Mercedes-Benz Trucks ma zamiar zdobyć tytuł GUINNESS WORLD RECORDS™ wykorzystując ciągnik siodłowy eActros 600

Mercedes-Benz Trucks planuje pobicie rekordu cofania zestawem drogowym (ciągnik siodłowy z naczepą), aby zwrócić uwagę na tematy istotne dla branży transportowej i społeczeństwa: elektryfikację, bezpieczeństwo na drogach i wizerunek kierowcy ciężarówki. W próbie pokonania ponad 100 km bez przerwy na biegu wstecznym zostanie wykorzystany nowy e-flagowy pojazd, akumulatorowo-elektryczny eActros 600 dalekobieżny samochód ciężarowy. Mercedes-Benz Trucks zamierza przywieźć do Niemiec tytuł Światowego Rekordu Guinnessa z 2020 roku, który wynosił około 89 kilometrów i został ustanowiony w USA ciężarówką z silnikiem Diesla. Jazda na biegu wstecznym jest zaplanowana na 4 czerwca w Oschersleben w niemieckim kraju związkowym Saksonia-Anhalt. Mercedes-Benz Trucks planuje ustanowić nowy rekord na zamkniętym torze, a następnie przeprowadzić jazdę cofając około 30 kilometrów na drogach publicznych. Meta znajduje się w centrum części zamiennych – Daimler Truck Global Parts Center w Halberstadt, również w Saksonii-Anhalt. Oficjalne otwarcie tego centrum odbędzie 10 lipca.

Marco Hellgrewe z Werneuchen koło Berlina, oficer niemieckich sił zbrojnych i pasjonat ciężarówek, ustanowił swój rekord w 2008 roku. Wtedy pokonał dystans 64 kilometrów ciężarówką z silnikiem Diesla. Hellgrewe rozpoczął nową próbę pobicia rekordu całkowicie elektrycznego i zasiądzie za kierownicą eActrosa 600.

Marco Hellgrewe, inicjator próby pobicia rekordu elektrycznego i kierowca eActrosa 600: – Jako zapalony kierowca ciężarówek, to dla mnie zaszczyt spróbować ponownie pobić ten rekord. Wiele wydarzyło się pod względem technologii od czasu mojej pierwszej jazdy rekordowej – i do tej pory nikt na świecie nie pobił tego rekordu ciężarówką elektryczną. eActros 600 reprezentuje przyszłość mobilności elektrycznej w transporcie dalekobieżnym i pokazuje, jak producenci z powodzeniem torują nowe szlaki. Cofanie przez tak wiele godzin to duże wyzwanie, ale dotychczasowe jazdy testowe przebiegły bardzo dobrze. To świetna zabawa i przyjemność być w drodze z eActrosem 600. Chciałbym skorzystać z tej okazji, aby wyrazić moje szczere podziękowania dla Mercedes-Benz Trucks za całe wsparcie.

Rainer Müller-Finkeldei, szef działu inżynierii produktów Mercedes-Benz Trucks: – Jesteśmy bardzo zadowoleni, że Marco Hellgrewe pomyślał najpierw o Mercedes-Benz Trucks i naszym eActrosie 600 w ramach swojej próby pobicia nowego rekordu. Jego pomysł cofania w całkowicie elektrycznym pojeździe świadczy teraz o pionierskim duchu, z którym my jako siła napędowa transformacji możemy się identyfikować. Jednocześnie ta aktywność daje nam możliwość zwrócenia większej uwagi na ważne przyszłe tematy w domenie publicznej.

