Pierwszy elektryczny ciągnik siodłowy z trójramienną gwiazdą przekazany klientowi w Holandii

Simon Loos, holenderska firma logistyczna z branży spożywczej, rozpoczęła eksploatację ciągnika siodłowego eActros 300 – w czerwcu miało miejsce przekazanie pierwszego z pięciu zamówionych pojazdów. Elektryczne ciągniki siodłowe przeznaczone dla firmy Simon Loos należą do krótkiej serii pojazdów, trafiających do rąk pierwszych klientów tuż przed jesiennym oficjalnym rozpoczęciem produkcji seryjnej. Od zeszłego roku Simon Loos eksploatuje już siedem podwozi ciężarowych eActros, które zaopatrują w artykuły spożywcze różnych klientów – supermarkety i zakłady gastronomiczne – na obszarze Randstadu.
Ciągnik siodłowy eActros 300, przy uwzględnieniu maksymalnej dopuszczalnej długości całkowitej zestawu, może ciągnąć wszystkie naczepy stosowane powszechnie w Europie. Ten elektryczny ciągnik siodłowy bazuje na tych samych rozwiązaniach technicznych, co eActros 300/400, produkowany seryjnie już od 2021 r. Trzy pakiety akumulatorowe, każdy o zainstalowanej pojemności 112 kWh[1], umożliwiają mu zasięgi nawet do 220 km[2] na jednym ładowaniu akumulatorów.


[1]     Pojemność znamionowa nowego akumulatora, określona dla wewnętrznie zdefiniowanych warunków brzegowych. Może ona przyjmować różną wartość, zależnie od rodzaju zastosowania i warunków otoczenia.

[2]     Zasięg pojazdu został określony wewnętrznie w optymalnych warunkach, m.in. przy wykorzystaniu trzech pakietów akumulatorowych po przeprowadzeniu wstępnego kondycjonowania, w transporcie dystrybucyjnym z częściowym obciążeniem, z naczepą siodłową, w temperaturze zewnętrznej 20°C.

Check Also

Goodyear wspiera floty transportowe w spełnianiu nowych wymagań

Od lipca br. unijny obowiązek stosowania systemów TPMS w oponach pojazdów ciężarowych obejmie także opony …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera aby nie ominęła Cię żadna nowość ze świata dużych samochodów.