Nowy produkt jest dostosowany do potrzeb klientów z sektora transportowego i dynamicznego otoczenia regulacyjnego, co oznacza, że spełnia wszystkie wymagania unijnej taksonomii dla flot. Całkowicie nowo opracowane opony ciężarowe Continental pozwalają firmom transportowym znacznie zmniejszyć zużycie paliwa i emisję CO2 zarówno w operacjach regionalnych, jak i długodystansowych, a także obniżyć koszty. W nowej generacji Conti Eco specjaliści producenta opon segmentu premium byli w stanie połączyć pozornie sprzeczne cele optymalizacji oporu toczenia i wysokiego przebiegu. Opony są już dostępne w wielu krajach regionu EMEA w wersji Conti Eco HS 5 na oś prowadzącą ciągnika siodłowego i Conti Eco HD 5 na oś napędową.
Konsolidacja linii opon do transportu towarów
Wraz z nową, piątą generacją Conti Eco, Continental zmniejsza liczbę linii opon do transportu drogowego. – Nasza nowa opona bazuje na swoich udanych poprzedniczkach – Conti EcoPlus Gen3+ do transportu dalekobieżnego i Conti EcoRegional Gen3+ do transportu regionalnego – wyjaśnia Hinnerk Kaiser, odpowiedzialny za rozwój opon do samochodów ciężarowych i autobusów w Continental.– Nowa opona Conti Eco łączy w sobie najlepsze cechy opon Conti EcoPlus i Conti EcoRegional, wynosząc je na nowy poziom – dodaje.
Jest to możliwe dzięki zoptymalizowanym oporom toczenia i wyższym przebiegom – pozornie sprzecznym celom w świecie rozwoju opon. W przeszłości, jeśli opona miała obniżone parametry toczenia, a zatem potrzebowała mniej energii do napędu – paliwa, odbywało się to kosztem wytrzymałości i odporności na uszkodzenia – wskazuje Kaiser. Obecnie twórcy opon Continental koncentrują się na neutralnych pod względem przebiegu środkach mających na celu poprawę oporów toczenia we wszystkich komponentach – w konstrukcji karkasu, bieżnikach oraz projekcie ogólnego konturu i bieżnika. Bieżniki, z ich dwuwarstwową konstrukcją (guma bazowa) i innowacyjnymi mieszankami zapewniają wysoki przebieg oraz wytrzymałość, jednocześnie optymalizując opór toczenia. Mieszanka gumy bieżnika stykającego się z nawierzchnią (górna warstwa) pozwala konstruktorom skupić się na przebiegach i wytrzymałości.
Opony Conti Eco HS 5 i HD 5 o niższych oporach toczenia i dłuższych przebiegach
Na osi sterującej, grubsza warstwa gumy bazowej bieżnika opony zmniejsza opory toczenia, umożliwiając tym samym zastosowanie mieszanki bieżnika z naciskiem na wydłużenie przebiegu. Na osi napędowej, zoptymalizowana konstrukcja barku z innowacyjnym kształtem lameli w obszarze barku bieżnika odgrywa kluczową rolę w uzyskaniu równomiernego zużycia opony, co również pozytywnie wpływa na przebieg. W budowie karkasu, kilka mieszanek komponentów oraz nowa geometria stopki są dostosowane do optymalizacji oporów toczenia. Dzięki tym rozwiązaniom uzyskano nawet 12% poprawy oporów toczenia i nawet 10% wzrostu przebiegu w porównaniu z dwoma poprzednimi produktami.
Zoptymalizowane opory toczenia i wysokie przebiegi nowych opon Conti Eco mają pozytywny wpływ na ich ślad środowiskowy. Jeśli nasz produkt zwiększa efektywność paliwową ciężarówki i działa dłużej, wynikiem tego jest niższa emisja CO2 – mówi Hinnerk Kaiser. Wybór odpowiednich opon staje się zatem jeszcze ważniejszy, zwłaszcza biorąc pod uwagę opłaty drogowe oparte na emisjach dla operatorów flot w UE. – Wymiana opon EcoRegional HS 3+/ HD 3+ na nowe opony Conti Eco HS 5/ HD 5 we flocie 100 pojazdów, które pokonują około 80 000 km rocznie w ruchu regionalnym, może przynieść oszczędności rzędu 69 000 euro i 120 ton CO2 – dodaje.
Ciągły nacisk na bieżnikowanie
Nowe opony charakteryzują się doskonałą przyczepnością, umożliwiają pojazdom ciężarowym bezpieczne i pewne prowadzenie nawet w zmiennych warunkach pogodowych oraz oferują doskonałą trakcję przez cały okres eksploatacji. Klienci mogą również zamówić je bezpośrednio z fabryki z czujnikami najnowszej generacji. Pozwala to oponom Conti Eco Gen 5 napędzać postęp cyfryzacji floty oraz, w połączeniu z rozwiązaniem do zarządzania oponami ContiConnect 2.0, umożliwiającym zdalne monitorowanie w czasie rzeczywistym i planowanie serwisu. Pomaga to znacznie obniżyć koszty operacyjne związane z oponami, podobnie jak rozwiązania bieżnikowania firmy Continental. „Od samego początku projektowaliśmy karkasy nowych opon Conti Eco tak, aby idealnie nadawały się do bieżnikowania. Nowa linia opon przyczynia się w ten sposób do większej efektywności kosztowej i zrównoważonego rozwoju w sektorze transportu” – mówi Hinnerk Kaiser. Opona bieżnikowana składa się w 70% z materiału pochodzącego ze starej opony i kosztuje do 40% mniej niż nowa opona, oferując przy tym taki sam przebieg i bezpieczeństwo.
Nowe opony Conti Eco dostępne będą w szerokiej gamie rozmiarów, począwszy od następujących:
- 315/70 R 22.5 Conti Eco HS 5
- 315/80 R 22.5 Conti Eco HS 5
- 385/55 R 22.5 Conti Eco HS 5
- 385/65 R 22.5 Conti Eco HS 5
- 315/70 R 22.5 Conti Eco HD 5
- 315/80 R 22.5 Conti Eco HD 5