Nowe Mercedesy na ulicach Łodzi

Pierwsze autobusy marki Mercedes-Benz, które Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Łodzi zamówiło w 2022r . w oparciu o wcześniej przeprowadzone postępowanie przetargowe trafiły do regularnej eksploatacji. Ofertę na dziesięcioletni najem łącznie 52 szt. autobusów Mercedes-Benz Conecto G wraz z serwisem złożyło konsorcjum w składzie EvoBus Polska Sp. z o. o. i Pekao Leasing Sp. z o.o. Wsparcie w zakresie doposażeń oraz innych usług serwisowych świadczy autoryzowany partner OMNIplus: firma EWT Automotive Polska Sp. z o.o. z oddziałem w Strykowie.

Autobusy Mercedes-Benz Conecto G to nowoczesne autobusy przegubowe, które spełniają wszystkie najważniejsze wymagania współczesnego transportu pasażerskiego w obszarach miejskich. Wyposażone są w czworo dwuskrzydłowych drzwi. Niska podłoga sięgająca od pierwszego do ostatniego rzędu foteli zapewnia podróżującym wysoki komfort przemieszczania się i szybki przepływ potoków pasażerskich. Mała średnica zawracania pozwala na bezpieczne manewry autobusami nawet w wąskich uliczkach. Przednie i tylne człony pojazdów są połączone za pomocą opracowanego przez Mercedes-Benz unikalnego systemem zabezpieczenia przeciwzgięciowego (ATC). Ta innowacyjna technologia gwarantuje wysoką stabilność i imponującą zwrotność autobusów, co powoduje, że nawet na biegu wstecznym manewrowanie jest niezwykle wygodne. Ponadto, dzięki niezależnemu zawieszeniu kół przedniej osi Conecto G są wyjątkowo zwrotne i bardzo komfortowe.

Dzięki nowoczesnemu i przestronnemu wnętrzu autobusy będą przewozić do 135 pasażerów, w tym 39 na miejscach siedzących, posiadają bardzo dobrze zagospodarowaną przestrzeń z miejscami dla osób o ograniczonej zdolności ruchowej, miejscem dla osoby podróżującej na wózku inwalidzkim oraz miejscem dla wózka dziecięcego.

Autobusy są napędzane niskoemisyjnymi silnikami Mercedes-Benz OM 457 LA, o mocy 265 kW. Pojazdy są w pełni klimatyzowane oraz wyposażone w filtry antybakteryjne minimalizujące ryzyko rozprzestrzeniania się wirusów w autobusie.

Zarówno dla Daimler Buses jak i dla zamawiającego bezpieczeństwo podróżujących oraz innych uczestników w ruchu miejskim jest największym priorytetem. Dlatego też autobusy wyposażone są w system awaryjnego hamowania (inteligentne wspomaganie hamowania), który wykrywa zagrożenie ewentualnej kolizji, zmniejsza prędkość pojazdu bądź hamuje do zatrzymania, zmniejszając bądź zapobiegając skutkom ewentualnej kolizji.

Dodatkowo zamontowany jest system monitorowania martwego pola prawej strony pojazdu – sygnalizujący ewentualną kolizję z przeszkodami stałymi lub ruchomymi podczas jazdy i skrętu w prawo.

Check Also

TRUCK CARE Wyłącznym Partnerem Logistycznym Runmageddonu

TRUCK CARE, lider sektora wynajmu pojazdów użytkowych, został Wyłącznym Partnerem Logistycznym Runmageddonu – cyklu najpopularniejszych …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera aby nie ominęła Cię żadna nowość ze świata dużych samochodów.