Renault Trucks na rzecz dekarbonizacji własnych przepływów logistycznych

Pierwszym etapem tego projektu jest zmiana pojazdów realizujących transport osi między zakładami w Lyonie i Bourg-en-Bresse. Pojazdy ciężarowe z silnikiem diesla realizujące do tej pory ten transport zostaną zastąpione pojazdami z napędem elektrycznym. Trasa o łącznej długości 450 000 km pokonywanych każdego roku między dwoma zakładami produkcyjnymi będzie obsługiwana przez Dupessey&Co i Transports Chazot przy użyciu pięciu ciągników siodłowych Renault Trucks T E-Tech z napędem elektrycznym.

Wprowadzenie 44-tonowych zestawów z napędem elektrycznym jest krokiem naprzód w kierunku regionalnego i lokalnego transportu elektrycznego, dlatego francuski producent zdecydował się zmienić sposób obsługi przepływu towarów do zakładu w Bourg-en-Bresse, wykorzystując ciągniki siodłowe Renault Trucks T 4×2 E-Tech.

Wybrano dwie partnerskie firmy transportowe Grupę Dupessey&Co oraz Transports Chazot do realizacji tego zadania w ciągu najbliższych sześciu lat. Pięć pojazdów z napędem elektrycznym, każdy przewożący 22 tony, realizuje dziennie dwa przejazdy w obie strony, pokonując 360 km transportując osie wyprodukowane w zakładzie w Lyonie do zakładu w Bourg-en-Bresse, gdzie montowane są ciężkie pojazdy ciężarowe.

W zależności od ilości przewożonych towarów, częstotliwość przejazdów może zostać zwiększona, a w ciągu jednego dnia w trasę może wyruszyć nawet 7 zestawów. Pojazdy ładowane są przez 45 – 50 minut raz dziennie w zakładzie w Lyonie, gdzie zainstalowano specjalną stację ładowania. Kolejne ładowane realizowane jest każdego wieczoru w zajezdniach obu przewoźników.

Elektryfikacja przepływów logistycznych umożliwi przejechanie 440 000 km pojazdami z napędem elektrycznym, co pozwoli na zredukowanie emisji CO2 o 375 ton rocznie.

Przed zelektryfikowaniem własnych przepływów logistycznych między Lyonem a Bourg-en-Bresse, zbadano wykonalność projektu. W tym celu zespoły Renault Trucks wykorzystały to samo narzędzie, oprogramowanie Range Simulator, które producent oferuje swoim klientom. Umożliwia ono dokonanie obliczeń, gdzie, kiedy i jak długo powinno odbywać się ładowanie, w oparciu o 4 główne parametry: eksploatację samochodu ciężarowego, ładunek i wyposażenie, temperaturę zewnętrzną i topografię.

Po przeprowadzeniu diagnozy ustalono lokalizację infrastruktury ładowania, aby zapewnić optymalne działanie systemu. Dzięki temu w zakładzie w Saint-Priest zainstalowano dwie stacje o mocy 360 KW (każda z 2 stanowiskami ładowania), celem umożliwienia różnym pojazdom ciężarowym realizację ładowania pośredniego w optymalnych warunkach.

Elektryfikacja tego pierwszego przepływu logistycznego jest efektem długoterminowego projektu. Wybraliśmy transport osi między Lyonem a Bourg-en-Bresse, ponieważ jest to jeden z głównych przepływów transportowych Renault Trucks, który podlega bardzo silnym ograniczeniom operacyjnym, szczególnie pod względem szybkości i precyzji. Realizacja tego projektu uzupełnia naszą wiedzę ekspercką w zakresie zmniejszenia emisyjności w transporcie – wyjaśnia Bruno Blin, prezes Renault Trucks. W Renault Trucks wykorzystujemy tego typu projekty do budowania nowego modelu transportu. Do 2030 r. postawiliśmy sobie za cel elektryfikację naszej logistyki na masową skalę, w tym 100% elektryfikację logistyki między naszymi zakładami produkcyjnymi.

Renault Trucks pracuje obecnie nad elektryfikacją około dziesięciu innych przepływów logistycznych, które zostaną uruchomione w nadchodzących miesiącach i latach, w szczególności dzięki dalszemu rozwojowi technologii, która umożliwi korzystanie z pojazdów elektrycznych na coraz dłuższych dystansach.

Check Also

150 nowych Actrosów L marki Mercedes-Benz dla Tevex Logistics

Pod koniec stycznia w zakładzie Mercedes-Benz w Wörth świętowano przekazanie 14 Actrosów L z nową …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera aby nie ominęła Cię żadna nowość ze świata dużych samochodów.