Mercedes-Benz eCitaro fuel cell mit vollelektrischem Antrieb, NMC 3 Batterie, Brennstoffzelle, 5 Wasserstofftanks, Exterieur, anthrazit-metallic, 2 x elektrischer Radnabenmotor, 2 x 125 kW, 2 x 485 Nm, 3 Batteriepakete mit jeweils 98 kWh, LED-Scheinwerfer, Sideguard Assist, Preventive Brake Assist, Länge/Breite/Höhe: 12.135/2.550/3.400 mm, Beförderungskapazität: 1/86 Mercedes-Benz eCitaro fuel cell with all-electric drive, NMC 3 battery, fuell cell, 5 hydrogen tanks, exterior, anthrazit metallic, 2 x electric hub motor, 2 x 125 kW, 2 x 485 Nm, 3 battery packs with 98 kWh each, LED headlamps, Sideguard Assist, Preventive Brake Assist, length/width/height: 12135/2550/3400 mm, passenger capacity: 1/86.

Podwójny triumf

Mercedes-Benz eCitaro fuel cell został dwukrotnie wyróżniony w ogólnokrajowym konkursie organizowanym przez hiszpańską grupę redakcyjną EDITEC. Jury składające się z 817 menedżerów firm transportowych i ekspertów technicznych oceniało pojazdy użytkowe do transportu towarów i osób, które przyporządkowane zostały do różnych kategorii. W konkursie udział wzięły łącznie 24 firmy, które zgłosiły 28 modeli. Mercedes-Benz eCitaro fuel cell przekonał do siebie jury ekspertów w dwóch kategoriach, w których to otrzymał nagrody „Autobus Roku” oraz „Ekologicznego Autobusu Roku”. Ceremonia wręczenia nagród miała miejsce w Madrycie na początku roku.

Jako w pełni elektryczny autobus niskopodłogowy z ogniwami paliwowymi pełniącymi funkcję przedłużaczy zasięgu, Mercedes-Benz eCitaro fuel cell stanowi lokalnie bezemisyjne rozwiązanie dla zrównoważonej i wydajnej mobilności w mieście. Połączenie napędu bateryjno-elektrycznego i ogniw paliwowych dla uzyskania większego zasięgu umożliwia pokonanie do 400 kilometrów przy standardowych wymaganiach bez konieczności doładowywania pojazdu. Tym samym eCitaro fuel cell może być wykorzystywany na niemalże wszystkich trasach miejskich, które wcześniej mogły być obsługiwane tylko przez pojazdy z silnikami diesla. W przeciwieństwie do autobusów wodorowych z niewielką baterią buforową, ogniwo paliwowe nie jest w tym przypadku wykorzystywane jako główne źródło zasilania, a jedynie w celu zwiększenia zasięgu. Ponieważ energia elektryczna z sieci jest stosunkowo tańsza niż wodór, w pełni elektryczny autobus miejski umożliwia szczególnie ekonomiczną eksploatację.

Check Also

Webfleet wprowadza Driver Terminal PRO X – wytrzymały tablet dla profesjonalnych flot

Amsterdam, 12 marca 2025 roku – Webfleet, należące do Bridgestone rozwiązanie do zarządzania flotą, ogłosiło …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, aby nie ominęła Cię żadna nowość ze świata dużych samochodów.