Renault Trucks T E-Tech w testach DB Schenker

Firma stale inwestuje w innowacyjne rozwiązania transportowe, odnawialne źródła energii (80% energii zużywanej w terminalach DB Schenker w Polsce pochodzi ze źródeł odnawialnych) i niskoemisyjne produkty dla swoich klientów. Współpraca z Renault Trucks wpisuje się w realizację tej strategii.

Paweł Grzelak Head of Fleet Management Team, DB Schenker: – Zawsze chętnie korzystamy z możliwości przetestowania tego typu rozwiązań, to dla nas naturalny kierunek.  Elektryczny ciągnik siodłowy Renault Trucks T E-Tech testowaliśmy jako pierwsi w Polsce. Dzięki pełnemu wsparciu producenta, przeprowadzonej analizie trasy i zaproponowanemu systemowi ładowania, zrealizowaliśmy z powodzeniem kursy pomiędzy oddziałami DB Schenker na trasie Warszawa – Łódź – Warszawa, realizując dodatkowo jeden doładunek u naszego klienta. Zgodnie z założeniami, przy pełnym obciążeniu naczepy, pokonywaliśmy na jednym ładowaniu 300 km. Prowadzone testy, mają na celu zdobycie przez DB Schenker cennego doświadczenia w zakresie wykorzystania elektrycznych pojazdów ciężarowych w regularnym ruchu pomiędzy oddziałami. Elektryfikacja pojazdów ciężkich odgrywa dla nas kluczową rolę w drodze do zeroemisyjności.

Jarosław Zwoliński Key Account Manager Renault Trucks Polska: – Jesteśmy wdzięczni firmie DB Schenker za okazane zaufanie i podjęcie decyzji o rozpoczęciu testów naszego elektrycznego ciągnika siodłowego Renault Trucks T E-Tech. To dla nas wyróżnienie, że możemy wspólnie pracować nad rozwojem zrównoważonej mobilności i realizacją ambitnych celów dekarbonizacji.

W Renault Trucks nie tylko dostarczamy pojazdy, ale również wspieramy naszych klientów na każdym etapie procesu testowego. W ramach współpracy, oferujemy kompleksowe wsparcie, które obejmuje analizę tras, we współpracy z naszymi partnerami weryfikację możliwości infrastrukturalnych oraz projektowanie systemów ładowania. Dzięki temu, nasi klienci mogą optymalnie wykorzystać potencjał elektrycznego ciągnika i osiągnąć najlepsze wyniki operacyjne.

Wierzymy, że nasza współpraca przyczyni się do sukcesu projektu i pomoże w wyznaczeniu nowych standardów w logistyce opartej na zrównoważonych rozwiązaniach. Razem z DB Schenker dążymy do przyszłości, w której logistyka będzie nie tylko wydajna, ale również przyjazna dla środowiska.

Tomasz Siedlecki Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Ekoen sp. z o.o.: – W ostatnich miesiącach obserwujemy bardzo dynamiczny rozwój przygotowań firm transportowych do wdrożenia elektrycznych flot. Stoimy w przededniu rewolucyjnych zmian w transporcie ciężkim, gałęzi gospodarki niezwykle istotnej dla Polskiej gospodarki. Dlatego bardzo cieszymy się, że wespół z Renault Trucks i DB Schenker, Ekoen może stać w awangardzie tychże zmian.

Jako operator stacji staramy się wychodzić naprzeciw potrzebom Klientów z sektora nie tylko przy pomocy technologii, ale także przy pomocy standardów obsługi. Oferujemy klientom możliwość rozliczania się bezgotówkowego na bazie umów flotowych gwarantujących stałe ceny. Na potrzeby testów wdrożyliśmy dedykowane karty RFID, które umożliwiają kierowcom zminimalizowanie czynności niezbędnych do uruchomienia ładowania.

Check Also

Nowy DAF XG 480 z siodłem na wysokości 91 cm

DAF zaprezentował nową gamę ciągników siodłowych i tzw. podwozi na targach w Hanowerze, a kilka …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera aby nie ominęła Cię żadna nowość ze świata dużych samochodów.