Komentarz prezesa ZMPD Jana Buczka w sprawie refundacji wymiany tachografów

Dyskusja z rządem dotycząca refundacji wymiany tachografów trwała długo, a proces legislacyjny był wyjątkowo wymagający. Najważniejsze jednak, że nasze konsekwentne działania przyniosły oczekiwany rezultat.

To realna i bardzo potrzebna forma wsparcia finansowego, szczególnie dla najmniejszych przedsiębiorstw. Dla większych firm, choć ma ona charakter bardziej symboliczny, jest równie istotna – to ważny sygnał, że branża transportowa została dostrzeżona.

Cieszymy się, że w toku prac legislacyjnych udało się wprowadzić zmiany w pierwotnych zapisach, które początkowo wykluczały większe przedsiębiorstwa z możliwości skorzystania z refundacji. Pomoc ta jest co prawda skierowana przede wszystkim do mikro i małych firm, jednak w kolejnym etapie obejmie również podmioty średnie i duże. O to właśnie zabiegaliśmy wspólnie z organizacją Transport i Logistyka Polska, a nasze stanowisko zostało poparte przez Forum Transportu Drogowego. Wszystkim koleżankom i kolegom, którzy włączyli się w te działania, serdecznie dziękuję.

Przekonanie rządu, a przede wszystkim Komisji Europejskiej, o konieczności wprowadzenia tego rodzaju pomocy wymagało od nas ogromnego zaangażowania, determinacji i merytorycznej argumentacji. Dzisiejsze rozporządzenie jest dowodem, że konsekwentna praca ZMPD przynosi wymierne efekty.
Naszym głównym partnerem w tym procesie był minister infrastruktury Dariusz Klimczak, który wielokrotnie podejmował rozmowy z przedstawicielami innych resortów, przekonując ich do zasadności wsparcia dla branży transportowej. Z licznych bieżących kontaktów i rozmów wiem, że jego zaangażowanie i determinacja miały kluczowe znaczenie dla osiągnięcia ostatecznego porozumienia.

Od początku wierzyłem, że uda się przekonać rządzących, iż wsparcie dla naszej branży jest niezbędne. Choć nie brakowało momentów wątpliwości, dziś mogę z satysfakcją powiedzieć, że ten wysiłek się opłacił. Dlatego w tym miejscu pragnę wyrazić szczególne podziękowanie panu ministrowi Dariuszowi Klimczakowi za jego osobiste zaangażowanie i konsekwencję w dążeniu do celu.

Refundacja kosztów wymiany tachografów to jeden z nielicznych w ostatniej dekadzie przykładów rzeczywistego zrozumienia przez administrację państwową problemów, z jakimi mierzą się przewoźnicy drogowi. To pozytywny sygnał na przyszłość i dowód, że konstruktywny dialog między branżą a rządem może przynosić konkretne rezultaty.

Check Also

600. Actros dla firmy Kawczyński Logistics

Jedna z najnowocześniejszych firm transportowych, Kawczyński Logistics, współpracuje z marką Mercedes-Benz Trucks od wielu lat. …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, aby nie ominęła Cię żadna nowość ze świata dużych samochodów.