Volvo Trucks wprowadziło na rynek zupełnie nowy model Volvo VNR przeznaczony na rynek transportu regionalnego w Ameryce Północnej. Został on zbudowany na innowacyjnej platformie Volvo, dzięki czemu nowy samochód ciężarowy jest bardziej oszczędny pod względem zużycia paliwa, bezpieczniejszy i bardziej wszechstronny.
Volvo VNR odpowiadający specyfice transportu regionalnego jest drugim modelem samochodu ciężarowego na nowej platformie Volvo, po wprowadzeniu nowego modelu Volvo VNL do transportu dalekobieżnego na początku 2024 roku. Nowy truck powstał w wyniku przeprojektowania poprzednika z wykorzystaniem nowych technologii i ulepszonej aerodynamiki, przyczyniając się do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji CO2 nawet o 7,5%.
Nowa platforma została zaprojektowana z myślą o wszystkich przyszłych technologiach napędowych, w tym silnikach akumulatorowo-elektrycznych, ogniwach paliwowych i silnikach spalinowych zasilanych paliwami odnawialnymi, w tym wodorem. Ponadto nowa 24-woltowa architektura elektryczna i aktywne funkcje bezpieczeństwa wprowadzone w tej generacji ciężarówek Volvo będą standardem w przyszłej komercjalizacji w pełni autonomicznych trucków.
– Całkowicie nowy Volvo VNR został zaprojektowany specjalnie z myślą o wymagającym transporcie regionalnym i miejskim – powiedział Peter Voorhoeve, prezes Volvo Trucks North America. – Dzięki niezrównanej wszechstronności, zaawansowanym funkcjom bezpieczeństwa, doskonałej łączności i zwiększonej oszczędności paliwa, Volvo VNR jest dowodem naszego zaangażowania w jakość i innowację. Nowy VNR i nasz flagowy VNL mogą sprostać szerokiemu zakresowi potrzeb operacyjnych floty.
W innowacyjnym układzie napędowym zastosowano m.in. technologię Eco-roll, która rozłącza układ napędowy na zjeździe i pozwala ciężarówce toczyć się przez optymalny czas, aby pomóc zaoszczędzić energię. Napęd nowego Volvo VNR wyposażony w silnik D13 VGT (Variable Geometry Turbo) nowej generacji montowany standardowo odpowiada za 3% z 7,5% poprawy efektywności paliwowej.
Zastosowano szereg nowych funkcji bezpieczeństwa, w tym Volvo Active Driver Assist z ostrzeganiem przed kolizją czołową, automatycznym hamowaniem awaryjnym i ostrzeganiem o opuszczeniu pasa ruchu, a także zintegrowane boczne kurtyny powietrzne montowane w kabinie, dostępne zarówno po stronie kierowcy, jak i pasażera. Zaawansowane funkcje bezpieczeństwa i widoczności sprawiają, że doskonale nadaje się on do obszarów miejskich z dużą liczbą pieszych.
W pełni zintegrowany system Camera Monitor umożliwia stosowanie mniejszych w porównaniu z tradycyjnymi, bardziej aerodynamicznych lusterek. System Camera Monitor zapewnia doskonałą widoczność i wspomaga bezpieczne manewrowanie kierowcy.
Nowe Volvo VNR dostępne jest w różnych konfiguracjach, w tym ciągnikach 4×2, 6×2 i 6×4, a także wariantach od zwrotnego VNR 300 aż do premium VNR 660, odpowiedniego w przewozach regionalnych, ale także długodystansowych.
Nowe Volvo będzie produkowane w zakładzie Volvo Trucks New River Valley w Dublinie w stanie Wirginia, a sprzedaż rozpocznie się w nadchodzących miesiącach.