Müller-Finkeldei kontynuuje: – Jak żaden inny e-truck z gwiazdą z przodu, nasz eActros 600 jest synonimem tego, że dostępne są odpowiednie pojazdy elektryczne. Ale potrzeba więcej rozpędu, aby stworzyć dalsze zachęty zakupowe dla naszych klientów i napędzać rozwój infrastruktury ładowania. Jako producent zawsze byliśmy jednym z pionierów w zakresie bezpieczeństwa drogowego dzięki naszym systemom wspomagania. Nasz eActros 600 w niektórych przypadkach przekracza nawet wymogi prawne. Ponadto należy również podnieść świadomość wszystkich użytkowników dróg. Wizerunek zawodowych kierowców w domenie publicznej jest nam bliski, ponieważ budujemy nasze pojazdy dla nich. Zwłaszcza w obliczu rosnącego niedoboru kierowców, ważne jest, aby otrzymali oni również odpowiednie uznanie za swoją ciężką pracę na rzecz społeczeństwa. Cofanie jest centralną częścią ich codziennej pracy, a to, co kierowcy osiągają w tym zakresie, jest niemal sztuką samą w sobie.

Jazda w dobrej sprawie

W ramach próby bicia rekordu Mercedes-Benz Trucks współpracuje ze stowarzyszeniami Blicki e.V. i PROFI – Pro Fahrer-Image e. V. Producent oferuje im platformę do realizacji ich interesów – w szczególności promowania konieczności edukowania dzieci na temat prawidłowego zachowania się w ruchu drogowym i większego doceniania zawodu kierowcy. Na przykład loga stowarzyszeń są wyświetlane na eActrosie 600 i naczepie używanej w próbie bicia rekordu. Stowarzyszenie Blicki planuje przeprowadzenie szkoleń z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego w szkołach w Halberstadt. Ponadto Mercedes-Benz Trucks zapewnia wsparcie finansowe obu organizacjom w ramach próby bicia rekordu.

Prof. dr Dirk Engelhardt, prezes zarządu PROFI – Pro Fahrer-Image e.V., skomentował rekordową jazdę w odwrotnym kierunku w następujący sposób: – Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że możemy wesprzeć ten projekt, ponieważ wzmacnia on świadomość ważnej roli zawodowych kierowców w naszym społeczeństwie. Próba bicia rekordu stanowi doskonałą platformę do zwiększenia uznania dla tego zawodu. Działanie to pokazuje również, w jaki sposób innowacyjne technologie mogą wnieść pozytywny wkład w przyszłość transportu.

Dirk Hendler, dyrektor zarządzający Blicki e.V.: – Ten projekt to świetna okazja do zwiększenia świadomości bezpieczeństwa na drodze wśród dzieci i rodzin. Cieszymy się, że możemy być jego częścią i w ten sposób szerzyć nasze przesłanie. Dzięki naszym ogólnokrajowym warsztatom pod auspicjami Federalnego Ministra Transportu przeszkoliliśmy już ponad 80 000 dzieci ze szkół podstawowych w zakresie interakcji z dużymi pojazdami.

Cofanie do Halberstadt z eskortą policyjną

Marco Hellgrewe, pomysłodawca próby bicia rekordu i kierowca, zamierza ustanowić nowy rekord, jadąc po torze wyścigowym Motorsport Arena Oschersleben. Tor jest niezwykle wymagający, z 14 ciasnymi zakrętami zaprojektowanymi dla samochodów, ale mimo to oferuje mniej nieprzewidywalnych ryzyk związanych z koniecznością zatrzymania się i przerwania próby bicia rekordu niż drogi publiczne. Po przerwie Hellgrewe zamierza podjąć dodatkowe wyzwanie, jadąc tyłem po drogach publicznych pod eskortą policyjną przez dodatkowe 30 kilometrów do Halberstadt. W obu częściach spodziewane jest, że będzie jechał głównie z prędkością od 10 do 20 kilometrów na godzinę.

Check Also

Kögel Trailer GmbH świętuje otwarcie nowoczesnego zakładu produkcyjnego

Na początku maja został uroczyście otwarty najnowocześniejszy zakład produkcyjny paneli chłodniczych firmy Kögel Trailer GmbH …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, aby nie ominęła Cię żadna nowość ze świata dużych samochodów.