IVECO S-eWay Fuel Cell (z ogniwami paliwowymi) dla BMW

IVECO dostarczyło dwa pojazdy ciężarowe IVECO S-eWay Fuel Cell do BMW, partnera w projekcie H2Haul. Ten europejski projekt, współfinansowany przez Clean Hydrogen Partnership, ma na celu wykazanie wysokiej niezawodności ciężarówek napędzanych wodorem jako realnego rozwiązania o zerowej emisji dla potrzeb transportowych Europy poprzez testy operacyjne w wielu rzeczywistych misjach, we współpracy z różnymi dostawcami wodoru i w różnorodnych ekosystemach geograficznych. Ten kamień milowy podkreśla zaangażowanie IVECO w rozwój zrównoważonej mobilności i kształtowanie przyszłości logistyki o zerowej emisji w Europie.

Przekazanie odbyło się podczas specjalnego wydarzenia zorganizowanego przez BMW w Lipsku, które zapewniło wgląd w holistyczne wykorzystanie wodoru w całym łańcuchu wartości BMW, od logistyki po gotowy pojazd do transportu długodystansowego. To znaczące wydarzenie było również okazją do otwarcia dwóch najnowocześniejszych stacji tankowania wodoru przez TEAL Mobility w Lipsku i Hormersdorfie, co stanowi kluczowy krok w tworzeniu niezbędnej infrastruktury dla logistyki i transportu komercyjnego wodoru

IVECO S-eWay Fuel Cell może pochwalić się zasięgiem do 800 kilometrów, szybkim czasem tankowania poniżej 20 minut i możliwością magazynowania 70 kilogramów sprężonego wodoru pod ciśnieniem 700 barów. Dzięki dużemu zasięgowi i ładowności oczekuje się, że będzie prawdziwym przełomem w misjach długodystansowych o zerowej emisji spalin. Ciężarówki będą transportować części między Bawarią (Norymberga) a Lipskiem (zakład BMW), przy wsparciu dwóch nowych stacji tankowania wodoru.

Udział IVECO w projekcie H2Haul jest częścią multienergetycznego podejścia do dekarbonizacji, skupiającego się na rozwoju różnych alternatywnych układów napędowych, aby zapewnić klientom rozwiązanie, które najlepiej odpowiada ich specyficznym potrzebom operacyjnym, przy czym wodór stanowi kluczowy element w dekarbonizacji misji, w których ograniczenie emisji jest wyzwaniem.

Monitorując postęp technologiczny i ewolucję ram regulacyjnych, marka nadal przyczynia się do rozwoju ekosystemu wodorowego dla zastosowań w pojazdach ciężkich, badając wszystkie obiecujące technologie i architektury pojazdów, takie jak prototyp IVECO S-Way wyposażony w silnik spalinowy FPT Industrial XCURSOR 13-litrowy na wodór oraz ciężki koncepcyjny pojazd hybrydowy szeregowy wyposażony w system FPT Industrial CURSOR 9 Hydrogen o zwiększonym zasięgu, które zostały zaprezentowane na IAA 2024.

Dostarczone pojazdy IVECO S-eWay Fuel Cell są częścią floty 12 ciężkich pojazdów zasilanych wodorem, które IVECO wdraża w strategicznych lokalizacjach w Europie (Niemcy, Francja i Szwajcaria) w ramach projektu H2Haul, aby zademonstrować przyszłą opłacalność ciężarówek z ogniwami paliwowymi zasilanych wodorem. Jedna z ciężarówek została zaprezentowana na nowej stacji wodorowej TEAL Mobility, gdzie demonstrowała operacje tankowania wodoru, podczas gdy drugą przedstawiono w zakładzie BMW w Lipsku.

Wydarzenie, którego gospodarzem było BMW, zgromadziło przedstawicieli partnerów projektu, instytucji finansujących i urzędników państwowych, w tym delegatów z Federalnego Ministerstwa Cyfryzacji i Transportu. Rozpoczęło się od prezentacji holistycznych ram wodorowych BMW, pokazujących, jak wodór jest integrowany w całym łańcuchu wartości firmy, od produkcji po transport długodystansowy oraz szczegółowych informacji na temat projektu i jego kluczowej roli w przyspieszaniu skalowalności pojazdów napędzanych wodorem w przyszłości transportu. Następnie goście zostali zaproszeni na ceremonię otwarcia stacji wodorowej TEAL Mobility, zlokalizowanej w pobliżu zakładu BMW w Lipsku, gdzie jeden IVECO S-eWay Fuel Cell zademonstrował operację tankowania wodoru. Autobus IVECO BUS E-Way, już używany na terenie BMW do usług wahadłowych o zerowej emisji, został wykorzystany do transportu uczestników między zakładem BMW a nową stacją.

Ten kompleksowy pokaz technologii wodorowej podkreśla wspólne zaangażowanie liderów branży w dekarbonizację logistyki i przyspieszenie adaptacji mobilności napędzanej wodorem dla długich tras i wymagających misji, reprezentując znaczący kamień milowy w drodze do dekarbonizacji przemysłu.

Check Also

ReTrailer – kompleksowa renowacja naczep Grupy Wielton

Wychodząc naprzeciw różnorodnym wymaganiom sektora transportowego oraz w trosce o zrównoważony rozwój, Grupa Wielton postanowiła …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, aby nie ominęła Cię żadna nowość ze świata dużych samochodów.