License expires -------------------------- In perp License scope -------------------------- A - Earned editorial, press releases, press kits B - All non-broadcast digital and online media C - All non-broadcast digital and online media, plus Retail and POS (showrooms, events etc) D - All print media (newspaper, magazine etc) License region -------------------------- Global -------------------------- Ford se convierte en el primer fabricante de automóviles en España en recibir la aprobación por parte del Ministerio de Industria, Comercio y Turismo, con la colaboración de la Dirección General de Tráfico (DGT), para introducir la conducción sin manos con la vista en la carretera en las autopistas y autovías españolas.

System prowadzenia pojazdu bez udziału rąk kierowcy Ford BlueCruise dopuszczony na polskich autostradach

  • Ford BlueCruise został dopuszczony przez Komisję Europejską do użytku w 15 krajach Europy na ponad 133 000 kilometrach odcinków wyznaczonych autostrad, w tym na autostradach w Polsce.  
  • Do BlueCruise mają obecnie dostęp nabywcy nowych Mustangów Mach-E, zakupionych w europejskich krajach z zatwierdzonymi Blue Zones oraz w trzech krajach, które otrzymały aprobatę wcześniej.
  • Ekspansja systemu była poprzedzona wprowadzeniem BlueCruise w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii.
  • System zaawansowanego wspomagania kierowcy 2. poziomu, działający w trybie «hands-off, eyes-on» (bez korzystania z rąk, pod kontrolą wzroku), jest obecnie najbardziej rozpowszechnionym rozwiązaniem tego typu, zatwierdzonym przez europejskie organy ustawodawcze.
  • Po drogach całego świata porusza się ponad 420 tys. samochodów marek Ford i Lincoln, wyposażonych w system BlueCruise.M

WARSZAWA, 31 lipca 2024 roku – System prowadzenia pojazdu bez udziału rąk kierowcy Ford BlueCruise1 może być obecnie używany w 15 krajach europejskich, co zostało oficjalnie zatwierdzone przez Komisję Europejską.2 Otwiera to klientom dostęp do ponad 133 000 kilometrów wyznaczonych odcinków europejskich autostrad, zwanych Niebieskimi Strefami. Przykładowo, klient podróżujący ze Szwecji do Włoch może korzystać z BlueCruise w sześciu krajach, pokonując prawie 3000 kilometrów i spędzając ponad 25 godzin za kierownicą bez korzystania z rąk.

System zaawansowanego wspomagania kierowcy 2. poziomu, działający w trybie «hands-off, eyes-on» (bez korzystania z rąk, pod kontrolą wzroku), jest obecnie najbardziej rozpowszechnionym rozwiązaniem tego typu w Europie, a BlueCruise jest dostępny i homologowany we wszystkich nowych pojazdach Mustang Mach-E, sprzedawanych w 20 krajach na całym świecie. Dodatkowo, właściciele Mustangów Mach-E z wcześniejszych roczników modelowych, sprzedawanych w wybranych krajach, będą mogli w przyszłości otrzymać aktualizację oprogramowania z aktywacją BlueCruise.3.                                          

W 2023 r. BlueCruise był pierwszym tego rodzaju systemem, który uzyskał aprobatę władz Wielkiej Brytanii, stając się pierwszym zaawansowanym systemem wspomagania kierowcy w Europie, który umożliwia jazdę bez konieczności korzystania z rąk przy prędkościach autostradowych. Ford był również pierwszym producentem samochodów, który dał klientom możliwość korzystania z systemu BlueCruise na autostradach w Hiszpanii.

Wierzymy, że BlueCruise może uczynić jazdę po autostradach łatwiejszą i przyjemniejszą. Niezależnie od tego, czy klienci poruszają się w korkach, czy odbywają długie podróże, ostatnie rozporządzenie pozwoli nam zaoferować dostęp do BlueCruise większej liczbie kierowców w całej Europie” – powiedział Ashley Lambrix, dyrektor generalny BlueCruise w Ford Motor Company. „Poszerzenie zasięgu stref Blue Zones poza Wielką Brytanię, Niemcy i Hiszpanię jest dla nas również znaczącym krokiem, który umożliwi klientom korzystanie z systemu BlueCruise podczas podróży obejmujących wiele krajów.”

