- Ford Pro prezentuje nową serię ekskluzywnych modeli pojazdów dostawczych z logo MS-RT, łączących atrakcyjny wygląd z ekstremalnymi możliwościami
- Transit Custom MS-RT wynosi model Transit na zupełnie nowy poziom nie tylko dzięki designowi inspirowanemu motorsportem, ale także za sprawą E-Transita Custom o mocy do 285 KM (210 kW), który jest najmocniejszą ze wszystkich znanych do tej pory wersji Customa
- Ford Ranger MS-RT jest doskonałym „ulicznym” pick-upem, przyciagającym uwagę za sprawą muskularnego nadwozia, obniżonego zawieszenia i 21-calowych felg aluminiowych
- Nowe modele MS-RT można już zamawiać u dealerów Ford Pro w Europie, a dostawy do klientów rozpoczną się w połowie 2024 roku
WARSZAWA, 13 lutego 2024 roku – Ford Pro prezentuje nową linię ekskluzywnych pojazdów dostawczych z logo MS-RT, którą wprowadzą na rynek dwa nowe modele: Transit Custom MS-RT i Ranger MS-RT.
Oba modele zostały zaprojektowane i skonstruowane w ścisłej współpracy globalnego zespołu Forda ze specjalistami z MS-RT – partnerem firmy M-Sport, znanej z przygotowania maszyn rajdowych Forda. Efektem prac jest połączenie wyglądu nawiązującego do sportów motorowych, wzmocnionych właściwości jezdnych i wyjątkowych możliwości transportowych samochodów.
„Cieszymy się, że możemy dołączyć modele MS-RT do naszej oferty Ford Pro, proponując atrakcyjną opcję od dealera dla klientów, którzy potrzebują pojazdu dostawczego, ale chcą również zaznaczyć charakter swojej firmy” – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny Ford Pro Europe. „Coraz więcej klientów poszukuje pojazdu przeznaczonego do pracy z rozwiązaniami zwiększającymi produktywność Ford Pro, ale jednocześnie pozwalającego realizować ich sposób spędzania wolnego czasu w weekendy. Nowe pojazdy MS-RT są idealną odpowiedzią na te potrzeby.”
Oba modele MS-RT, bazujące na platformach Transita Custom i Rangera najnowszej generacji, łączą odważny design z technicznymi udoskonaleniami. Nowy E-Transit Custom MS-RT wyposażony jest w elektryczny układ napędowy o mocy maksymalnej 285 KM (210 kW) 1, co czyni go najmocniejszym Customem w historii. Obok „ekstremalnego Vana”, prezentowany jest „ekstremalny uliczny pick-up” – Ranger MS-RT, 2 dysponujący 3,0-litrowym silnikiem wysokoprężnym V6. Samochód korzysta ze specjalnego zawieszenia, które podnoszą jego możliwości na drodze.
Klienci mogą zamawiać Transita Customa MS-RT, E-Transita Customa MS-RT oraz Rangera MS-RT u dealerów Transit Centrum już teraz, a dostawy rozpoczną się w połowie 2024 roku.
Ford Transit Custom MS-RT
Ford Transit Custom MS-RT wyróżnia się stylistyką nadwozia nawiązującą do sportów motorowych, bogatym wyposażeniem wnętrza oraz szeroką gamą układów napędowych, wśród których znajduje się napęd wysokoprężny, hybrydowy plug-in oraz w pełni elektryczny. Dzięki precyzyjnemu dopracowaniu konstrukcji najnowszego Transita Custom pod kątem zwiększonej efektywności w firmie i zdolności transportowych, model oferuje do 6,8 m3 maksymalnej przestrzeni ładunkowej 5 i do 1199 kg maksymalnej ładowności, 6 nie obniżając przy tym komfortu podróżowania.
Nadwozie Transita Custom MS-RT zyskało nowy, aerodynamiczny przedni zderzak ze zintegrowanym spojlerem, sportowe progi boczne obniżające optycznie sylwetkę pojazdu oraz nową, usportownioną tylną część nadwozia, w tym zderzak ze zintegrowanym dyfuzorem. Dodatkowo model wyposażono w tylny spojler, który został skonfigurowany przy użyciu zaawansowanych symulacji komputerowych uwzględniających parametry przepływu powietrza. Wersje z napędem elektrycznym mają dodatkowy pasek świetlny LED między reflektorami.
