Firma Goodyear Tire & Rubber Company ogłosiła wprowadzenie wygodnej oferty ‘opony jako usługa`, która łączy w sobie najwyższej jakości opony, sprawdzone analizy predykcyjne i wiodącą w branży obsługę serwisową w jednym rozwiązaniu opartym na subskrypcji. Bazując na firmowym programie Total Mobility, Goodyear będzie zarządzał kompleksową obsługą opon w imieniu klientów.
Oferta Goodyeara w zakresie opon jako usługi, dostępna dla flot transportowych i dostawczych tzw. „ostatniej mili” w Stanach Zjednoczonych i Europie, może pomóc zaoszczędzić czas i zmniejszyć całkowity koszt posiadania dzięki zewnętrznemu zarządzaniu oponami za pomocą rozwiązania opartego na subskrypcji. Ma to na celu wydłużenie czasu sprawności, ograniczenie liczby awarii pojazdów, zmniejszenie zużycia paliwa, ale nie tylko.
W najnowszych testach pilotażowych rozwiązanie ‘opony jako usługa’ pomogło obniżyć całkowity koszt posiadania, przyczyniając się do prawie 80% redukcji liczby awarii pojazdów i 100% redukcji zapasów należących do klienta w przypadku floty dostawczej tzw. „ostatniej mili” działającej w USA. Podobnie nowa subskrypcja Goodyeara pomogła flocie transportowej w Europie, tutaj testy wykazały redukcję liczby awarii o prawie 50% i zmniejszenie o 4% zużycia paliwa w porównaniu z rokiem poprzednim.
„Oferta Goodyear opony jako usługa stanowi ewolucję naszej propozycji Total Mobility. To nowe rozwiązanie dla klientów, którzy wymagają kompleksowego zarządzania oponami. Obejmuje ono produkty, usługi i rozwiązania Goodyeara, w ramach jednej, kompleksowej, wygodnej subskrypcji” – powiedział Gregory Boucharlat, wiceprezes Goodyear Tires-as-a-Service. „Udowodniliśmy już, że wykorzystanie tego rozwiązania może pomóc menedżerom flot wykorzystywać dotychczas niezrealizowany potencjał, dlatego z niecierpliwością czekamy na rozszerzenie go na nowych klientów.”
Kluczowe elementy subskrypcji opartej na liczbie przejechanych kilometrów:
- Opony Goodyear klasy premium wyposażone w inteligentne technologie do generowania informacji zarządczych.
- Ciągłe, całodobowe monitorowanie opon i gromadzenie danych z każdej opony.
- Proaktywne zarządzanie alertami i koordynacja usług.
- Halo® Tire Inflator, samozasilający się, automatyczny system pompowania opon zainstalowany na kompatybilnych kołach (na mocy wyłącznej umowy z Aperia Technologies).
- Dostęp do sieci serwisowej Goodyear w celu wysyłania techników w razie potrzeby.