W zeszłym tygodniu miała miejsce w Krakowie premiera autobusu elektrycznego klasy mini KingLong PEV6 SmartCity, który jest nowością na polskim rynku i który obecnie testowany jest przez MPK Kraków na obrzeżach miasta, gdzie większe autobusy napotykają trudności w dotarciu do niektórych lokalizacji. Kolejny etap testów będzie miał miejsce od 26 lipca do 4 sierpnia w Tatrzańskim Parku Narodowym na trasie z Palenicy Białczańskiej do Morskiego Oka.
Celem testów w TPN jest weryfikacja możliwości transportowych autobusu PEV6 w specyficznych warunkach trasy na Morskie Oko. Podobnie jak przy wcześniejszych testach innych producentów, z przejazdu będą mogli skorzystać jedynie turyści z orzeczoną niepełnosprawnością.
KingLong PEV6 SmartCity ma długość 6 metrów i może pomieścić 22 pasażerów, w tym 12 na miejscach siedzących. Pojazd wyposażony jest w wydajną baterię LFP o pojemności 89 kW oraz centralny silnik elektryczny o mocy 135 kW. Dzięki efektywności napędu, autobus osiąga zasięg niemal 200 km na jednym ładowaniu według testu eSORT 2. Pojazd posiada również najnowocześniejsze systemy wspomagające bezpieczeństwo jazdy i pracę kierowcy oraz innowacyjny system wczesnej detekcji podwyższonej temperatury w przestrzeni baterii, który obniża ją z wykorzystaniem ciekłego azotu.
Marka King Long, należy do chińskiej grupy Golden Dragon, zajmując czołowe miejsce wśród największych producentów autobusów na świecie, z rocznym wolumenem produkcji na poziomie 30 000 sztuk. Wyłącznym dystrybutorem marki King Long w Polsce i krajach bałtyckich jest firma EV Motors Sp. z o.o. z Lublina.
Paweł Dzikowski, prezes EV Motors, podkreśla znaczenie tego testu: – Na trasie do Morskiego Oka jest miejsce zarówno dla tradycyjnych zaprzęgów konnych, jak i dla małych autobusów elektrycznych. Te ostatnie mają przewagę przede wszystkim w zakresie przewozu osób niepełnosprawnych, między innymi dzięki zastosowaniu pneumatycznego zawieszenia z możliwością przyklęku oraz wygodnie rozkładaną rampą dla wózków.