Ruszyła produkcja baterii w zakładzie MAN-a w Norymberdze

MAN Truck & Bus oficjalnie uruchomił produkcję akumulatorów w zakładzie produkcyjnym w Norymberdze w obecności premiera Bawarii dr. Markusa Södera i ministra stanu Huberta Aiwangera. Podczas wydarzenia monachijski producent pojazdów użytkowych po raz pierwszy ogłosił kolejny etap rozbudowy produkcji akumulatorów w Norymberdze. Oprócz około 100 milionów euro zainwestowanych w zakład produkcyjny, który został już uruchomiony, w nadchodzących latach zostanie zainwestowanych kolejne 150 milionów euro w celu dalszego rozwijania wiedzy specjalistycznej w dziedzinie technologii akumulatorów i zwiększenia głębokości wartości dodanej. Konkretnie oznacza to między innymi, że oprócz pakietów, które składają się z kilku modułów, w Norymberdze będą również produkowane same moduły, które łączą kilka ogniw akumulatorowych, na potrzeby kolejnej generacji akumulatorów.

Z zapowiedzianych dodatkowych inwestycji o łącznej wartości około 150 milionów euro około 18 milionów euro zostanie dofinansowanych. Finansowanie zapewniają zarówno Federalne Ministerstwo Gospodarki i Ochrony Klimatu (BMWK), jak i Wolne Państwo Bawaria. Ponadto Wolne Państwo Bawaria finansuje dalszy rozwój i badania nad technologią akumulatorów w zakładzie MAN-a w Norymberdze kwotą około 30 milionów euro. Środki te zostaną wykorzystane na badania w takich obszarach, jak montaż akumulatorów, chemia ogniw i starzenie się, a także bezpieczeństwo akumulatorów. Ogółem inwestycje w Norymberdze zapewnią około 400 miejsc pracy w technologii przyszłości i przyspieszą transformację zakładu. Pracownicy zajmujący się produkcją akumulatorów byli wcześniej zatrudnieni w działach montażu silników, odlewni lub logistyki i dzięki przekwalifikowaniu mogli otworzyć sobie nowe, przyszłościowe pole pracy.

– Dzisiaj jest historyczny dzień dla MAN-a. Wraz z rozpoczęciem produkcji akumulatorów firma, która wynalazła silnik wysokoprężny, wkracza w nową erę. Jesteśmy bardzo dumni z tego, co stworzyliśmy tutaj, w Norymberdze, i co będzie nadal tworzone. Dzisiaj ogłosiliśmy kolejny kamień milowy w transformacji w kierunku napędów przyjaznych dla klimatu: MAN zainwestuje kolejne 150 milionów euro w rozbudowę produkcji akumulatorów na potrzeby ich przyszłych generacji w Norymberdze. Ostatnio zwiększyliśmy również nasze wysiłki w zakresie dalszego rozwoju najnowocześniejszej technologii silników wysokoprężnych. Dzięki temu całkowita inwestycja w Norymberdze osiągnęła pół miliarda euro. To wyraźne zobowiązanie wobec Bawarii i Niemiec jako centrum innowacji – powiedział prezes MAN-a, Alexander Vlaskamp.

Premier dr Markus Söder podkreślił:
– Elektromobilność wyprodukowana w Bawarii to kamień milowy dla MAN-a i Bawarii jako lokalizacji przemysłowej! Dzięki najnowocześniejszej polityce lokalizacji i doskonałej współpracy między kierownictwem, radą zakładową, pracownikami i politykami firmy MAN z powodzeniem przekształcił się z dawnej lokalizacji silników wysokoprężnych w najnowocześniejszą lokalizację produkcji akumulatorów do elektrycznych ciężarówek. Wzmacnia to placówkę, zabezpiecza i tworzy miejsca pracy oraz międzynarodową konkurencyjność. Bawaria jest i pozostanie krajem motoryzacyjnym – również w sektorze pojazdów użytkowych. Po początkowym finansowaniu w wysokości 30 milionów euro w 2022 roku na badania i rozwój, Wolne Państwo wspiera przyszłą produkcję modułów akumulatorowych kwotą prawie sześciu milionów euro.

Rozpoczęcie produkcji akumulatorów to już druga nowa linia produkcyjna, która zostanie otwarta w tym roku w Norymberdze. Produkcja najnowszej generacji silników wysokoprężnych MAN, które są wykorzystywane w nowym układzie napędowym D30 PowerLion, jest również inwestycją w przyszłość i zabezpiecza wiele miejsc pracy w tym zakładzie. MAN zainwestował w ten projekt około 250 milionów euro i zakłada obecnie, że do 2030 roku prawie połowa ciężarówek w Europie i około 90% autobusów miejskich będzie dostarczanych z napędem bezemisyjnym. Wysoce wydajny, oszczędny silnik D30 będzie zatem nadal potrzebny w latach 30. XXI wieku. W długoterminowej perspektywie w dziale silników zewnętrznych MAN-a będą również dostępne inne platformy silnikowe i serie.

W zakładzie MAN-a w Norymberdze pakiety akumulatorów są produkowane w trzech tak zwanych współczynnikach kształtu. W MAN Lion’s City E, miejskim autobusie elektrycznym z akumulatorem, zastosowano płaski współczynnik kształtu. Dwa inne współczynniki kształtu są stosowane w MAN eTGL, MAN eTGS i MAN eTGX eTrucks o masie całkowitej od 12 do 50 ton. Rozpoczęcie seryjnej produkcji MAN eTrucks eTGS i eTGX w Monachium planowane jest na czerwiec tego roku.

Na obecnym etapie rozbudowy w Norymberdze można produkować 50 000 pakietów akumulatorów rocznie. Jednak nowy budynek M50 jest zaprojektowany tak, aby móc produkować 100 000 sztuk rocznie. Produkcja akumulatorów będzie skalowana w zależności od popytu na pojazdy elektryczne zasilane akumulatorem. MAN wykorzystuje w swoich akumulatorach chemię ogniw NMC (nikiel-mangan-kobalt), która została specjalnie dostosowana do eksploatacji pojazdów użytkowych.

Check Also

Kögel Trailer GmbH świętuje otwarcie nowoczesnego zakładu produkcyjnego

Na początku maja został uroczyście otwarty najnowocześniejszy zakład produkcyjny paneli chłodniczych firmy Kögel Trailer GmbH …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, aby nie ominęła Cię żadna nowość ze świata dużych samochodów.