Seria 200 ciągników siodłowych marki MAN hTGX o napędzie wodorowym trafi do sprzedaży już w przyszłym roku, o czym niedawno temu informowaliśmy, tymczasem w lipcu br. MAN zorganizował pierwsze jazdy próbne, w trakcie których można było poprowadzić ciągnik siodłowy oznaczony symbolem TGX 28.520H2. Relację z tego wydarzenie opublikujemy na łamach Polskiego Trakera, ale krótki film prezentujemy aktualnie.
Wodór w postaci gazu sprężonego do ciśnienia 700 bar przechowywany jest w butlach umieszczonych za kabiną. Po rozprężeniu trafia on do wtryskiwaczy, a następnie bezpośrednio do komory spalania silnika H4576. Silnik ten powstał na bazie znanej jednostki napędowej MAN-a D35 o pojemności skokowej 15,2 l o zapłonie samoczynnym poprzez zwiększenie pojemności skokowej o około 1 litr, odprężenie (zmniejszenie stopnia sprężania) oraz zastosowanie iskrowego układu zapłonowego. Spalinowy wodorowiec MAN-a uzyskuje maksymalną moc 520 KM oraz moment obrotowy 2500 Nm wydając charakterystyczne dźwięki, które zarejestrowane na dołączonym filmie. Polecamy wykorzystanie subwoofera w trakcie jego odtwarzania, gdyż silnik wydaje charakterystyczny dźwięk o bardzo niskim basie przyjemnym dla ucha. Tego typu brzmienie jest lubiane przez zwolenników tuningu ciężarówek.