Pierwszy w Wielkiej Brytanii bezemisyjny samochód ciężarowy z napędem wodorowym
Firma HVS (Hydrogen Vehicle Systems) przedstawiła plany wprowadzenia przełomu w branży transportowej, prezentując zaprojektowany od podstaw pojazd ciężarowy (HGV). Jest nim ciągnik siodłowy zbudowany na podwoziu dopasowanym do cech konstrukcyjnych wodorowego układu napędowego. Nadwozie ciągnika jest opływową bryłą generująca znacznie mniejszy opór powietrza niż nadwozia klasycznych ciągników napędzanych silnikami spalinowymi.
Układ napędowy pojazdu HVS wykorzystuje system ogniw paliwowych i system magazynowania energii. Zastosowano również system KERS (Kinetic Energy Recovery System) do odzyskiwania energii podczas hamowania i zwalniania.
Zintegrowany układ napędowy jest sterowany za pomocą zaawansowanego systemu HVS „SEMAS”, który monitoruje interakcje między kierowcą a układami sterowania, zapewniając wysoką efektywność zużycia energii i trwałość.
Ogniwo paliwowe zapewnia większy zasięg, większą nośność i szybsze tankowanie, niż byłoby to możliwe przy użyciu samej technologii akumulatorowo-elektrycznej: typowy czas tankowania wodoru jest porównywalny z czasem tankowania oleju napędowego, czyli około 20 minut. Zasięg HVS może wynieść do 370 mil (600 km) w zależności od trasy, warunków drogowych i stylu jazdy.