Solaris z kontraktami na 88 elektrycznych autobusów do Szwecji

Solaris zdobył zamówienia na autobusy elektryczne na rynku szwedzkim. Nobina, wiodący operator transportu publicznego w Szwecji, zdecydował się na zakup łącznie 88 autobusów elektrycznych Solaris dla oddziałów obsługujących trzy regiony: Skåne, Värmland i Malmö. Zamówienia obejmują dostawę dwóch modeli: przegubowych Urbino 18 electric, a także Urbino 15 LE electric – autobusu zaprojektowanego z myślą o skandynawskim rynku, mogącego obsługiwać także trasy międzymiastowe. Dostawy zaplanowano na lata 2024 i 2025.

Nobina, wiodący operator transportu publicznego w Szwecji, złożyła nowe zamówienia na dostawę autobusów elektrycznych marki Solaris. To kolejny raz w krótkim czasie, kiedy szwedzki operator zdecydował się współpracę z Solarisem, wzmacniając pozycję producenta jako kluczowego dostawcy ekologicznych rozwiązań dla europejskiego transportu miejskiego. Tym razem Nobina zamówiła łącznie 88 autobusów elektrycznych: 55 sztuk Urbino 15 LE electric w ramach inwestycji dla regionu Skane, 15 sztuk dla Värmland oraz 18 sztuk Urbino 18 electric dla floty obsługującej Malmö.

Nowe zamówienia stanowią kolejny znaczący krok w kierunku bardziej ekologicznych rozwiązań mobilnych w Szwecji. Cieszymy się, że możemy kontynuować naszą współpracę z Nobiną i wdrażać zeroemisyjne rozwiązania także w komunikacji podmiejskiej, co – jesteśmy przekonani – jest kluczowe dla globalnej transformacji transportu – powiedział Olivier Michard, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu w Solaris Bus & Coach.

Autobusy zamówione dla regionów Skåne i Värmland to Solarisy Urbino 15 LE electric. Ten niskowejściowy, trzyosiowy model autobusu elektrycznego, przeznaczony do obsługi zarówno ruchu miejskiego, jak i podmiejskiego, zyskuje coraz większą popularność na szwedzkim rynku. Każdy z pojazdów będzie napędzany centralnym silnikiem o mocy 240 kW, zasilanym energią z baterii Solaris High Energy o łącznej pojemności ponad 560 kWh. Taka konfiguracja umożliwia płynną pracę przez cały dzień, z nocnym ładowaniem za pośrednictwem systemu plug-in. Kluczowe cechy tego modelu obejmują tzw. pakiet skandynawski, który dostosowuje pojazdy do trudnych warunków pogodowych. Operator zdecydował się na dodatkowe oświetlenie zewnętrzne nad drzwiami, aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie pasażerów o zmierzchu. Wnętrze pomieści 52 pasażerów siedzących, w tym 8 miejsc siedzących bez dodatkowych stopni, co ma kluczowe znaczenie dla pasażerów niepełnosprawnych i osób z wózkami dziecięcymi.

Z kolei dla regionu Malmö, Nobina wybrała model Urbino 18 electric, przegubowy autobus z napędem modułowym. Zbudowane w oparciu o nową architekturę modułowego systemu napędowego i najnowszą technologię baterii, autobusy dla Malmö będą wyposażone w silnik asynchroniczny o mocy 240 kW oraz baterie nowej generacji Solaris High Energy, umieszczone wyłącznie na dachu pojazdów.

Solaris jest europejskim liderem e-mobilności, zajmując pierwsze miejsce pod względem łącznej liczby dostarczonych autobusów zeroemisyjnych od 2012 roku. Elektryfikacja transportu w Europie stale rośnie. Trend ten znajduje odzwierciedlenie również w Szwecji, na co wskazują nie tylko nowe kontrakty, ale też wcześniejsze znaczące umowy, z dostawami zaplanowanymi jeszcze na 2024 rok, w tym 55 autobusów elektrycznych Urbino 15 LE electric dla Nobiny obsługującej podmiejski ruch w Sztokholmie oraz 23 autobusy Solaris dla VR Kristianstad.

Check Also

Pakiet usług SUMS firmy ZF do naczep

Dywizja ZF Commercial Vehicle Solutions (CVS) wprowadziła na rynek nowy pakiet usług SUMS, kompleksowy zestaw …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, aby nie ominęła Cię żadna nowość ze świata dużych samochodów.