Silniki FPT Industrial triumfują w Rajdzie Dakar 2025

47. edycja najtrudniejszego rajdu na świecie, Dakar 2025, przyniosła kolejne niezwykłe osiągnięcie dodane do historii marki. Pojazdy IVECO – napędzane silnikami FPT Industrial zdominowały rajd  zapewniając zespołom zajęcie dziewięciu z dziesięciu czołowych miejsc w klasyfikacji ciężarówek. Jako wyłączny partner techniczny, marka wspierała zespoły de Rooy FPT, prowadzone przez kierowców Aleš Loprais, Vaidotas Žala i Anja Van Loon. Loprais, z InstaTrade Loprais.

Team de Rooy FPT, zajął 3. miejsce prowadząc znany model IVECO Powerstar 2024/2025 wyposażony w silniki FPT Industrial’s CURSOR 13. Vaidotas Žala, nowy zawodnik Skuba Team de Rooy FPT, i Anja Van Loon (Fried Van de Laar Racing Team de Rooy FPT), którzy doświadczyli już Rajdu Dakar w 2024 roku z pierwszorzędnymi wynikami, podbili wydmy oszałamiających krajobrazów Arabii Saudyjskiej, osiągając imponujące wyniki na wielu etapach, w tym sześć miejsc na podium dla Žali i czwarte miejsce dla Van Loon. Ci dwaj kierowcy ukończyli rajd odpowiednio na piątym i ósmym miejscu, odnotowując swoje najlepsze wyniki w historii zawodów. Tegoroczna edycja, potwierdzona przez organizatorów jako jedna z najtrudniejszych w historii, składała się z dwunastu etapów obejmujących łącznie 8000 kilometrów z Bisha do Shubaytah, w tym ponad 5000 kilometrów odcinków specjalnych. Na ośmiu z dwunastu etapów Aleš Loprais finiszował w pierwszej trójce, wygrywając pięć z nich. Ten wyjątkowy wynik został osiągnięty dzięki niezwykle wydajnemu i niezawodnemu pojazdowi oraz silnikowi, który nigdy nie zawiódł zespołu podczas całego rajdu. Po zakończeniu ostatniego etapu Aleš Loprais stwierdził: – Jak zawsze, Dakar stawia przed nami, kierowcami, liczne wyzwania – od przeszkód napotykanych wydma po wydmie, po testy wytrzymałości i odporności, które rozwijają się z każdym odcinkiem. Każdego roku rajd przynosi nowe, cenne lekcje i nieoczekiwane niespodzianki. Aby sobie z nimi poradzić, warto polegać na silniku FPT Industrial, który po raz kolejny okazał się idealnym partnerem w tak ekstremalnych warunkach

DAKAR 2025 – Klasyfikacja Końcowa

3. miejsce #601 InstaTrade Loprais Team de Rooy FPT Kierowca: Aleš Loprais Nawigator: David Kripal Mechanik: Darek Rodewald

5. miejsce #605 Skuba Team de Rooy FPT Kierowca: Vaidotas Žala Nawigator: Paulo Fiuza Mechanik: Max Van Grol

8. miejsce #613 Fried Van de Laar Racing Team de Rooy FPT Kierowca: Anja Van Loon Nawigator: Ben Van de Laar Mechanik: Jan Van de Laar

Przejeżdżając przez jedną wydmę za drugą, trasa Dakaru podkreśliła wszystkie zalety silników CURSOR 13, zaprojektowanych w celu zapewnienia najwyższego poziomu mocy, wydajności, niezawodności i trwałości w najtrudniejszych zastosowaniach. Nawet w przypadku codziennych wyzwań stanowią one najlepsze rozwiązanie dla długodystansowych i ciężkich samochodów ciężarowych o masie całkowitej powyżej 16 ton, dzięki najlepszym w swojej klasie osiągom i reakcji przejściowej przy niskim zużyciu paliwa. Opatentowana przez FPT Industrial technologia HI-eSCR – rozwiązanie bez EGR – zapewnia niski całkowity koszt posiadania (TCO), również dzięki filtrowi DPF z pasywną regeneracją i najlepszymi w swojej klasie interwałami wymiany oleju do 150 000 km. Czyszczenie filtra DPF przy przebiegu do 600 000 km i zmniejszone zużycie oleju zapewniają znaczące korzyści pod względem czasu sprawności i obniżonych kosztów.

CURSOR 13 for IVECO Powerstar (Dakar 2025) – Specyfikacja Techniczna

Liczba cylindrów / 6 rzędowo / 24 zawory

Turbosprężarka dwuprzepływowa

Pojemność skokowa 12,88 l

Średnica x skok tłoka: 135 x 150 mm

Moc maksymalna 735 kW (1000 KM)

Maksymalny moment obrotowy 5000 Nm

Masa sucha 1150 kg

Check Also

naczepa chłodnia firmy Schmitz Cargobull

Nationwide Produce powiększa flotę o chłodnie Schmitz Cargobull

Dostawca świeżej żywności Nationwide Produce ponownie zamówił siedem naczep chłodni marki Schmitz Cargobull. Konstrukcja naczep …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera aby nie ominęła Cię żadna nowość ze świata dużych samochodów.