Mercedes-Benz eActros 600 o masie całkowitej 40 ton uzyskuje zasięg 500 km. Takie osiągi zostały potwierdzone przez Daimler Trucks na podstawie testów i prób przeprowadzonych na dystansie ponad około 5 tys. km. Efektywność układu napędowego skonstruowanego na bazie tzw. osi elektrycznej oraz baterii typu LFP nie budzi wątpliwości, natomiast kształt nowej kabiny, której przednia część została wydłużona o 8 centymetrów umożliwił zmniejszenie oporu powietrza o około 9 %. Aerodynamika ma znaczący wpływ na zużycie energii oraz tzw. TCO, czyli koszty ponoszone przez przewoźnika w trakcie eksploatacji pojazdu. Niskie TCO jest największa zaletą elektrycznego Mercedesa, którego premiera miała miejsce kilka dni temu w Hamburgu. Nadwozie nowego Mercedesa jest opływową bryłą o atrakcyjnym wyglądzie. Zastosowano w nim nowe rozwiązania podnoszące m.in. funkcjonalność, która może przynieść korzyści w użytkowaniu Actrosów napędzanych konwencjonalnie. Podczas konferencji prasowej padło wiele pytań związanych z możliwością wykorzystania nowego projektu nadwozia w pojazdach z silnikiem Diesla. Konkretne odpowiedzi nie padały, ale Daimler zaleca cierpliwość natomiast na uwagę zasługuje mały detal znajdujący się na dachu elektrycznej ciężarówki eActros 600 – więcej szczegółów na ten temat przedstawimy na łamach „Polskiego Trakera”.
Tags Daimler Trucks eActros 600 Mercedes-Benz eActros 600
Check Also
Targor-Truck nagrodzony za zrównoważone łańcuchy dostaw
Firma otrzymała Brązowy Medal w najnowszej edycji „Sustainability Rating – November 2024” i tym samym …
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera aby nie ominęła Cię żadna nowość ze świata dużych samochodów.