Firma Locotranssped rozwija współpracę z marką Thermo King dzięki usłudze ThermoKare 24/7 Fleet Monitoring

Rozwiązania całodobowego monitoringu w czasie rzeczywistym i zdalnej diagnostyki firmy Thermo King oraz jej wsparcie specjalistyczne w zakresie systemów chłodniczych maksymalizują czas sprawności operacyjnej i ochronę ładunku floty firmy Locotranssped.

Bruksela, 5 marca 2024 r — Locotranssped, firma logistyczna specjalizująca się w transporcie intermodalnym i drogowym, potwierdza swoje zaangażowanie w stałe doskonalenie oferty logistyki intermodalnej, wprowadzając usługę ThermoKare 24/7 Fleet Monitoring firmy Thermo King®, lidera rozwiązań w zakresie kontroli temperatury w transporcie i marki Trane Technologies.

Założona w roku 2011 roku marka Locotranssped jest firmą rodzinną z siedzibą w Polsce. Obecnie działa w 28 krajach Europy, oferując opcje kolejowe w transporcie i logistyce. Firma Locotranssped od samego początku ściśle współpracowała z marką Thermo King, aby sprostać specyficznym potrzebom transportu produktów wrażliwych na temperaturę. Służyła temu technologia chłodnicza i usługi firmy Thermo King stosowane zarówno w transporcie intermodalnym, jak i drogowym.

Na podstawie doświadczeń dotyczących obsługi rynku produktów rolnych, w tym towarów takich, jak słodycze, żywność i warzywa, firma Locotranssped dostrzegła zmieniające się wymagania branży w zakresie wydajności i ekologiczności. Doprowadziło ją to do zwrócenia się w stronę transportu intermodalnego. W roku 2022 roku firma Locotranssped uruchomiła obsługiwane przez własne wagony połączenie kolejowe z Łodzi w Polsce do Rotterdamu w Holandii, skracając czas przewozu do zaledwie 22 godzin. Połączenie kolejowe stanowi część usługi transportowej typu „door-to-door” świadczonej na trasach z Polski do Wielkiej Brytanii, Irlandii, Holandii, Belgii i Portugalii. Ta usługa nie tylko okazała się szybsza od transportu drogowego, ale także osiągnęła doskonałe rezultaty w zakresie ograniczania wpływu na środowisko. Jednocześnie, dążąc do dalszej poprawy doświadczenia logistycznego swoich klientów oraz maksymalizacji czasu sprawności operacyjnej i ochrony ładunku, firma Locotranssped dodała do swojej oferty nową usługę 24/7 Fleet Monitoring.

Usługa ThermoKare 24/7 Fleet Monitoring wykorzystuje technologię łączności TracKing firmy Thermo King umożliwiającą większą widoczność, zdalny monitoring i dwukierunkową komunikację z agregatami chłodniczymi. To scentralizowane rozwiązanie monitorowania od firmy Thermo King łączy monitorowanie floty chłodniczej w czasie rzeczywistym, diagnostykę zdalną oraz całodobowe i proaktywne wsparcie zapewniane przez specjalistów z Centrum Sprawności Operacyjnej Thermo King.

Dzięki usłudze ThermoKare 24/7 Fleet Monitoring możemy liczyć na specjalistów firmy Thermo King w zakresie monitorowania systemów chłodniczych i temperatury w naszych kontenerach. W razie wystąpienia nagłego przypadku, który może mieć wpływ na ładunek, podejmują oni działania i rozwiązują problem zdalnie lub informują nas na bieżąco i zapewniają rozwiązanie w najbliższej stacji obsługi.” — powiedział Piotr Wilczkowiak, dyrektor ds. rozwoju biznesu firmy Locotranssped. „Dzięki stałemu monitoringowi nasi klienci zyskują bezprecedensową widoczność ładunku, co utwierdza ich zaufanie w zaangażowanie firmy Locotranssped w zapewnienie bezpieczeństwa i ochrony ich towarów. Ta przejrzystość, szczególnie w odniesieniu do produktów wrażliwych na temperaturę, stanowi przełomową zmianę w transporcie intermodalnym i pozwala nam wyróżnić naszą firmę na rynku”.

Za każdym razem, gdy nasi klienci przewożą ładunek wrażliwy na temperaturę, ich firmy ponoszą ryzyko utraty ładunku wskutek niewykrytej awarii sprzętu. A utrata ładunku może oznaczać utratę ciężko wypracowanej reputacji” — powiedział Alain van Schaik, menadżer ds. intermodalności firmy Thermo King. „Dzięki usłudze ThermoKare 24/7 Fleet Monitoring znacznie zwiększamy bezpieczeństwo działań naszych klientów. Będziemy nie tylko w sposób ciągły monitorować transportowe agregaty chłodnicze, ale także reagować na każdy problem, zapewniać wsparcie w rozwiązywaniu problemów i zapewniać szczegółowe raporty umożliwiające spełnienie wymagań najbardziej rygorystycznych przepisów”.

Każdy zidentyfikowany problem jest rozwiązywany przez Centrum Sprawności Operacyjnej firmy Thermo King zdalnie, z wykorzystaniem dwustronnej komunikacji TracKing. Jeśli sytuacja wymaga interwencji technika, klienci otrzymują natychmiastowe powiadomienie oraz informacje o lokalizacji najbliższego dealera firmy Thermo King i stacji serwisowej.
Podczas dwóch ostatnich incydentów wsparcie firmy Thermo King wykazało swoje przełomowe możliwości” — powiedział Piotr Wilczkowiak. „W jednym przypadku chodziło o ładunek lodów przewożony w temperaturze -22°C.  Zespół firmy Thermo King zdalnie zdiagnozował i naprawił agregat znajdujący się w Portugalii. Usunięcie kolejnej usterki nastąpiło dzięki weekendowemu wezwaniu i terminowej naprawie agregatu na miejscu przez lokalny zespół serwisowy marki Thermo King. W obu przypadkach usługa ThermoKare 24/7 Fleet Monitoring okazała się nieoceniona, ratując transportowany przez nas ładunek i pomagając nam uniknąć potencjalnych strat finansowych”. Więcej informacji na temat całodobowego monitorowania floty ThermoKare 24/7 Fleet Monitoring firmy Thermo King dostępnych jest na stronie www.europe.thermoking.com.

Check Also

Targor-Truck nagrodzony za zrównoważone łańcuchy dostaw

Firma otrzymała Brązowy Medal w najnowszej edycji  „Sustainability Rating  – November 2024” i tym samym …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera aby nie ominęła Cię żadna nowość ze świata dużych samochodów.