W nowym Canterze z całkowicie odnowionym wnętrzem dostępne są w standardzie dodatkowe systemy zwiększające bezpieczeństwo i funkcje komfortowe. Siostrzany, w pełni elektryczny eCanter również otrzyma rozliczne aktualizacje oraz będzie dostępny w większej liczbie wariantów, a to m.in. zwiększy różnorodność jego zastosowań. Nowy model pojawi się na europejskich rynkach latem 2024 roku.
Modernizację Cantera od razu widać w jego wnętrzu. Całkowicie nowo zaprojektowany design kabiny, oparty teraz na wzornictwie kabiny eCantera, tworzy nowoczesny wizerunek oraz integruje nowe detale wyposażenia w sposób funkcjonalny i atrakcyjny. Centralny element wnętrza stanowi radio z ekranem dotykowym o przekątnej 6,95 cala – wygodnie dostępne zarówno od strony kierowcy, jak i pasażera. Nowy Canter posiada radio DAB+ i Apple CarPlayTM/Android Auto. Przyjazna dla użytkownika kierownica wielofunkcyjna ułatwia obsługę nowej cyfrowej tablicy wskaźników LCD. Także po odnowieniu kabiny, która przeszła pierwszą kompleksową modernizację od 2011 roku, Canter zachowuje swoje dotychczasowe zalety: sprawdzona izolacja akustyczna zapewnia imponująco niski poziom hałasu we wnętrzu. Kierowcy wysoko cenią sobie dobrą widoczność na wszystkie strony, nisko położone wejście i łatwość poruszania się po kabinie Cantera.
Dodatkowo zbiornik paliwa w Canterze będzie od teraz wykonany z wytrzymałego tworzywa sztucznego. Zestaw narzędzi podręcznych oraz podnośnik samochodowy umieszczono w zewnętrznych schowkach na ramie. Canter otrzyma także fabrycznie interfejs systemu zarządzania flotą.
W obszarze systemów bezpieczeństwa Canter przeszedł dosłownie 360-stopniową modernizację – dodatkowe czujniki i kamery w połączeniu z ośmioma nowymi bądź zaktualizowanymi systemami bezpieczeństwa zapewniają ochronę pasażerom ciężarówki i innym uczestnikom ruchu drogowego we wszystkich kierunkach. Active Brake Assist 6 (ABA 6), w porównaniu z poprzednią wersją tego systemu, potrafi rozpoznawać nie tylko pojazdy poruszające się i stojące oraz pieszych przecinających tor jazdy, ale także rowery i pieszych stojących w miejscu. Za bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego znajdujących się obok pojazdu odpowiada system BSIS – Blind Spot Information System. Cztery czujniki powiększają dotychczasowy obszar ostrzegania, w którym system rozpoznaje uczestników ruchu drogowego w „martwym polu” i poza nim oraz dźwiękowo ostrzega kierowcę. Kolorowy trójkąt we wnętrzu na słupku A stanowi dodatkowe ostrzeżenie wizualne. W kierunku do przodu, przy prędkościach poniżej 10 km/h, system Front Protection Assist ostrzega kierowcę wizualnie i dźwiękowo o pieszych lub rowerzystach znajdujących się bezpośrednio przed pojazdem. Nowy FUSO Canter jest standardowo wyposażony w funkcję Attention Assist, która ostrzega kierowcę i proponuje mu przerwę na odpoczynek, jeśli jego sposób jazdy jest nieuważny i niepokojący.
Z kolei prędkość jazdy monitoruje system Intelligent Speed Assistance, pokazujący na wyświetlaczu aktualnie dopuszczalną prędkość maksymalną, a także ostrzegający kierowcę wizualnie i dźwiękowo o jej przekroczeniu. Nowy Canter posiada także kamerę z tyłu, dzięki której kierowca może na wyświetlaczu zobaczyć osoby i obiekty znajdujące się bezpośrednio za pojazdem. Kolejną nowością w Canterze jest system ostrzegawczy połączony z czujnikami ciśnienia w oponach, który wyświetla zarówno ciśnienie jak i temperaturę w oponie każdego koła oraz ostrzega w przypadku utraty ciśnienia. Przy prędkościach powyżej 50 km/h działa Emergency Stop Signal. Podczas gwałtownego hamowania system ten uruchamia światła awaryjne, aby ostrzec kierowców kolejnych pojazdów i zapobiec najazdowi na tył ciężarówki.
Poza wymienionymi powyżej systemami bezpieczeństwa nowy Canter jest standardowo wyposażony w interfejs do immobilizera alkoholowego, do którego użytkownik pojazdu może podłączać dostępne na rynku urządzenia do pomiaru poziomu alkoholu.