List przewozowy, który dotychczas funkcjonował w formie papierowej (w czterech egzemplarzach) powodował konieczność gromadzenia dokumentacji, która w firmie LKW Walter urosła do prawie sześciu milionów stron. Zostaną one teraz zastąpione rozwiązaniem w pełni cyfrowym, czyli tzw eCMR-em. Krone jest partnerem w opracowywaniu i wdrażaniu tego rozwiązania.
Max Birle, dyrektor Krone Telematics & Digital Services: –„Smart Assistant” to ważna część cyfrowej transformacji wprowadzanej przez Krone- porównywalna z funkcjonowaniem systemu operacyjnego komputera. System Krone zrewolucjonizował zarządzanie dokumentami wszystkich naczep niemieckiej marki, radykalnie upraszczając obsługę dokumentów, takich jak eCMR i inne usługi bez konieczności stosowania dodatkowych aplikacji. Jest to najprostsza oferta na rynku, która codziennie zapewnia naszym klientom wartość dodaną, odmieniając świat logistyki.
Krone wyposażyła już pierwsze naczepy Lkw Walter w kod QR dla Krone Smart Assistant, który teraz służy również jako dostęp do eCMR. Kod QR znajdujący się na przyczepce można wygodnie zeskanować za pomocą smartfona lub innego urządzenia cyfrowego uzyskując dostęp do eCMR, a także dokumentów pojazdu naczepy i aplikacji kierowcy Walter. – Dzięki eCMR jesteśmy pierwszą firmą transportową, która digitalizuje najważniejszy dokument towarzyszący wszystkim transportom. Z pomocą tej innowacji nasi przewoźnicy zaoszczędzą czas i pieniądze oraz ułatwią swoim kierowcom wykonywanie czynności administrowania przewozów. Do tego miliony stron papieru zostanie wyeliminowane, co będzie również korzystne dla środowiska. Dla nas jako firmy eCMR nie tylko wyznacza nowe standardy wydajności i przejrzystości w łańcuchu dostaw, ale także podkreśla nasze zaangażowanie w ochronę środowiska naturalnego – wyjaśnia Michael Gschwandtner, dyrektor Digital Business w LKW Walter.