Pod szerszymi nadkolami zamontowano stworzone dla tego modelu antracytowe 19-calowe felgi aluminiowe, o pół cala szersze niż felgi Transita Custom w wersji Sport. Zmniejszają one masę nieresorowaną o nieco ponad 1 kg, a jednocześnie zwiększają rozstaw kół o ponad 50 mm w porównaniu ze standardowym Customem. Opony Goodyear Eagle Sport 235/45 R19 i nowa platforma Transita Custom z niezależnym tylnym zawieszeniem poprawiają nie tylko stabilność na drodze, ale także komfort podróżowania.
W pełni elektryczny E-Transit Custom MS-RT może pochwalić się najwyższą mocą maksymalną spośród wszystkich znanych do tej pory wersji Customa, co zawdzięcza silnikowi elektrycznemu o mocy do 285 KM (210 kW) napędzającemu tylne koła z zachowaniem typowej dla aut elektrycznych płynności i responsywności. Aby zoptymalizować zużycie energii, wybierane tryby jazdy pozwalają również na poruszanie się z wydatkiem mocy 160 kW w trybie Normal i 100 kW w trybie Eco. 2
Dwulitrowy silnik wysokoprężny EcoBlue o mocy 170 KM współpracuje z ośmiobiegową przekładnią automatyczną. Wersja napędzana hybrydą typu plug-in o mocy 232 KM skrywa pod maską 2,5-litrowy silnik benzynowy i akumulator o pojemności 11,8 kWh, oferujący dynamikę i bezemisyjność jazdy w trybie w pełni elektrycznym. 2
„Niezależnie od wybranej opcji układu napędowego, wszystko w tym Transicie Custom ma geny MS-RT, dzięki którym model gwarantuje emocje, których oczekują klienci, a także wysoką wydajność, której potrzebują ich firmy” – powiedział Hans Schep. „Tę atrakcyjność jeszcze bardziej podnosi wersja w pełni elektryczna, czyli E-Transit Custom MS-RT o mocy 285 KM (210 kW).”
W stylowym, komfortowym wnętrzu znalazły się nowe, ergonomiczne fotele przednie z bocznym podparciem poprawiających stabilność kierowcy i pasażera w zakrętach, wykończone ekologiczną skórą łączoną z zamszem i zdobione logo MS-RT oraz niebieskimi przeszyciami. Kabiny dla nadwozia typu van są wyposażone w pojedynczy fotel kierowcy i podwójne siedzenie pasażera, natomiast wersja Van Brygadowy dysponuje dwoma fotelami z przodu i trzema z tyłu, pokrytymi odpowiednio dopasowaną tapicerką. Wyprofilowana sportowa kierownica z niebieskim znacznikiem położenia jazdy na wprost i przeszyciami, jest standardem w obu wersjach nadwozia.
Już od premiery model będzie dostępny w szerokiej palecie przyciągających wzrok lakierów MS-RT, w tym w żywych Yellow Green i MS-RT Blue. Standardowym wyposażeniem będą błyszczące, czarne obudowy lusterek i podobne klamki drzwi. Wszystkie wersje wyróżniają lakierowane na niebiesko zaciski hamulcowe MS-RT. Klient otrzyma także w standardzie m.in. dwustrefową automatyczną klimatyzację, kamerę cofania,7 czujniki parkowania przednie i tylne, 7 tempomat 7 i inteligentny ogranicznik prędkości. 7
Ford Ranger MS-RT
Forda Rangera MS-RT projektowano z myślą o przekazaniu klientom najwyższej klasy ulicznego pick-upa, wyróżniającego się masywną stylistyką, nawiązującą do sportów motorowych. Bogato wyposażony pick-up jest napędzany potężnym silnikiem wysokoprężnym 3,0 EcoBlue V6 o mocy 240 KM i maksymalnym momencie obrotowym 600 Nm, 8 współpracującym z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów i nowym układem napędu na cztery koła e4WD, który jest znany z innych modeli najnowszej linii Rangerów. Bez zmian w stosunku do nowej rodziny Rangerów pozostają wyjątkowa ładowność wynosząca 1 tonę 6 oraz zdolność holowania 3,5-tonowej przyczepy. 9
Zadbano, aby przedni pas nadwozia wersji MS-RT kojarzył się z ekstremalnymi Rangerami, które biorą udział w wyścigach po bezdrożach Azji, o czym przypominają drapieżna stylistyka przodu pojazdu z kratą wlotu powietrza o strukturze plastra miodu i zintegrowanym spojlerem przedniego zderzaka.
