Van Hool nie upadł

Rada 4 kuratorów powołana w firmie Van Hool, której upadłość ogłoszono 8 kwietnia 2024 r. (przez Sąd Gospodarczy w Mechelen), podjęła decyzję o umożliwieniu szybkiego ponownego uruchomienia firmy. Powiernicy omówili i ostatecznie zaakceptowali wiążącą ofertę złożoną przez VDL Groep (Holandia) i GRW (RPA), spółkę partnerską Schmitz Cargobull (Niemcy), przy udziale wszystkich zainteresowanych stron. Pozostałe oferty, które w ostatnich dniach wpłynęły do rady kuratorów, również zostały omówione z tymi samymi zainteresowanymi stronami i ostatecznie nie zostały uwzględnione, jak stwierdził Van Hool w komunikacie prasowym późnym wieczorem w środę 10 kwietnia.

Wcześniej tego dnia media podały, że VDL Groep „nie była rozbawiona” pomysłem włączenia się w wojnę przetargową z innymi zainteresowanymi stronami i wyznaczyła termin wymuszenia decyzji. We wspomnianym komunikacie prasowym Van Hool podkreśla, „że od początku swojej kadencji intencją rady nadzorczej było umożliwienie wznowienia działalności w krótkim terminie, aby z jednej strony zabezpieczyć rzeczywistą wartość całej spółki, a z drugiej z drugiej strony, aby w jak największym stopniu utrzymać zatrudnienie”. Jeroen Pinoy, jeden z kuratorów, powiedział: – Zainteresowanie różnych stron było bardzo szczere i stanowiło wyraz wielkiego uznania dla upadłej firmy Van Hool i jej pracowników. Porównując całość różnych elementów ostatnich ofert i wyrażeń zainteresowania, nie wydają się one znacząco lepsze od wiążącej oferty złożonej już przez VDL Groep i GRW w zeszłym tygodniu. Istniało ryzyko, że jeśli firma nie zostanie natychmiast wznowiona, dobry potencjał pracowników w Van Hool zostanie utracony. Co więcej, dystrybucja zamówionych pojazdów (autokarów, autobusów i innych pojazdów) trwałaby jeszcze dłużej, co nieuchronnie wiązałoby się z utratą dochodów powodując „wygaszenie” produkcji i kanału dystrybucji, a w konsekwencji – nieodwracalne szkody. Jesteśmy przekonani, w porozumieniu z zainteresowanymi stronami, że przejęcie upadłego Van Hool przez VDL Groep i GRW jest najlepszym rozwiązaniem w zakresie zatrudnienia i umożliwia zrównoważony restart.

Również Van Hool stwierdza w swoim komunikacie prasowym: – Był to intensywny proces, który ze względu na brak rozwiązania sytuacji w zakresie prawa spadkowego rodzinnego znajdował się pod bardzo dużą presją ze względu na sytuację płynnościową spółki. Umowy zawarte z firmami rodzinnymi o międzynarodowej renomie, VDL Groep i GRW, są w zasadzie najlepszym możliwym do osiągnięcia rezultatem dla wszystkich zaangażowanych stron, biorąc pod uwagę okoliczności. Nie zmienia to faktu, że wielu pracowników będzie niestety musiało szukać pracy poza Van Hool.

Check Also

eActros 400 – wspólny projekt firm Daimler Truck Polska i GT Trailers

17 maja w siedzibie firmy GT Trailers w Kurzniach odbyło się uroczyste przekazanie nowego pojazdu …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera aby nie ominęła Cię żadna nowość ze świata dużych samochodów.