Program wodorowy „H21CE Truck” firmy MAN

Seria 200 ciągników siodłowych marki MAN hTGX o napędzie wodorowym trafi do sprzedaży już w przyszłym roku, o czym niedawno temu informowaliśmy, tymczasem w lipcu br. MAN zorganizował pierwsze jazdy próbne, w trakcie których można było poprowadzić ciągnik siodłowy oznaczony symbolem TGX 28.520H2. Relację z tego wydarzenie opublikujemy na łamach Polskiego Trakera, ale krótki film prezentujemy aktualnie.

Wodór w postaci gazu sprężonego do ciśnienia 700 bar przechowywany jest w butlach umieszczonych za kabiną. Po rozprężeniu trafia on do wtryskiwaczy, a następnie bezpośrednio do komory spalania silnika H4576. Silnik ten powstał na bazie znanej jednostki napędowej MAN-a D35 o pojemności skokowej 15,2 l o zapłonie samoczynnym poprzez zwiększenie pojemności skokowej o około 1 litr, odprężenie (zmniejszenie stopnia sprężania) oraz zastosowanie iskrowego układu zapłonowego. Spalinowy wodorowiec MAN-a uzyskuje maksymalną moc 520 KM oraz moment obrotowy 2500 Nm wydając charakterystyczne dźwięki, które zarejestrowane na dołączonym filmie. Polecamy wykorzystanie subwoofera w trakcie jego odtwarzania, gdyż silnik wydaje charakterystyczny dźwięk o bardzo niskim basie przyjemnym dla ucha. Tego typu brzmienie jest lubiane przez zwolenników tuningu ciężarówek.

Check Also

Thermo King wprowadza Trailer Assist Premium, rozwiązanie dla naczep przeznaczone do monitorowania danych pojazdu

Thermo King Trailer Assist Premium stanowi kolejny krok w rozwiązaniach do monitorowania danych dla naczep …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera aby nie ominęła Cię żadna nowość ze świata dużych samochodów.