Aktywowany system BlueCruise monitoruje oznaczenia poziome dróg, znaki ograniczenia prędkości i zmieniające się warunki drogowe, dzięki czemu może przejęć kontrolę nad układem kierowniczym, przyspieszeniem, hamowaniem i położeniem na pasie ruchu, a także utrzymywać bezpieczną odległość od pojazdów poprzedzających – od wysokich prędkości autostradowych aż do całkowitego zatrzymania się w sytuacji, kiedy samochód porusza się w korku. Tryb «bez korzystania z rąk» systemu BlueCruise pozwala kierowcom na jazdę z rękami zdjętymi z kierownicy na dopuszczonych odcinkach autostrad w tzw Blue Zones, jeśli nadal zwracają uwagę na drogę przed sobą. 

Kamera skierowana w stronę kierowcy, umieszczona w zestawie wskaźników, monitoruje linię spojrzenia (nawet w okularach przeciwsłonecznych) i pozycję głowy kierowcy, aby upewnić się, że jego wzrok pozostaje skupiony na drodze, a ręce są zdjęte z kierownicy.

Klienci mogą skorzystać z 90-dniowego bezpłatnego okresu próbnego, aby przekonać się, w jaki sposób BlueCruise może uczynić ich jazdę w długich trasach i korkach przyjemniejszą i mniej stresującą. Po zakończeniu bezpłatnego okresu próbnego użytkownik może aktywować roczny lub miesięczny abonament, który może anulować lub odnowić w dowolnym momencie. Model miesięcznej subskrypcji ułatwia aktywację BlueCruise w czasie, który odpowiada planom podróży klienta.

Po drogach całego świata porusza się ponad 420 tys. samochodów marek Ford i Lincoln, wyposażonych w system BlueCruise. Ogółem kierowcy na całym świecie przejechali już ponad 342 miliony kilometrów, pozwalając by prowadzenie samochodu przejmował system BlueCruise. Daje to łącznie ponad 3,1 miliona godzin prowadzenia bez korzystania z rąk.4

Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź Ford BlueCruise: Hands Free Driving Technology.   

# # #

1 System jest oferowany w wybranych modelach Mustanga Mach-E, więcej informacji można znaleźć na stronie https://www.ford.co.uk/owner/subscriptions. Aby korzystać z BlueCruise, kierowca musi mieć wzrok skierowany na drogę. Mimo wsparcia systemu należy zachować zasady bezpieczeństwa na drodze.  

2 Uzależnione od wdrożenia przez administrację publiczną na każdym z rynków

3 Właściciele Fordów Mustangów Mach-E z roczników modelowych 2021-2022, wyposażonych w Tech Pack lub Tech Pack+, otrzymają system BlueCruise w ramach przyszłej aktualizacji oprogramowania. Właściciele europejskich Fordów Mustangów Mach-E z roczników modelowych MY23 -MY23.75 mają fabrycznie zainstalowany osprzęt BlueCruise, jednak ich pojazdy będą wymagały w przyszłości aktualizacji Over the Air najnowszego oprogramowania. Nie dotyczy to Francji, Grecji i Włoch, gdzie BlueCruise jest dostępny tylko w nowo zakupionych pojazdach Mustang Mach-E. Funkcje BlueCruise stanowią standardowe wyposażenie egzemplarzy Mustang Mach-E z rocznika modelowego 2024.

4 Stan na lipiec 2024.

Check Also

Mimo kryzysu polskie firmy transportowe przewożą 20 procent towarów w Europie

Polskie firmy z sektora transportu drogowego wciąż mocne: wykonują 20 proc. pracy przewozowej na europejskim …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera aby nie ominęła Cię żadna nowość ze świata dużych samochodów.