Mercedes-Benz eActros 600 Produktion Mercedes-Benz eActros 600 production

Ruszyła seryjna produkcja elektrycznego modelu eActros 600 marki Mercedes-Benz

Start odbył się w obecności Karin Rådström, CEO Daimler Truck i Danieli Schmitt, Minister Gospodarki, Transportu, Rolnictwa i i Uprawy Winorośli w Nadrenii-Palatynacie, a także Jürgena Distla, szefa Mercedes-Benz Trucks Operations, Andreasa Bachhofera, Szefa zakładu w Wörth i produkcji w Mercedes-Benz Trucks, oraz Michaela Brechta, Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej i Przewodniczący Ogólnej Rady Zakładowej Daimler Truck.

Karin Rådström, CEO Daimler Truck – „Rozpoczęcie produkcji seryjnej naszego eActrosa 600 jest kolejnym dowodem naszej ambicji zmiany branży.  Dzięki zasięgowi 500 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora nasz eActros 600 jest przeznaczony do transportu dalekobieżnego w Europie, który odpowiada za dwie trzecie emisji CO2 w ciężkim transporcie drogowym. Dlatego nasza elektryczna ciężarówka do transportu dalekobieżnego będzie miała ogromne znaczenie.”

Daniela Schmitt, Minister Gospodarki, Transportu, Rolnictwa i Uprawy Winorośli w Nadrenii-Palatynacie: „Dzięki produkcji seryjnej eActrosa 600 Daimler Truck ponownie udowadnia, że neutralny pod względem emisji CO2 transport towarów jest już dzisiaj rzeczywistością.  Tutaj w Wörth z taśmy produkcyjnej zjedzie w przyszłości pojazd, który będzie na czele rozwoju technologicznego. Po raz drugi w ciągu tygodnia z tej lokalizacji wysyłany jest silny sygnał dla branży pojazdów użytkowych.  Wspólnie chcemy zapewnić utrzymanie międzynarodowej konkurencyjności i przemysłowej wartości dodanej w Nadrenii-Palatynacie również w przyszłości.”

Jürgen Distl, kierownik Mercedes-Benz Trucks Operations – „Jako zakład wiodący w sieci produkcyjnej Mercedes-Benz Trucks zakład w Wörth odgrywa  centralną rolę, zwłaszcza w zakresie integracji akumulatorowo-elektrycznych  modeli, takich jak eActros 600. Podejmujemy jednak transformację na wszystkich poziomach naszej sieci produkcyjnej – również w zakresie produkcji neutralnej pod względem emisji CO2 i naszego własnego łańcucha dostaw: Już dziś zaopatrujemy się w elektryczne samochody ciężarowe, a kompletna elektryfikacja transportu dostawczego w zakładzie w Wörth ma nastąpić do końca 2026 roku – eActros 600 odegra w tym decydującą rolę.

Andreas Bachhofer, kierownik zakładu w Wörth i produkcji Mercedes-Benz Trucks: – „Dzięki rozpoczęciu produkcji seryjnej eActrosa 600 rozszerzamy nasze portfolio produktów w Wörth o ważny pojazd na przyszłość. Jako pierwsza ciężarówka z napędem akumulatorowo-elektrycznym produkowana w Wörth, jej zabudowa zostanie w pełni zintegrowana w istniejącej hali montażowej, elastycznie obok produkcji samochodów ciężarowych z silnikiem spalinowym.  Dzięki temu jesteśmy doskonale przygotowani do produkcji większych ilości. Nasz zespół produkcyjny jest doskonale przygotowany do sukcesywnego rozruchu w nadchodzących miesiącach.

Thomas Zwick, przewodniczący Rady Zakładowej Wörth – „eActros 600 to kolejny krok w realizacji umowy na przyszłość, którą uzgodniliśmy z kierownictwem zakładu przez radę zakładową w 2021 roku.  Podstawowa decyzja o budowie wszystkich samochodów ciężarowych niezależnie od rodzaju napędu tutaj w Wörth zapewnia miejsca pracy w zakładzie i w regionie.  Ponadto dzięki bezemisyjnym ciężarówkom z napędem elektrycznym lub na ogniwa paliwowe powstają przyszłościowe i atrakcyjne miejsca pracy z nowymi zadaniami.

eActros 600 jest produkowany na istniejącej linii montażowej produkcji typoszeregu A w Wörth, równolegle i elastycznie obok samochodów ciężarowych z napędem wysokoprężnym. W tej hali produkcyjnej otrzymuje również wszystkie komponenty elektryczne.  Na końcu taśmy następuje uruchomienie całego systemu: Od tego momentu ciężarówka jest gotowa do jazdy i przechodzi ostatecznie proces wykończenia i odbioru końcowego, tak jak wszystkie inne ciężarówki.

eActros 600 jest tym samym pierwszą elektryczną ciężarówką z Wörth, której kompletna zabudowa odbywa się w hali produkcyjnej. Przebudowa taśm montażowych oraz integracja eActrosa 600 z produkcją liniową nastąpiły stopniowo. Dotychczasowe modele elektrycznych samochodów ciężarowych eActros 300/400 i eEconic opuszczają halę produkcyjną w celu montażu elektrycznych komponentów napędu, aby zostać zelektryfikowane w Future Truck Center w Wörth.

