Po raz pierwszy eTruck został publicznie naładowany mocą ponad 700 kilowatów i 1000 amperów – ważny krok w kierunku transportu towarowego przyjaznego dla klimatu.
Premier Bawarii dr Markus Söder nie chciał przegapić tej chwili: podczas premiery w połowie marca chwycił za wtyczkę ładowania i osobiście podłączył eTruck do stacji ładowania w centrum rozwoju MAN w Monachium. Megawatowy system ładowania (MCS) firmy ABB E-mobility został po raz pierwszy publicznie zaprezentowany w stolicy Bawarii w Niemczech.
ABB E-mobility i MAN współpracują ze sobą od lat, a efektem tych działań jest opracowanie standardu MCS przyjętym przez międzynarodowe stowarzyszenie branżowe CharIN. Ładowanie megawatowe jest głównym elementem transformacji mobilności w sektorze pojazdów użytkowych, ponieważ dzięki dużej mocy ładowania ciężkie e-ciężarówki można naładować w krótkim czasie. W publicznej demonstracji wzięło udział wiele znanych osobistości: do Södera dołączył dyrektor generalny MAN Alexander Vlaskamp, dyrektor ds. rozwoju dr Frederik Zohm i Michael Halbherr, dyrektor generalny ABB E-mobility.
Prototyp stacji ładowania firmy ABB E-mobility podczas publicznej demonstracji osiągnął moc ponad 700 kilowatów (kW) przesyłając prąd o natężeniu koło 1000 amperów. Standard MCS przewiduje maksymalną moc ładowania równą nawet 3,75 megawatów (natężenie 3000 A). Dla porównania, dzisiejsze stacje ładowania w standardzie CCS (Combined Charge System) mogą być używane przez samochody osobowe i pojazdy użytkowe, ale oferują maksymalną moc ładowania jedynie 400 kW przy prądzie 500 A.