Sylwetka pojazdu została obniżona optycznie przez wyprofilowane progi, natomiast z tyłu uwagę zwraca charakterystyczny zderzak ze zintegrowanym dyfuzorem. Na klapie skrzyni ładunkowej znalazło się miejsce na logo MS-RT i spojler, który uzupełnia drugi spojler znajdujący się nad kabiną. Ta wyjątkowa kombinacja spojlerów została poddana symulacjom komputerowym i dostrojona z myślą o ogólnej równowadze aerodynamicznej i poprawie stabilności przy dużych prędkościach.
21-calowe felgi połączono z oponami 275/45 R21 – są to więc największe koła, jakie kiedykolwiek były oferowane w Rangerze. Poszerzone nadkola zwiększają całkowitą szerokość pojazdu o 82 mm zarówno z przodu, jak i z tyłu, a rozstaw kół z każdej strony zwiększył się o 40 mm – idzie za tym lepsza przyczepność i stabilność w zakrętach.
Zawieszenie 10 zostało zaprojektowane tak, aby osiągnąć idealny kompromis pomiędzy sterownością i komfortem. Składają się na nie nowe, twardsze amortyzatory przednie, przestrojone zawieszenie tylne, a całość obniża prześwit o 40 mm. Ranger MS-RT zyskał dzięki temu bardziej sportową sylwetkę, precyzję prowadzenia i stabilność w zakrętach.
„Jeśli Ranger Raptor jest najlepszym pick-upem terenowym, to Ranger MS-RT jest najlepszym pick-upem ulicznym” – powiedział Hans Schep. „To odejście od tego, co zwykle widzimy w tym segmencie w Europie, jednak wierzymy, że pojazd z właściwościami jezdnymi zbliżonymi bardziej do samochodu osobowego i niezmienioną ładownością, okaże się atrakcyjny dla właścicieli pickupów.”
Wyróżniające tę linię wnętrze z podwójną kabiną wyposażono w nowe siedzenia z mocniejszymi podparciami bocznymi i oparciami, które nadają kabinie bardziej sportowy charakter, a jednocześnie zwiększają komfort podróżowania. Na przednich i tylnych fotelach zastosowano eko-skórę i zamsz bez domieszek pochodzenia zwierzęcego, z charakterystycznym logo MS-RT i niebieskimi przeszyciami, a z przodu umieszczono emblematy MS-RT. Kierowcy mogą również korzystać z zarezerwowanej dla tej wersji podgrzewanej, wyprofilowanej, sportowej kierownicy z niebieskim znacznikiem położenia jazdy na wprost i logo MS-RT.
Od momentu wprowadzenia na rynek, Ranger MS-RT będzie dostępny w szerokiej palecie lakierów, w tym Conquer Grey, z czarnymi, błyszczącymi obudowami lusterek i podobnymi klamkami drzwi. Standardowe wyposażenie obejmuje 12-calowy ekran dotykowy z systemem SYNC 4A, 11 dwustrefową, automatyczną klimatyzację, przednie i tylne czujniki parkowania, 7 kamerę cofania, 7 inteligentny tempomat adaptacyjny 7 i inteligentny ogranicznik prędkości. 7
Nowa generacja MS-RT
MS-RT, to skrót od M-Sport Road Technology. Firma wyrosła z partnerstwa między założycielem, Edwardem Daviesem i M-Sport, które trwa od 2015 roku. M-Sport ma długą historię współpracy z Fordem w zakresie projektowania i konstruowania samochodów rajdowych, w tym obecnego Forda Puma Rally1. Przygotowuje także samochody do wyścigów Global Rallycross i GT3.
