Frigo Logistics i FRoSTA testują nowy samochód elektryczny – Mercedes eActros 300 LS

Frigo Logistics, wiodący w Polsce operator logistyczny dla produktów głęboko mrożonych, w ramach współpracy z firmą FRoSTA rozpoczął testy nowego Mercedesa eActros 300 LS. Wyniki testów poznamy za kilka tygodni.

Testy nowego pojazdu obejmują transport produktów mrożonych na linii Bydgoszcz-Żnin, czyli bezpośrednio z fabryki producenta do magazynu-mroźni Frigo Logistics, a także w relacji Żnin-Bydgoszcz. Celem jest sprawdzenie pojazdu na trasach o średnim zasięgu oraz weryfikacja funkcjonalności oferowanych przez ciężarówkę.

Mercedes eActros 300 LS to najwyższej klasy ciągnik elektryczny. Pojazd jest wyposażony w wysokonapięciową oś napędową RE440, systemy asystujące, które zwiększają bezpieczeństwo, m.in. asystenta utrzymania pasa ruchu, regulację przechyłów, system kontroli ciśnienia w oponach, multimedialny kokpit czy inteligentny system ładowania zapewniający intuicyjność procesu.

  Niezawodna flota jest podstawą naszej działalności, dlatego inwestujemy w jej rozwój. Testujemy nowe rozwiązania dostępne na rynku, na który coraz śmielej wkraczają pojazdy z napędem elektrycznym. Będziemy rozwijali naszą flotę właśnie w kierunku elektromobilności, wybierając rozwiązania dopasowane do potrzeb naszych oraz naszych partnerów biznesowych. To właśnie dlatego obecnie testujemy nowy model elektrycznego Mercedesa wspólnie z naszym wieloletnim partnerem – firmą FRoSTA. Takie rozwiązania to krok w kierunku redukowania śladu węglowego i wprowadzania rozwiązań prośrodowiskowych. Ten aspekt działalności jest ważny i dla nas, i dla naszych klientów – wyjaśnia Krzysztof Pawlik, dyrektor zarządzający ds. transportu Frigo Logistics.

Udział w testach samochodu elektrycznego to dla FRoSTY kolejny krok na drodze realizacji celów strategicznych na rzecz ochrony środowiska i redukcji śladu węglowego. Dodatkowo, dzięki współpracy z Frigo Logistics, partnerem znanym z doświadczenia oraz otwartym na wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań, możemy dokładnie poznawać wyzwania i korzyści związane z elektryfikacją transportu zarówno od strony planistycznej, jak i infrastruktury – mówi Paweł Wojciechowski, Dyrektor Handlowy na Polskę i Europę Centralną, FRoSTA.

W ramach planu rozwoju floty Frigo Logistics i inwestycji w nowe pojazdy firma planuje również przeprowadzanie kolejnych testów obejmujących m.in. naczepy. Finalne decyzje związane z zakupem nowych pojazdów, w tym pojazdów elektrycznych, planowane są wstępnie na drugą połowę roku, po zakończeniu wszystkich zaplanowanych testów.

Check Also

Thermo King wprowadza Trailer Assist Premium, rozwiązanie dla naczep przeznaczone do monitorowania danych pojazdu

Thermo King Trailer Assist Premium stanowi kolejny krok w rozwiązaniach do monitorowania danych dla naczep …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera aby nie ominęła Cię żadna nowość ze świata dużych samochodów.