Udział w targach IAA Transportation 2024 będzie dla firmy MAN wejściem w rok modelowy 2025. Bawarczycy zaprezentują m.in. nowy model MAN TGX z układem napędowym PowerLion oraz ulepszonym pakietem aerodynamicznym zużywającym nawet o 3,7 % paliwa mniej niż poprzednik. D3066 – całkowicie nowo opracowany silnik korzysta z połączonej wiedzy inżynieryjnej TRATON GROUP i zastąpi dostępne wcześniej serie silników D26 i D15 we wszystkich ciągnikach siodłowych MAN 4×2.
Jego sprawność mechaniczna (efektywność zużycia energii) przekracza 50% klasyfikując go do grona najbardziej zaawansowanych technicznie jednostek napędowych samochodów ciężarowych na świecie. . D30 jest dostępny w sześciu poziomach mocy od 380 do 560 KM (2100 do 2800 Nm). Zastosowano w nim układ wtryskowy Common Rail XPI o ciśnieniu wtrysku do 1800 barów oraz 10-otworkowe wtryskiwacze, innowacyjny układ turbodoładowania oraz podwójny układ oczyszczania spalin SCR. Silnik współpracuje z nową skrzynią biegów MAN TipMatic o 14 przełożeniach oraz nową gamą osi napędowych hipoidalnych. Skrzynie biegów dotychczas stosowane w TGX typu nie będą dostępne w nowym modelu. Zmodyfikowano zaciski hamulców tarczowych w celu zmniejszenie strat podczas ruszania z miejsca. Zasadniczy układ hamulcowy wspierany jest wysokowydajnym hamulcem silnikowym CRB (Compression Release Brake) o mocy do 355 kW, a także odłączanym zwalniaczem hydrodynamicznym generującym do 4700 Nm. Nowy model będzie dostępny z bogatą ofertą przystawek odbioru mocy montowanych na silniku oraz skrzyni biegów.
Poszczególne elementy wyposażenia z roku modelowego 2025 będą dostępne do zamawiania stopniowo, począwszy od października 2024 r. Więcej informacji na temat nowości firmy MAN opublikujemy na łamach Polskiego Trakera.