Intrygująca premiera

Mercedes-Benz eActros 600 o masie całkowitej 40 ton uzyskuje zasięg 500 km. Takie osiągi zostały potwierdzone przez Daimler Trucks na podstawie testów i prób przeprowadzonych na dystansie ponad około 5 tys. km. Efektywność układu napędowego skonstruowanego na bazie tzw. osi elektrycznej oraz baterii  typu LFP  nie budzi wątpliwości, natomiast kształt nowej kabiny, której przednia część została wydłużona o 8 centymetrów umożliwił zmniejszenie oporu powietrza o około 9 %. Aerodynamika ma znaczący wpływ na zużycie energii oraz tzw. TCO, czyli koszty ponoszone przez przewoźnika w trakcie eksploatacji pojazdu. Niskie TCO jest największa zaletą elektrycznego Mercedesa, którego premiera miała miejsce kilka dni temu w Hamburgu. Nadwozie nowego Mercedesa jest opływową bryłą o atrakcyjnym wyglądzie. Zastosowano w nim nowe rozwiązania podnoszące m.in. funkcjonalność, która może przynieść korzyści w użytkowaniu Actrosów napędzanych konwencjonalnie.  Podczas konferencji prasowej padło wiele pytań związanych z możliwością wykorzystania nowego projektu nadwozia w pojazdach z silnikiem Diesla. Konkretne odpowiedzi nie padały, ale Daimler zaleca cierpliwość natomiast na uwagę zasługuje mały detal znajdujący się na dachu elektrycznej ciężarówki eActros 600 – więcej szczegółów na ten temat przedstawimy na łamach „Polskiego Trakera”.

Check Also

eActros 400 – wspólny projekt firm Daimler Truck Polska i GT Trailers

17 maja w siedzibie firmy GT Trailers w Kurzniach odbyło się uroczyste przekazanie nowego pojazdu …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera aby nie ominęła Cię żadna nowość ze świata dużych samochodów.