Start do wielkiego przejazdu ciężarówek akumulatorowo-elektrycznych

eActros 600 zmierza do najbardziej wysuniętych na północ i południe punktów Europy.

We Frankfurcie nad Menem rozpoczął się największy przejazd testowy w historii Mercedes-Benz Trucks. W ramach „eActros 600 European Testing Tour 2024” zaplanowano przejazd dwóch przedseryjnych prototypów nowego elektrycznego flagowca – eActrosa 600. Pojazdy o masie całkowitej zestawu ciężarowego 40 t mają pokonać trasę wiodącą przez ponad 20 krajów i liczącą ponad 13 tys. kilometrów. Wśród najważniejszych punktów na trasie tych akumulatorowo-elektrycznych ciężarówek dalekobieżnych są najbardziej wysunięte na północ i na południe zakątki kontynentu europejskiego – Przylądek Północny w Norwegii i Tarifa w Hiszpanii. Przez pierwsze kilometry jedną z e-ciężarówek poprowadziła Karin Rådström, CEO Mercedes-Benz Trucks. Nieoficjalnie przejazd rozpoczął się nieco wcześniej w zakładzie Mercedes-Benz Trucks w Wörth am Rhein oraz w siedzibie głównej Daimler Truck AG – w Leinfelden-Echterdingen.

Karin Rådström: – Serdecznie dziękuję naszym inżynierom, którzy wyruszają w trasę eActrosem 600. Mamy pojazdy spełniające pod względem technicznym wymogi transformacji energetycznej. W Europie możliwy jest transport dalekobieżny z udziałem ciężarówek akumulatorowo-elektrycznych. Teraz konieczna będzie współpraca władz politycznych i sektora energetycznego z przemysłem, aby przyspieszyć rozwój publicznej infrastruktury ładowania.

W ramach „eActros 600 European Testing Tour 2024” Mercedes-Benz Trucks zamierza zebrać szerokie doświadczenia w zakresie zużycia energii na różnorodnych trasach, w rozmaitych warunkach topograficznych i strefach klimatycznych. Następnie producent chce podzielić się tą wiedzą z zainteresowanymi klientami.

Duża pojemność akumulatora, przekraczająca 600 kilowatogodzin, wraz z nową, niezwykle ekonomiczną, zaprojektowaną we własnym zakresie elektryczną osią napędową zapewnia eActrosowi 600 zasięg 500 kilometrów bez konieczności doładowywania akumulatorów. Akumulatory pojazdów mają być ładowane wyłącznie z publicznie dostępnych stacji ładowania.

Trasa pojazdów wiedzie między innymi przez Niemcy, Danię, Szwecję, Norwegię, Finlandię, Estonię, Łotwę, Litwę, Polskę, Czechy, Austrię, Słowację, Węgry, Chorwację, Słowenię, Włochy, Monako, Francję, Hiszpanię, Portugalię, Belgię, Holandię i Luksemburg.

Check Also

Grupa Wielton po trzech kwartałach 2024 

– Zmagająca się z dynamicznymi zmianami i licznymi wyzwaniami branża transportowa obecnie znajduje się w …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera aby nie ominęła Cię żadna nowość ze świata dużych samochodów.