Również zakłady Daimler Truck w Mannheim, Kassel i Gaggenau odgrywają ważną rolę w produkcji eActrosa 600.  Dostarczają one napędem akumulatorowo-elektrycznym niezbędnych komponentów, takich jak oś elektryczna, komponenty skrzyni biegów oraz skrzynka przednia, która łączy liczne komponenty wysokiego i niskiego napięcia i znajduje się w dawnej przestrzeni montażowej silnika spalinowego.

Michael Brecht, Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej i Przewodniczący Ogólnej Rady Zakładowej Daimler Truck – „Rada Zakładowa będzie dbać o to, aby również w czasach oszczędności i ograniczonego budżetu realizowane były porozumienia dotyczące przyszłości w Wörth i w innych lokalizacjach. Jeśli chcemy być nadal konkurencyjni, potrzebujemy dużej produkcji własnej w naszych zakładach. Nie tylko akcjonariusze, ale także pracownicy muszą wyjść z transformacji jako zwycięzcy.

Daimler Truck znajduje się w samym środku transformacji w kierunku transportu bezemisyjnego. Jest to możliwe tylko z bardzo dobrze wyszkolonym personelem. Dlatego firma dokłada wszelkich starań, aby dalej rozwijać swoje know-how w koncernie: Poprzez kwalifikacje pracowników oraz ukierunkowane rekrutowanie nowych talentów, np. w dziedzinie zelektryfikowanego układu napędowego. Ponieważ procesy produkcyjne pojazdów z napędami alternatywnymi stawiają szczególne wymagania pracownikom.

Celem zakładowego centrum kształcenia i doskonalenia zawodowego w Wörth jest przygotowanie pracowników do wykonywania zadań związanych z nowymi pojazdami. Tylko w 2023 roku w zakładzie w Wörth przeprowadzono około 3300 szkoleń dla pracowników w zakresie nowych technologii akumulatorów, wysokiego napięcia i wodoru.  Centrum szkoleniowe w Wörth wykonuje zatem ważną pracę w ramach transformacji, ponieważ umiejętności w zakresie obsługi pojazdów i komponentów wysokiego napięcia są niezbędnym warunkiem montażu elektrycznych samochodów ciężarowych.

Daimler Truck angażuje się w zrównoważony rozwój nowych pojazdów, takich jak eActros 600, ale także w produkcję tych pojazdów.  Zakład Mercedes-Benz w Wörth intensywnie pracuje nad osiągnięciem w zakładzie produkcji przyjaznej dla klimatu: Już od 2022 roku zakład produkuje w sposób neutralny pod względem emisji CO2, między innymi poprzez zakup energii elektrycznej wolnej od CO2 ze słońca, wiatru i wody, a także poprzez zakup certyfikatów kompensacyjnych. Oprócz zakupu zielonej energii elektrycznej zakład promuje również własną produkcję energii do produkcji, na przykład poprzez wykorzystanie systemów fotowoltaicznych. W 2023 roku firma Daimler Truck wspólnie z EnBW i miastem Wörth am Rhein założyła joint venture „WärmeWerk Wörth”, którego celem jest wypróbowanie możliwości neutralnego dla klimatu zasilania energią zakładu w Wörth oraz miasta Wörtham Rhein za pomocą geotermii.

 Wraz z rozpoczęciem produkcji seryjnej Mercedes-Benz eActros 600 firma realizuje kolejny element uzgodnionego pakietu przyszłości dla zakładu w Wörth: Latem 2021 roku kierownictwo przedsiębiorstwa i rada zakładowa uzgodniły ukierunkowanie zakładu jako centrum transportu przyszłości w sieci produkcyjnej Mercedes-Benz Trucks. Pakiet na przyszłość obejmuje zrównoważoną produkcję seryjną samochodów ciężarowych z napędem akumulatorowym i ogniwami paliwowymi na wodór w zakładzie Mercedes-Benz w Wörth, dalszy rozwój i kwalifikacje pracowników w ramach tej transformacji oraz produkcję neutralną pod względem emisji CO2.

Check Also

Targor-Truck nagrodzony za zrównoważone łańcuchy dostaw

Firma otrzymała Brązowy Medal w najnowszej edycji  „Sustainability Rating  – November 2024” i tym samym …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera aby nie ominęła Cię żadna nowość ze świata dużych samochodów.