lub nawet szybciej dzięki opcjonalnym szynom przyłączeniowym montowanym na dachu do pantografów. Energia z akumulatorów zasila Enviro400EV za pośrednictwem układu napędowego Voith Electrical Drive System uzyskujący wysoką wydajność zużywając zaledwie 0,67 kWh/km.
Ben Werth, dyrektor ds. sprzedaży i rozwoju biznesu w grupie Alexander Dennis, wyjaśnił: – Enviro400EV TfL należy do optymalnych konstrukcji pod względem zużycia energii, zasięgu, a także długości, masy i pojemności pasażerskiej. Oprócz szczegółowej analizy trasy przeprowadziliśmy testy ogniw, modułów, pakietów wykazując, że 99% tras w Londynie można w pełni obsłużyć za pomocą naszego akumulatora o mocy 472 kWh.
– Te osiągi poparte są 14-letnią gwarancją na akumulator, która zapewnia operatorom kontraktowym TfL spokój ducha, obejmując cały okres dwóch kolejnych kontraktów na trasy. Oznacza to, że nasz Enviro400EV dla Londynu spełnia wymagania dotyczące zasięgu, jednocześnie osiągając bardzo atrakcyjny całkowity koszt posiadania i zapewniając jednolitość i użyteczność w całej flocie autobusów elektrycznych – dodał.
Wersja o pojemności akumulatora 354 kWh jest również dostępna, dla operatorów, dla których zasięg autobusu nie jest tak ważny, jak np. pojemność pasażerska lub nakłady inwestycyjne. Alexander Dennis zapewnia szczegółową symulację komputerową wszystkich tras, które mają być obsługiwane, i może udzielić rekomendacji dotyczących najlepszego rozwiązania dla konkretnych tras.
Enviro400EV dla Londynu o długości 10,5 m ma krótszy rozstaw osi ułatwiający manewrowanie w gęstym ruchu i zapewnia promień skrętu 10,1 m. Posiada standardowy układ wnętrza TfL z miejscem dla wózków inwalidzkich dostępnym za pomocą elektrycznej rampy przy środkowych drzwiach. Zastosowano w nim 62 siedzenia z wysokim oparciem, a tylne rzędy na obu pokładach zostały zredukowane do czterech siedzeń, aby zwiększyć komfort pasażerów. Całkowita pojemność wynosi do 87 pasażerów z bateriami 472 kWh lub do 96 pasażerów z bateriami 354 kWh.
Enviro400EV spełnia najnowszą wersję pionierskiego standardu bezpieczeństwa autobusów w Londynie dotyczącą uderzenia głową pieszego.
Enviro400EV tak spełnia także rozporządzenie ONZ nr 155 dotyczące cyberbezpieczeństwa i zarządzania cyberbezpieczeństwem mimo, że nie są one wymagane w Wielkiej Brytanii.
Następna generacja Enviro400EV dla Londynu wkrótce zostanie zastąpiona przez Enviro100EV „duży mały autobus”, zaprojektowany tak, aby pasował do najmniejszych rozmiarów jednopiętrowych autobusów TfL. Zamówienia na oba zostały przyjęte od operatorów z Londynu. Jednopiętrowy autobus Enviro200EV jest obecnie w fazie rozwoju i będzie spełniał wszystkie inne wymagania TfL dotyczące pojazdów.