Scania pomyślnie zainstalowała i przetestowała pilotażowy megawatowy system ładowania firmy ABB E-mobility, będący kolejnym kamieniem milowym w rozwoju wydajnego rozwiązania do ładowania pojazdów ciężarowych o dużej mocy. Technologia umożliwi skrócenie o połowę czasu ładowania pojazdów ciężarowych.
Obie firmy są zaangażowane w tworzenie bezemisyjnej przyszłości transportu i objęcie wiodącej roli w rozwoju technologii jutra już dziś. Opracowanie rozwiązania do szybkiego ładowania elektrycznych pojazdów użytkowych jest ważnym krokiem w kierunku zwiększenia ich sprzedaży.
Wstępne testy, mające na celu udowodnienie technicznej wykonalności ładowania wysokoprądowego, są pierwszym ważnym krokiem w kierunku przyszłego systemu MCS firmy ABB E-mobility. Doprowadzi to do stopniowego wdrażania ładowarek o dużej mocy, zaczynając od 1500 amperów (A) i ostatecznie rozszerzając się na pełny zakres MCS do 3000 A.
Rozwiązanie w które zainwestowała Scania i ABB E-mobility odegrało kluczową rolę w opracowaniu standardu ładowania we współpracy z CharIN. Standard MCS ma się pojawić w 2024 r.
Technologia MCS ma kluczowe znaczenie dla długodystansowych elektrycznych ciężarówek Scania, w których zarówno czas jazdy, jak i czas odpoczynku są regulowane przez prawo.
Pojazd może być prowadzony przez maksymalnie 4,5 godziny, zanim kierowca będzie musiał zrobić sobie 45-minutową przerwę. W tym czasie ciężarówka musi zostać naładowana wystarczającą mocą, aby działać przez kolejne 4,5 godziny. Ze względu na rozmiar akumulatorów niezbędne jest zarówno szybkie ładowanie, jak i ładowanie z dużą mocą.
– Dostrzegamy przyspieszenie w transporcie elektrycznym, a naszym celem jest, aby do 2030 r. 50% wszystkich pojazdów, które sprzedajemy rocznie, stanowiły pojazdy elektryczne. Osiągnięcie tego celu będzie wymagało infrastruktury, a MCS jest kluczowym elementem układanki dla infrastruktury w przyszłości – mówi Fredrik Allard, szef e-mobilności, Scania.
Jako światowy lider w dziedzinie rozwiązań do ładowania pojazdów elektrycznych, ABB E-mobility przoduje w dostarczaniu niezawodnej infrastruktury ładowania i solidnych możliwości serwisowych, których potrzebują floty, aby pomyślnie przejść na energię elektryczną.
Chris Nordh, Global Head of Fleet & Transit business w ABB E-mobility, dodał: – Cieszymy się, że możemy współpracować ze Scanią nad tym milowym projektem pilotażowym, który ustanowi precedens dla sektora i określi jeden ze sposobów, w jaki wspólnie podchodzimy do OEM. ładowanie partnerstw, skutecznie pionizując stos technologii, aby zapewnić użytkownikom końcowym wspaniałe wrażenia.
– Dzisiejszy dzień jest ekscytujący i nie możemy się doczekać kolejnych kamieni milowych, które nadejdą, gdy będziemy dalej rozwijać wysokiej jakości, niezawodne i bezproblemowe ładowanie dla flot.
Od tego roku Scania może oferować samochody ciężarowe z przedstandardowym złączem MCS klientom o konkretnych i wyraźnych potrzebach, a produkcja ma się rozpocząć w 2024 roku. ABB E-mobility wprowadzi kolejną iterację swojej technologii MCS na przełomie 2024 i 2025 roku.