Warszawa nie ustaje w dążeniach do ograniczenia emisji zanieczyszczeń przez transport miejski. Po niedawnych decyzjach zakupowych na 79 bateryjnych Solarisów, stołeczny operator zdecydował o przyznaniu producentowi kolejnego zamówienia. Przedmiotem podpisanej umowy jest 50 przegubowych autobusów elektrycznych z napędem modułowym. Dostawy nowo zakupionych pojazdów zostaną zrealizowane w drugiej połowie 2026 roku.
Solaris Urbino 18 electric to przegubowy autobus miejski z napędem elektrycznym, charakteryzujący się modułową konstrukcją napędu. Rozproszenie komponentów układu napędowego pozwoliło wyeliminować wieżę silnika, przez co powiększona została przestrzeń pasażerska. Z kolei powierzchnia zaoszczędzona na dachu umożliwiła umieszczenie tam wszystkich baterii. Każdy z autobusów dla Warszawy będzie wyposażony w baterie Solaris High Energy o pojemności ponad 700 kWh. Ich ładowanie będzie się odbywać poprzez gniazdo plug-in.
Początki współpracy firmy Solaris i MZA Warszawa sięgają 1997 roku. W ostatniej dekadzie stołeczny operator systematycznie rozbudowuje swoją flotę o bateryjne pojazdy. Dotychczas Solaris dostarczył do MZA Warszawa 1350 autobusów, w tym 163 elektryczne. Po realizacji dwóch najnowszych zamówień, po ulicach stolicy Polski będzie kursować łącznie blisko 300 bezemisyjnych Solarisów Urbino electric.
Polski Traker Aktualności z branży transportu ciężarowego i osobowego.