Pierwsza w pełni elektryczna naczepa S.KOe COOL została dostarczona

Włoska firma transportowa LC3 postawiła sobie za cel oferowanie klientom wysokiej jakości usług transportowych i logistycznych charakteryzujących się bezpieczeństwem, punktualnością i podejściem przyjaznym dla środowiska. Założona w 2009 roku w Gubbio w prowincji Umbria, LC3 niedawno wprowadziła do użytku pierwsze całkowicie elektryczne naczepy chłodnicze S.KOe COOL marki Schmitz Cargobull. Jako jedna z pierwszych flot we Włoszech, wszystkie elektryczne naczepy chłodnicze nie zużywają paliw kopalnych do chłodzenia i dlatego nie emitują dwutlenku węgla .

Wszystkie pojazdy działają na BIO-LNG, przyjazne dla środowiska paliwo, które redukuje emisję CO2. Flota jest wykorzystywana dla Lidl Italia, sieci supermarketów posiadającej ponad 730 sklepów na terenie całego kraju. LC3 coraz bardziej skupia się na zrównoważonym flocie pojazdów, aby osiągnąć ambitny cel zerowych emisji do 2050 roku, który został sformułowany przez Unię Europejską w ramach Zielonego Porozumienia.

– „Uważamy się za liderów zrównoważonego rozwoju i chcemy nadal promować elektryfikację transportu towarowego we Włoszech dzięki całkowicie elektrycznym naczepom chłodniczym marki Schmitz Cargobull. To sprawia, że jesteśmy prekursorami dla całego sektora transportowego. S.KOe COOL jest częścią tej długoterminowej strategii zrównoważonego rozwoju, i jesteśmy zachwyceni, że jako jedna z pierwszych włoskich firm przewozowych dodajemy ten pojazd do naszej floty” – powiedział Giuliano Baldassarri, Kierownik Floty w LC3.

Całkowicie elektryczna naczepa S.KOe COOL jest wyposażona w czysto elektryczną jednostkę chłodniczą z zintegrowaną elektroniką mocy, systemem akumulatorów i generatora osiowego, co oznacza, że działa bezemisyjnie. Elektryfikowany pojazd jest również wyjątkowo cichy, co pozwala na jego użytkowanie w obszarach miejskich we wczesnych godzinach porannych oraz późnym wieczorem.

Zasilany elektrycznie agregat chłodniczy S.CU ep85 dostarcza taką samą moc chłodniczą jak agregat chłodniczy zasilany olejem napędowym. Zaprojektowany do bezemisyjnego chłodzenia i ogrzewania ładunku, oferuje moc chłodniczą do 15,8 kW i moc grzewczą do 10,5 kW. Baterie na podwoziu zastępują zbiornik na olej napędowy i oferują również możliwość zainstalowania dodatkowego pudła paletowego z miejscem na 36 palet. Ładowność całkowicie elektrycznego nadwozia chłodniczego z akumulatorem i osią elektryczną jest mniej więcej taka sama jak w przypadku przyczepy chłodniczej z jednostką napędzaną olejem napędowym. Dodatkowa waga akumulatora w całkowicie elektrycznej przyczepie chłodniczej jest prawie w pełni kompensowana przez eliminację generatora. Elektryfikowana oś generatora Schmitz Cargobull odzyskuje energię w trakcie normalnej jazdy oraz podczas hamowania, co wydłuża czas pracy agregatu chłodniczego i zmniejsza czas ładowania akumulatora za pośrednictwem ładowarki. System jest w pełni zintegrowany z systemem telematycznym Schmitz Cargobull, dzięki czemu za pośrednictwem portalu internetowego można monitorować np. stan naładowania baterii, pozostały zasięg, pozostały czas ładowania, itp.

Check Also

Zabytkowa taksówka Warszawa M20 znów we flocie krakowskiego MPK

Po kilkudziesięciu latach do floty MPK SA w Krakowie wrócił wyjątkowy pojazd – to licząca …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera aby nie ominęła Cię żadna nowość ze świata dużych samochodów.