Model Urbino 12 hydrogen został przygotowany w specyfikacji niemieckiego przewoźnika Rebus Regionalbus Rostock z miejscowości Güstrow w Niemczech. W autobusie zainstalowano ultranowoczesne ogniwo wodorowe o mocy 70 kW, które działa jak miniaturowa elektrownia wodorowa na pokładzie, przekształcając wodór w energię elektryczną. Autobus wyposażony jest w pięć lekkich, kompozytowych zbiorników na dachu, z których każdy pomieści 37,5 kg wodoru. Pojazd jest również wyposażony w baterię trakcyjną Solaris High Power o pojemności 30 kWh, której zadaniem jest wspieranie ogniwa paliwowego w momentach szczytowego zapotrzebowania na moc. Jednostką napędową autobusu jest elektryczny silnik centralny o mocy 160 kW. Ponadto w Urbino 12 hydrogen zastosowano pompę ciepła CO2.
Dzięki takiej konfiguracji autobus może pokonać nawet 600 km na jednym tankowaniu (na podstawie testów eSORT2). Proces tankowania zajmuje zaledwie kilkanaście minut, w zależności od dostępnej infrastruktury, co w połączeniu z imponującym zasięgiem zapewnia elastyczność i operacyjność dla przewoźników.
Ponad 260 modeli Urbino hydrogen obsługuje ruch pasażerski już w 25 miastach całej Europy, producent ma także zamówienia na kolejne 700 pojazdów wodorowych, w tym także od przewoźników z Francji. Solaris w ostatnich miesiącach podpisał umowy na dostawy autobusów Urbino hydrogen z klientami Artois Mobilités, Île-de-France Mobilités czy przewoźnikiem obsługującym transport w mieście Belfort.
