Scania 40R na testach firmy GLS Poland i BBG Bednarek Group

Elektryczna ciężarówka marki Scania pokonała trasę Głuchowo–Poczdam na jednym ładowaniu. Jeszcze w tym roku testowany pojazd może zasilić flotę GLS Poland – jednej z wiodących firm logistycznych w Europie. Partnerem tej współpracy jest operator logistyczny – BBG Bednarek Group.

Testy elektrycznej ciężarówki Scania na trasie Głuchowo–Poczdam to kolejny krok GLS Poland i BBG Bednarek Group w stronę wykorzystywania innowacji w logistyce oraz ograniczenia emisji CO2 w transporcie. Wcześniejsze próby przeprowadzone w tym roku potwierdziły zasięg pojazdu na poziomie 400–500 km na jednym ładowaniu, co czyni go jednym z liderów w kategorii ciężarówek elektrycznych.

Tego typu inicjatywy pozwalają nam nie tylko sprawdzić potencjał pojazdów elektrycznych w praktyce, ale także lepiej zrozumieć wyzwania, jakie stawia elektromobilność w codziennych działaniach logistycznych. W GLS Poland jesteśmy świadomi naszej odpowiedzialności za środowisko i konsekwentnie inwestujemy w innowacyjne technologie oraz optymalizację procesów logistycznych, takich jak wdrażanie elektrycznych pojazdów czy efektywne zarządzanie trasami. Wierzymy, że takie działania przyczyniają się nie tylko do ograniczenia emisji CO2, ale również do budowy bardziej zrównoważonego i przyszłościowego sektora transportu – podkreślił Andrzej Wasielewski, dyrektor operacji krajowych i infrastruktury w GLS Poland. Elektryczna ciężarówka to kolejny krok GLS Poland w kierunku zeroemisyjności w logistyce – kluczowego elementu strategii zrównoważonego rozwoju firmy. W ramach programu Climate Protect firma od lat realizuje działania na rzecz redukcji emisji dwutlenku węgla, inwestując w odnawialne źródła energii oraz współpracując z partnerami nad bardziej przyjaznymi dla środowiska rozwiązaniami. Jedną z ambicji GLS Poland jest osiągnięcie zeroemisyjności do 2045 roku.

– Dzisiaj wspólnie tworzymy historię, BBG Bednarek Group i GLS Poland jako pierwsi w Polsce przeprowadziliśmy testy w pełni elektrycznego samochodu ciężarowego na regularnej trasie międzynarodowej. Przy obecnym stanie infrastruktury wydawało się to niemożliwe, ale dzięki zaangażowaniu całego zespołu nie tylko pokazaliśmy, że możemy zastąpić na wybranych trasach pojazd spalinowy, ale również wykorzystaliśmy punkty ładowania, które posiadają energię jedynie z odnawialnych źródeł. Jako firma rodzinna z flotą ponad 100 nowoczesnych pojazdów ciężarowych, konsekwentnie zmniejszamy nasz ślad węglowy. Inwestycja w pojazdy BioLNG, użycie ekologicznego paliwa HVO, a teraz zeroemisyjne pojazdy elektryczne to kolejne kroki w naszej strategii dekarbonizacji transportu – Mateusz Bednarek, prezes zarządu w BBG Bednarek Group.

Testy na trasie Głuchowo–Poczdam potwierdziły, że elektryczne ciężarówki mogą znacząco przyczynić się do rozwoju zrównoważonego transportu. GLS Poland we współpracy z BBG Bednarek Group zapowiada kolejne inicjatywy, które będą wspierać wdrażanie nowoczesnych i ograniczających emisję technologii, tym samym podkreślając swoje zaangażowanie w ochronę środowiska oraz przeciwdziałanie zmianom klimatycznym.

Check Also

Grupa Wielton po trzech kwartałach 2024 

– Zmagająca się z dynamicznymi zmianami i licznymi wyzwaniami branża transportowa obecnie znajduje się w …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera aby nie ominęła Cię żadna nowość ze świata dużych samochodów.