Zespół specjalistów MS-RT czerpie z dziedzictwa M-Sport w branży sportów motorowych, produkując zmodyfikowane pojazdy szosowe o niepowtarzalnym sportowym charakterze. Firma już wcześniej przygotowywała zmodyfikowane wersje poprzednich generacji modeli Ford Pro: Transita Customa, Transita Connecta i Rangera, a nowe partnerstwo opiera się na tym doświadczeniu.
Transit Custom MS-RT i Ranger MS-RT będą oferowane przez dealerów Transit Centrum w całej Europie. Nowe modele trafią do montażu końcowego i wykończenia w nowym, specjalnie do tego przeznaczonym zakładzie, zlokalizowanym na terenie strefy Ford Dagenham Estate w Wielkiej Brytanii. Nowoczesny obiekt, położony w pobliżu bazy zespołu inżynierów Ford Pro w Kampusie Ford Dunton, obejmuje studio projektowe i inżynieryjne, półautomatyczny zakład lakierniczy i podwójne linie montażowe, ze specjalnie przygotowanym zespołem obsługi klienta, gotowym do pomocy na miejscu.
1 Moc maksymalna i moment obrotowy testowane zgodnie z normą ECE R85-00
2 Oficjalne dane homologacyjne dotyczące zasięgu, zużycia paliwa i emisji CO2 zostaną podane przed rozpoczęciem sprzedaży. Zgodnie ze Światową Zharmonizowaną Procedurą Badania Pojazdów Lekkich (WLTP). Opublikowany zasięg (przewidywana wartość docelowa wg WLTP) przy w pełni naładowanym akumulatorze – zależy to od serii i konfiguracji montowanego akumulatora. Rzeczywisty zasięg pojazdu może różnić się od deklarowanego w zależności od wielu czynników (warunków pogodowych, stylu jazdy, profilu trasy, stanu technicznego pojazdu i wieku oraz kondycji akumulatora litowo-jonowego). Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii w cyklu WLTP, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów.
3 Zakwalifikowane pojazdy otrzymują bezpłatną 90-dniową wersję próbną usług nawigacji, która rozpoczyna się w dniu rozpoczęcia gwarancji na nowy pojazd. System będzie wymagał aktywacji. Obowiązuje regulamin. Usługi telematyczne i ich funkcjonowanie zależą od dostępności wybranej sieci. Zmieniająca się technologia / sieci komórkowe / systemy pojazdu mogą ograniczać funkcjonalność i uniemożliwiać działanie usług korzystających z sieci. W przypadku usługi E-Telematics po okresie próbnym wymagana jest roczna umowa serwisowa.
4 Dostępna do pobrania jest aplikacja FordPass Pro, kompatybilna z wybranymi systemami operacyjnymi smartfonów. Transfer wiadomości i danych może być obciążony dodatkowymi opłatami.
5 Masa przewożonych ładunków ograniczona jest dopuszczalną masą pojazdu i rozkładem tej masy na osie.
6 Dopuszczalna ładowność może się różnić w ramach gamy modelowej, w zależności od akcesoriów i konfiguracji pojazdu. Informacje na temat ładowności danego pojazdu znajdują się na etykiecie na ramie otworu drzwiowego. Zawsze odpowiednio zabezpieczaj ładunek.
7 Systemy asystenckie wspomagające kierowcę są uzupełnieniem jego uwagi, ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania pojazdu przez kierowcę. Mimo wsparcia systemów należy zachować zasady bezpieczeństwa na drodze. Szczegółowe informacje i ograniczenia znajdują się w instrukcji obsługi.
8 Moc i moment obrotowy są niezależnymi od siebie parametrami i ich maksymalne wartości nie mogą być osiągnięte jednocześnie.
9 Po odpowiednim wyposażeniu. Maksymalna zdolność holowania zależy od liczby przewożonych pasażerów, obciążenia w przestrzeni bagażowej, a także od zamontowanych akcesoriów i konfiguracji pojazdu.
10 Spodziewana sprzedaż od września 2024 r.
11 Nie prowadź samochodu, gdy jesteś zdekoncentrowany oraz podczas korzystania z urządzeń mobilnych. W miarę możliwości korzystaj z systemów sterowania głosem. Niektóre systemy mogą nie być dostępne, kiedy pojazd znajduje się w ruchu. Nie wszystkie systemy są kompatybilne ze wszystkimi modelami telefonów.